Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 1569 ggr
Pimu
0

HB's bebisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tordes ta första bilden på dom små "rosa korvarna" idag

axilur
0

ojoj, så sött. de påminner mig om när jag fick min oplanerade hamsterkull. så söta små knytten! <3
vad roligt för dig, hoppas att allt går bra! :)

/Anneli

Pimu
0

Hoppas jag me .. Tack för ditt stöd ..

Tuss87
0

Åh så söta! Så små… Hoppas det går bra med kullen :)

Jaag
0

ooh va små :-)

dreamiz
0

Bebisar e så söta!!!

Pimu
0

Ja, visst är dom såå sööta !! Måste bara se på dom hela tiden .. när mamman är utanför buren alltså ..

Pehpsii
0

Bullit har slutat bry sig nu. JAg är och kikar så ofta så bara jag har mat med mig så bryr hon sig inte ens. Hon har väl märkt att jag aldrig skadar dem.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Pimu
0

Jo, jag var in till dom nyss o tog upp mamman o tittade till dom små, dom bara frodas o mår bra nu .. 4 dagar idag ..

Terato
0

spännande! Då blir det snart lite färg på dem! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Pimu
0

Jo .. vissa ser lite mörkare ut än andra redan nu .. men dom har inte fått nå hår än ..

Terato
0

åå va spännande!

teratos.r8or.se

becciie
0

Grattis till dom små.

Pimu
0

Tack så mycket .. de är jag som ska tacka er , för "Honey Bee" kommer juh från er .. *ler brett*

becciie
0

Ja det gör hon och hon är så söt. Vi följer dom små nu när dom växer Skrattande

Pimu
0

Hade låtit bebisarna vara i sitt bo i några dagar nu, innan jag fick lov att tjuvkika lite ..

VILKEN CHOCK jag fick, sååå stoora dom hade blivit .. *th hi*

.. dom har blivit 5 dagar nu ..

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=0178a9f4-406c-4979-bdef-6f1df263d0aa&Filename=5 dagar 5.jpg)

.. fast de syns juh inte sååå mkt förändring på bilden .. *ler*

Jaag
0

Ja nu e dom större :-D

Terato
0

Åå vad spännande det ska bli att få se färgerna!

teratos.r8or.se

Pimu
0

mmm .. längtar jag me .. en ser väldigt mkt mörkare ut .. *ler*  .. som ni säkert ser ..

Grodan
0

Grattis till kullen, Pimu!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Pimu
0

Tack så mkt, Grodan .. *ler*

Pimu
0

OJ OJ .. va fort de går .. var juh bara 2 dagars sen sist jag kollade .. o nu börjar man se färger på dom .. REDAN !!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=0b9df876-b527-4166-8eff-53d11f5e55ec&Filename=7 dagar 1.jpg)

amaira
0

De barna, de barna, de växer så fort… Skrattande Sickena sötnosar! Kyss

axilur
0

hihi, att de kan vara sådär små ändå :)

/Anneli

Pimu
0

Ja, visst är dom småå .. men dom växer såå fort ..

axilur
0

så det knakar! :)

/Anneli

Pimu
0

Nu är dom 9 dagar o bara växer o växer .. Kollade lite på könen, men beslöt mig att vänta en vecka till, var jätte svårt att se ..

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=0bd5ecd2-f80a-42cc-aec7-b0b995a64baf&Filename=9 dagar 3.jpg)

Terato
0

Det var då en hög vackra möss det där!

teratos.r8or.se

Pimu
0

Jaa, dom är sååå söööta ..

Jaag
0

nämen så söööööötaaa!!!!

Pimu
0

Tänkte uppdatera: Kullen kommer att innehålla mesta dels (7 av 8) texel .. *foton kommer*

Pimu
0

Här kommer ett foto på "krullisarna" .. dom har börjat o öppna ögonen nu o är sååå söööta ..

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=b7989b68-3db7-480f-9ee4-61d3fe7f512b&Filename=2007-08-13 023.jpg)

Pimu
0

.. måste tillägga oxå att ALLA är texel ..

Nu återstår bara ett problem .. hur i h**v**e ska jag se könen på dom, de är ju så svårt .. *suck*

Jaag
0

naj naj naj va sööta!!

Terato
0

Vet du det är faktiskt inte så svårt som man kan tro. eller det är säkert väldigt olika på kullar hur tydligt det är men jag såg på mina(vågade dock inte tro mig själv när jag drog slutsatsen att det var en hona och fem hanar :P)

Lägg först en unge i taget i din hand och lyft på rumpan och iaktta. Hålen på honorna ligger närmare varann och hanarnas längre ifrån varann.

Lägg sedan några ungar i handen och lyft på svansarna och jämför dem med varandra.

Jag gjorde detta en eller två gånger varje dag för att bilda mig en uppfattning. Tog även bilder och lade ut här. Kan vara svårt med närbilder om man inte har macro på kameran. Vi har även en liten tråd någonstans jag kan leta upp. 

Jaja, hur som helst så ser du helt klart skillnaden vid fyra veckor när de ska säras på för då ser ma pungen på hanarna. Men man är ju för nyfiken för att vänta så länge eller hur! :)

teratos.r8or.se

Terato
0

http://www.mus.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=45e81042-65b9-4b8b-8b32-b888c0ea39f1

Här var den tråden. Finns äldre också om du söker på "kön"

teratos.r8or.se

Pimu
0

Tack Terato, va gulligt av dig att ge mig så mkt uppmärksamhet .. Vet att de är längd skillnad emellan o så vet jag att de finns/har sparat trådar/bilder på könen, men tycker de är så svårt att se ändå o man är juh såååå nyfiken .. *thi hi*
Men jag ska prova o kolla me 2-3 st samtidigt (har bara tagit en i taget än så länge) för de kan vara lättare o se skillnad då ..

Terato
0

hah ja jag sitter ju jämt här så det är klart jag svarar i alla trådar! haha

måste göra något åt mitt datorberoende

teratos.r8or.se

Pimu
0

forts. på #32

Efter att jag har läst gamla trådar om "könet" så skrev Grodan att man ser bäst på "kisspluppens" (gulligt namn) storlek, då är samtliga mina pojkar, för alla ser utstående ut .. Oskyldig

.. men på vissa ser de mer tätare ut emellan .. *kliar huvet*

Nutiz
0

Pimu, du bor i västerås va? Cosmonita kanske kan hjälpa dig att könsbestämma, hon bor också i västerås Räcka ut tungan

Pimu
0

Just ja, de gör hon .. Bara för att hon inte avlar möss nu, så har hon juh inte sålt sin kunskap .. ha ha ha .. har nog inte kopplat på hjärna ordentligt ..

Terato
0

Åå va bra, ja hör med cosmonita!

teratos.r8or.se

keepoff
0

vet inte om pinkisar är så himla söta direkt. men dom e ju underbart gulliga när dom blir små hoppiga hårtussar :)

Pimu
0

#42 Joo, pinkisar är jätte söööta (extra söta när de ä mina pinkisar) de var såå underbar syn, när jag såg dom 1:a gången .. *ler* .. men dom blir juh bara vackrare hela tiden, när dom får päls, färg o texel .. *thi hi*

Pimu
0

Har nu suttit hos bäbisarna o "luskat" ett tag på vad dom har för färger (har gemfört me bilder från finska sidan o mina vuxna möss här hemma) dessa kom jag fram till:

• 2 lilac argente
  • 1 blue burmese
  • 3 champagne el. beige
  • 2 creme

Kan de stämma .. ha till uppsikt att jag INTE har så BRA kamera ..

Pimu
0

*suck* färgerna ser inte ut så i verkligheten .. *suck*
Hoppas cosmonita kommer o hjälper mig me könen, så kan hon hjälpa mig me färgerna oxå .. *thi hi*

Muszimba
0

ÅÅÅÅHHH så söta de är. Man smälter ju när man ser dem.

Pimu
0

Muszimba: De är bara o komma o hämta v. 36 .. FlörtRäcka ut tungan

Terato
0

tycker mig se en tan där också! :)

teratos.r8or.se

Pimu
0

Näe .. inga tan .. de har samma färg runt om .. Fot i munnnen

Grodan
0

ska cosmonita kolla på dem så be henne ta lite foton också, hon har en jättebra kamera!!! *tipsar*

Pimu
0

Japp, ska kolla me henne om hon kan .. *ler*

Terato
0

#49 okidok! :)

blir nog fina små möss det där!

teratos.r8or.se

Pimu
0

Mixrade lite me en bild på bäbisarna, färgerna ser verkliga ut, förutom den mörka (blue burmese) .. den blev för mörk ..

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f0be626b-d833-4278-abd8-700795f5c67c&Filename=13 dagar 13.jpg)

Pimu
0

Oooppss !! Hade visst lagt in den bilden redan .. *sorry*

Grodan
0

kan du inte låna en bra kamera av någon pimu? snart kommer den roliga åldern då man vill ta foton mest hela tiden…

Pimu
0

Jo, jag ska försöka ragga fram någon .. blir tokig snart .. SkrikandesGråter

Grodan
0

oj, förlåt…

Pimu
0

#57 "oj, förlåt" .. För vad ???? Du har inte gjort/sagt nåt fel, blir bara TOKIG på min förbaskade kamera, för den måste vara sååå knäpp o min hjärna som inte kollar på grejerna innan jag köper dom .. Fot i munnnen

Pimu
0

Såg nu att de "bästa" fotot (rätta färgerna) finns på bild #26 ..

Allså min teori:

• 2 liliac argente (hanar)
  • 3 champagne el. beige (2 hane, 1 hona)
  • 1 burmese (hona)
  • 2 pew el. silver (hona o hane)

Ska låna en kamera av en kompis imorgon, då ska jag sätta upp bilder så får ni se själva .. *ler*