Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 297 ggr
Pehpsii
0

Duktig klant

Säger att vi är klantiga och klumpiga, det gör nog vi flesta, men jag slår nog rekord.

Vi håller ju på och ordnar i lägenheten eftersom den ska säljas, så vi har plockat ner spegelglas, som stod så fint lutade mot väggen i hallen.

Jag hade lite bråttom för jag skulle och jobba så jag rusade ut från toaletten och lyckas få med mig en av speglarna, precis på samma gång som jag sätter ner högerbenet.

Kanten på spegeln går rakt in i baksidan på mitt lår, men det fattar jag inte då, jag kände bara att det gjorde massvis med ont och stapplade mig fram till ett bord. Jag trodde jag hade rivit mig bara, tills jag kände hur det droppade om handen. Blod, på parketten! SHit. Hämtar trasa och torkar upp det, samtidigt som jag har toapapper lindat runt benet. Bara detta är snyggt nog. Jag SER inte såret eftersom det sitter på baksidan av låret, så jag bara tvättar rent och la ett snabbt förband och sen åkte jag till jobb.

Det blödde ju igenom detdär förbandet ganska snabbt, och det blev bara värre occh värre och gjorde så sjukt ont. Tillslsut stod jag och svalde gråten. Då kommer en kompis förbi och bestämmer sig för att kolla hur såret ser ut.

"Pehpsii, ditt förbannade mähä! Detdär ska sys, bums!"

Ojdå. Så nu har man vart på sjukan och blivit skälld på av först sköterska och sen doktor för att jag rännde omkring med en eller två kvadratcentimeter lår borthugget, en spricka på 4 cm nerför låret och till rågapå allt, en flisa spegelglas i där också.
 Jag är drogad och limmad (de vill inte sy om det gått mer än 3 timmar sen man skadade sig) och häftad och tejpad och plåstrad.

Och sjukskriven 2 dagar + ledig 2 efter där. Heja Pehpsii.

Men det BÄSTA är att på sjukan när Frida säger åt mig att jag är en jävla klant som inte borde få ha vassa saker i mitt hem alls, då snubblar jag över min egen sko och druttar på ändan. Jag har aldrig skrattar och ylat av smärta innan, men idag gjorde jag faktiskt det (=

Och att förklara för 3 sköterskor " Jag trillade och skar mig på en spegel"  var inte lätt. en skrattade faktiskt, men hon sa förlåt sen.

SÅ detta är min klnathistoria. Nu vill jag höra era (så jag kan sluta känna mig så jättedum).

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Linn
0

Jag är en sån som inte ser mig för. Jag kan gå och titta på något och gå in i folk eller trampa på/i saker och sånt annat klantingt. och det händer inte att jag gör det någon gång ibland utan jag gör det nästan jämt. :P

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Nattskjorta
0

Hahahahahaha, ursäkta jag är jätte ledsen för din skull men att lyckas med det där är skickligt.

Jag är också jäkligt klantig, det brukar inte sluta så där illa men man har råkat gjort många dumheter.

En var när jag hade jättebrottom och sprang runt hemma, springer mot badrumet och råkar sparka in foten i dören så att dören kommer emellan lilltån och de andra, vilket resulterade i en spricka i lilltån som jag råkade slå upp hela tiden…

En annan var när jag och några vänner var på gröna lund och vi hade varit på hamburgar stället där, när vi var på väg ut genom dörren så snubblar jag på en kant och faller rakt fram men lyckas få tag på något på vägen som dämpar fallet, när jag tittar upp och undrar vad det är jag håller i så märker jag fyra ögon som glor ned på mig och att jag håller i ett par brallor på en kille som jag har fått tag i lite reflexmässigt. Han som håller sin flickvän i handen var nog lika förvånad som jag. som tur var så lyckades jag inte dra ned dem helt och hållet utan kanske bara tio centimeter… Mina vänner skrattade rätt så rejält….

Grodan
0

bra pehpsii, nu jag inte godissugen längre…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tuss87
0

Jag har massa med klumperihistorier. Dock är de flesta ett antal år gamla. T ex var jag ute i skogen när jag gick på lekis. Jag skelade när jag var liten (nu opererat ögat för ett antal år sen) så jag hade en sån där lapp för ögat så jag inte ser något med det. *hatade den* Jag snubblade på en rot hur som helst rätt på en sylvass sten. 5 cm jack rätt i huvudet. Dock ställde jag mig bara upp efter detta och fortsatte gå som om inget hade hänt efter en liten stund kollar en kompis på mig och skriker till en av de vuxna, då har det runnit blod över hela mitt ansikte. Lekisfröken Jonas som han hette :P tog upp mig och sprang till barnavårdcentralen vilket låg en bit ifrån. :P Fint ärr har jag där nu som tack och lov döljs av håret :)

Tuss87
0

Har även hoppat ner från diskbänken som jag egentligen inte fick sitta på rätt ner på en kastrull som mamma precis tagit av plattan och råkade gå förbi med, blev ett jack i hakan. :P

Men höjden av pinsamhet var när jag var på McDonalds och var jätte stressad. Hon i kassan la stripsen på kanten av brickan så när det kommer en äldre kvinna och puttar till mig far stripsen rätt ner i knäet på en kille som sitter och äter som sedan bara smilar och tycker att jag ska plocka upp dessa mellan hans ben. PINSAMT VÄRRE! Och klumpigt, inte endast av mig kanske men ändå :P

Pehpsii
0

Jag har också hack i huvet. Jag klättrade i träd och trillade ner på en gren. Jag knallade också bara vidare.

Sen iofs var detta kanske min hästs klumpedunshistoria, men han halkade på isen en gång. Men han landade mjukt - på MIG! stukad fot och massa blåmärken. Kul jul.

Laika
0

När jag var liten sprang jag runt barfota hela somrarna trots alla varningar om att jag skulle komma att skada mig på glasskärvor… Men när jag till slut trampade i ett glas med ett stort otäckt sår som följd så var det hemma på balkongen. :p

lothus1
0

Det var klart klantigt av dig Räcka ut tungan 

Men lite läskigt samtidigt =oO

Klassiskt:

Detta hände för jättemånga år sedan.

Jag var stressad, hade brottom och skulle in i ett stort centrum, svängde för tidigt och hamnade med snoken i glasväggen istället för framför skjutdörrana. KADUNK sa det bara. Glaset var så rent att man inte såg att det var en vägg där *lol*

Elyria
0

#0 - Tur att det inte blev värre…

#8 - Det klassiska! Mina barn har också gjort så. Den ena gick in i en glassvägg i en snurrdörr på väg in i en affär. Den andra lutade sig mot en glasdörr i ett parkeringshus - men glaset var borttaget…

Pehpsii
0

på jobb är det en grej som säker 5-6 av oss lyckats med nu, man spinger och har bråttom å öppnar dörren "i farten", men missar man handtaget så smäller man rakt in i dörren. Jag började sen har alla andra produktionsledare och arbetsledare hakat på verkar det som (= Kan klantighet smittas?  Förvånad

Pimu
0

Ha ha ha ha ..

amaira
0

Stackars Pehpsii! *tröstekramar* 

Vill du ha nån av mina klanthistorier?  De är så många så jag kan inte välja. Generad Kan bli en bok om jag börjar. Dock brukar jag oftast inte skada annat än "stoltheten" av dem… men det är nog så illa. Cool