Var handlar ni?
Nu när snön och kylan anlänt blir man ännu mer förtjust i tanken att få en låda med strö till dörren, fann animail, men de har ju knappt något i lager! :-o Har ni tips på fler nätbutiker som är värda att testa?
zooplus.dk och därifrån beställer jag stöet till mitt jobb så jag kan lägga det direkt i bilen, för ställer de av det hemma så ger sig skatorna på det.
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
zooplus är dunderbra. De har en svensk sida också men jag har för mig nån sa att danska är billigare men jag har inte kollat. Använder ändå danska sidan sen innan de skaffade en svensk.
MvH Tsunamis
Zooplus verkar ju bra! Hittar dock inte al och asp som jag haft hittills. Kan förstås prova annat också. Vad brukar ni ha till möss därifrån? :-D
Jag får inget till dörren. Här ute i södermanland är post, dhl o schenker helt puckade
Endast i de fall där företagen har privat och unik överenskommelse med ovanstående eller egen utkörning, kommer sakerna till min dörr. Från zooplus dock ALDRIG! Trots att jag varit trogen dem (trots att mycket av det de skickar är trasigt, kartonger trasiga osv) i flera år.
Så jag handlar mest på granngården faktiskt.
Hö skall jag sluta med nu, helt. Jag fick in löss på mina möss. Obs! Dock att jag inte köper hö från Granngården eller ställe där det finns levande djur, utan från ICA, Coop, Willys etc. Men som sagt, nu fick jag in löss via höet så nu kommer jag att skaffa dokumentstrimlare (som strimlar 5 mm) istället.
Jag brukar köra på zooplus.se eller nått av zooplusarna. Men prickar man in att råka va iväg ut i skogen på en hundpromenad eller va och handla tidpunkten de väljer att stå utanför dörren. Så får man bäst tusan pallra sig till affären och släpa paketet hem själv.
Hatar deras fula sak med att aldrig varna innan de planerar köra ut, utan tror att alla är hemma dygnet runt. Sist kom de 12.30. Inte riktigt hemma den tiden normal dag.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#2 jo, jag tror det är billigare på danska sidan (även efter växling Dkr till Skr)
#3 jag köper chipsi super hos den. smått men god sugförmåga och dammar inte. Jag köper stora bala á 24kg och jag köper 3st per köp. Det räckar ca 2,5 mån hos mig
#4 jo, jag köper allt utom strö på granngården
#5 Det är därför jag anger jobbets adress för utkörning. Är jag ledig tar kollegorna emot 🙂
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#6 fast det är lika drygt att släpa hem från jobbet som att släpa hem från affären. Jag har ju inte skaffat något körkort 😓
Jag har köpt strö från zooplus.dk. Köper hugro hampaströ och blandar det med, just nu, chipsi super som #6 visar.
Jag har beställt flera gånger från zooplus och har aldrig haft problem, posten har alltid lämnat paketet på bron. Leveransproblemen har förmodligen stor betydelse hur man bor, verkar mest vara problem om man bor i lägenhet.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jag har aldrig haft något problem med zooplus i alla fall. Är jag inte hemma så lämnas det ju på utlämningsstället. En gång fick jag en trasig säck foder men den bytte de ut gratis. För ett par veckor sen tyckte jag chipsi ströet inte luktade som det skulle och även då ersatte de det gratis. Zoo.se däremot beställer jag inte ifrån igen. De skickade till fel adress två gånger och efter tredje gången jag mailat och bett dem ändra adressen i deras system så tröttnade jag. Jag hade alltså själv ändrat till ny adress på sidan men de hade kvar den gamla ändå. Urdåligt.
MvH Tsunamis
#9 jag försökte begära det via porttelefonen att jag öppnade dörren och han lämnade i trapphuset. Alltid funkat innan men inte nu :-(.
Snart skickas nog mitt paket åter. Ännu inte lyckats hämta ut det. de jag kan fråga är ene ryggskadad och andre i usa. Själv klarar jag inte bära så tungt ännu. Ännu off sedan förkylningen. Lite bittert.
Oh, om de lämnar det på utlämningsstället så faller ju hela iden! Blir ju nästan lika långt att släpa som från affärn :-( Jag trodde de lämnar vid dörren om man inte är hemma. Man får inte veta heller när.de kommer, är det så?
#11 beställt i flera år med utkörning. Aldrig en ende som ringt innan eller ens skickat meddelande att de är på väg ut med leveransen. Man får verkligen sitta stenhårt och kika på postens spårning. Hoppas man lyckas pricka in när paketet kommer. Vette tusan om varför mannen vägra lämna. Brukar de kunna göra annars.
Ende som jag fått sms ca 20 min innan de kommer. Är foderboxen jag köper hundmaten ifrån.
Har provat Zooplus och är nöjd med leveranstid och pris.
Det enda var att jag skulle beställa en stor och fin gallerbur, stor, bred och hög. La den nöjt i korgen men när jag skulle betala såg jag att priset inte riktigt stämde och när jag tittade närmare på beställningen så var det inte gallerburen som låg i korgen utan en fasansfull gigantisk trälåda i plywood. Gallerburen var slut och någon bugg gjorde att den där trälådan hela tiden hamnade i korgen. Så mitt tips är att kolla noga innan man klickar på betala.
Köpte en annan gallerbur sedan. Inte riktigt lika hög tyvärr..