Z-kullen
Föräldrarna till vår dricka-kull, Wilma och Tyson (Morakullans Papirmus) har fått en ny kull. Fem föddes, tre dog första dygnet, men de två som överlevde ser väldigt friska och pigga ut.
Nu är de små 9 dagar gamla. Ser ut att vara en svartögd vit och en rödögd mörk. Men den mörka är väldigt "ljust mörk" och jag är så nyfken på vad det kan bli av den. Båda är i alla fall satin…

Näe, men .. oohh .. va sööta !!
Gu så söta de är!! Helt underbara!!
Sötnosar! 

hihi vad söta! särskilt den lite silvriga
gud så söta
gud så söta
gud så söta oj varför blev det tre, kan någon ta bort dom

Ja, da var riktigt fina!

Verkligen söta!

Jättefina, grattis! ska du behålla dom?
ps. Luktar flickor mindre än killar? :)

Nä men gud vilka sötnosar!
Älskar mina stora små vänner..

#16 - Som det ser ut nu så behåller vi båda.
Tjejerna kan också lukta. Men killarnas doft är ofta skarpare.

Killarna kommer till att börja med revirmarkeringen i äldre ålder vad jag vet.
De är verkligen jättefina!! Säger amaira som dessutom älskar satin. 
#16. Mr Nibbles, hanarna luktar klart mycket mer än honor! Honorna har inte den här riktigt starka och fräna doften som fyller rummet - och rummen intill…
Olika hanar doftar olika mycket, och i olika etapper. Doften kommer med könsmognaden, och ökar tills de är som mest könsaktiva. En riktigt doftande hane STINKER! Det är min uppfattning.
Vissa hanar doftar mindre, och uppfödare avlar också på mindre doft. Skulle tro det går "automatiskt"
…

Ok - för jag vill inte tappa museriet! Mina snuffsisar måste tillbaka till Mandymoo därför att brorsan - astma - lukt, går ej att ha i rummet … bla bla!
Om honor luktar mindre så skulle jag klart kunna ha nån i mitt rum!
En svartögd vit elr aguoti fox …. <3

I går kväll satt jag med dem i sängen. En lång stund satt de bara i handen och glodde - och tassdarrade. Jag tänkte att det här är nog den lugnaste kull vi haft. Deras syskon i förra kullen var sjövilda och dem hade jag inte vågat sitta med så när de var i den åldern. Just då hoppade helt plötsligt den mörka ur handen ner på sängen och sen snabbt vidare bakom sängen. Min tanke var naturligtvis att tänk om hon kryper bakom skåpet med akvariet - hur ska jag då få ut henne? Men när jag fått ut sängen från väggen satt hon så lugnt mellan väggen och ett ishockeyspel och det var inte alls svårt att få tag på henne. Tänker i alla fall i fortsättningen behandla dem som om de var sjövilda - för man vet ju aldrig när rycket kommer…