Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 640 ggr
Gnici
3

Mina möss (bild)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vill inget speciellt, bara visa en söt bild på mina musflickor Godis och Mumsa när de sitter i hängmattan och myser.

Flickorna är grossistmöss födda typ i mars/april 2013 och högt älskade här hos mig.

Jag valde grossistmöss trots att jag blivit varnad här av det lag läst, pga att det inte finns någon uppfödare här på Åland och jag hade inte möjlighet att åka till Sverige. Det gick också "tokigt" och jag fick hem två dräktiga honor (direkt från Imazoo, via butiken här bara), Godis fick ungar först, men jag hittade endast en död unge i boet. Mumsa fick 8 stycken, 2 dog efter ett par dagar och två började "klicka" då de andades, så jag avlivade dem. Kvar blev 2 pojkar och 2 flickor som zoobutiken tog tillbaka när de blev stora nog.

Hade även otur att få skabbkvalster på ungarna när de var runt veckan. Förmodligen hade honorna det när jag köpte dem, fast jag inget märkt. Var till veterinären med hela gänget och fick de behandlade.

Jag kan ju säga det, att jag ALDRIG kommer att köpa grossitmöss igen.

Slutet gott allting gott.

Grodan
0

Underbar bild! Visar hur mycket möss uppskattar hängmatta! ❤️

Bra av dig att gå till veterinär och få dina möss behandlade. Också skönt att butiken tog ungarna, så du slapp sitta med massa extra möss.

Har du flera foton? Är på jakt efter en rolig bild på 2 möss som kan användas i pratbubblefototävling.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Gnici
0

Tack Grodan 🙂

Tyvärr har jag dåligt med bra bilder på flickorna, den här och ett par till från samma tillfälle är väl de bästa jag har. Dom är ju sällan stilla 😉

ajanki
0

Sååå fin bild!! Underbara möss❤️

ariama
0

Sickena sötnosar!!

KickiG
0

Så gulliga de är. Den bilden skulle kanske passa i Grodans pratbubletråd?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Gnici
0

Visst får du använda bilden Grodan om du vill