(K) Möss
Jag har 2 musgrabbar här hemma men känner att jag faktiskt skulle vilja ha 2 till. Först lutade jag mot honor, men jag vet att det idag är svårt att bli av med hanar så jag skulle faktiskt vilja få tag i 2 hanar som bor ihop. Gärna bebisar.
Temperament och hälsa är bra mycket viktigare än färg, typ, hårlag och teckning. Krav är att det är en frisk och sund stam/linje med mycket gott temperament och stresståliga. Givetvis ska mössen inte utsättas för stress här i mitt hem, men ibland kan det bli lite bullrigt när chillorna för oväsen om nätterna. Viktigt då att mössen inte blir livrädda. Mössen ska vara kontaktsökande, nyfikna, lugna och trygga i handen. Dom ska helt enkelt tycka om att umgås med sin ägare.
Jag är mycket väl medveten om att hanar kan börja bråka när dom nått könsmognad och jag är fullt beredd på att sära om det behövs. Och nej jag tycker inte att dom luktar speciellt illa. Mina katters skit luktar tusen ggr värre. Allt handlar ju om att hålla städat och rent och ha bra bottenströ med bra uppsugningsförmåga. Tycker möss luktar popcorn, och jag älskar popcorn.
Drömma om färger, hårlag, typ och teckning kan man alltid göra.
I så fall korsad typ
Färg: Choklad, svart, blå
Hårlag: Korthårig satin
Teckning: Brokend
Annars är också önskemålen burmese, himalaya och siamese. Men som sagt temperament och hälsa är prio NR1
Dock vill jag ha i alla fall två olika färger så att man kan se skillnad på dom 😛
Skulle ni bo längre bort än vad jag kan ta mig så skall jag försöka så gott jag kan att ordna med transport. Men då har jag ingen möjlighet att komma och hälsa på innan.
Hoppas någon av er har 2 små snälla gulliga pojkar till mig som jag kan ge ett livslångt kärleksfullt hem till.
Läste att du bor i Småland. Vart?
Kronoberg/Lessebo, 4 mil söder om Växjö
Glömde lägga till en annan färg/teckning som man drömmer om. Black tan givetvis.