Mus iFokus

Mus

Etiketterföreningutställningträff
Läst 1273 ggr
becciie
0

DRIVE-IN-utställning i Enköping

Drive-In-Utställning 

Enköping

söndagen den 19 augusti

domare:
Standard klass: Therese Arnqvist
Pet klass: Anette Svensson

Det kommer också att vara pick-nick, vi äter tillsammans efter bedömningen. Finns möjlighet att grilla.

Och även aktiviteter kommer att finnas för er som kommer.

Svemus hälsar alla välkomna!

adressen: Kaptensgatan 3B, Enköping. Kommer att vara skyltat så att det blir lätt att hitta.

Affär att handla i (stor Coop) och pizzeria finns på 5 min gångavstånd. Om ni skulle glömma ta med att äta.

Skänkta priser tas tacksam emot.

becciie
0

Då mamma inte är hemma utan hos sin farmor och det inte kommit ut något om utställningen så bad hon mig sätta in lite text.

Undrar ni över något mer så kontakta i första hand lisaisa som också håller i utställningen.

Skulle också fråga om det var någon som kände sig manad att hjälpa till lite att ordna saker och på utställningen?

becciie
0

Vilka tänker komma?

Nutiz
0

Jag kanske kommer, Enköping är ganska nära mig. Men jag har inga möss… Och sen är jag så blyg (och så är jag en liten unge också så det är inte många som vill prata med mig heller Flört) så det är kanske ingen idé att jag kommer, ingen kommer ju vilja prata med mig Förvånad

Pehpsii
0

pyttsan nutiz. Jag pratar med alla

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

TantSelma
0

Vendela (10) och jag kommer troligen. Spar några möss till att bytas. Vi har platser lediga i bilen från Stockholm.

Nutiz
0

#4: Säker? Skrattande

amaira
0

Jag kommer!

Vilken tid börjar tillställningen?

Blir det auktion också? Jag har sparat några saker till en eventuell auktion. Jag hjälper gärna till när jag väl är där, men kan inte komma tidigare, kanske lite senare istället.

Grattis Mandymoo till petdomarpremiären! Glad

Elyria
0

Vi kanske kommer.

becciie
0

Nutiz du är så välkommen, det är alla.

Då det är en drive-in utställning så kan man börja anmäla sig kl 9.30 fram till kl 10.30. Och bedömningen startar senast kl 11.

Kanske någon kan lägga in det i trådens start? Eller ändra det om det behövs ändras. Och ni tycker att det ska vara andra tider?

Nattskjorta
0

Hur lång tid tar det att åka ifrån stockholm och vad kostar det? Vilket är bäst tåg eller buss?

Terato
0

Jag vet fortfarande inte om jag kommer. Om Elin åker och det finns plats i hennes bil så hänger jag med där. Finns det ännu mer plats kanske jag även drar med en lillasyster som vill kolla efter en mushona.

Så har förstås ingen aning om när och om vi kommer men isåfall hjälper jag gärna till!

Någon förresten som ska ta med sig en dove tan hona? Hon har blivit lite förtjust i dove tan. Men tror även siames/himalaya och black tan ligger högt på listan. Helst svenskt eftersom vi bara har engelskt nu. Jaja, strunt samma, när man hittar the one kanske det är något helt annat!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Nattskjorta
0

Jag vill jätte gärna komma men det hänger lite på hur jag ska lyckas ta mig dit och att jag ska få ledigt från jobbet, jag måste lyckas lösa det ena först innan jag kan lösa det andra..

Hur mycket kostar det att ställa ut, är det fortfarande 30kr per mus?

Och vad vill ni ha för typ av priser, tänkte om jag ska titta runt lite hemma.

Pimu
0

Jaa, vi (2 vuxna 3 barn) kommer .. Glad

amaira
0

#11. Jag har en dove/tan (ej satin) hona som jag tror kommer med. Har några små tjejer som kommer med för försäljning. Och en liten grabb. Svensk typ, och sve-eng typ.

Muszimba
0

Jag kanske kommer, fast bara för att umgås och titta. Haft mycket utgifter i Juli pga resa med mera.

Om jag kommer så är det om jag får åka med någon vänkig själ från Stockholm. Det kommer att finnas en del sponsrade grejer från både Zoogrossist och Zooaffärer med.

Grodan
0

jag ska åka dit!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

#14 Ooh! Var det henne du visade i tråden om färger? toksöt! Nej, syrran ville absolut inte ha satin, sa hon. :)

hoppas, hoppas hoppas att vi kan åka!

teratos.r8or.se

Terato
0

nej just det, hon var ju satin såg jag nu.

teratos.r8or.se

Muszimba
0

Grodan, får jag åka med dig dit om jag är underhållare på resan och har lite soppapeng?

amaira
0

Terato, jag har bara satin dove/tan tyvärr, såg jag när jag tittade närmare. Och det var henne jag tänkte på som är på fotot, det stämmer. Jag har flera, men de är alla satin, även om någon var dålig satinglans. En trevlig störtsöt utan tan är inte satin, men den behåller jag.

Annars avlar jag ju just på tan och satin, i första hand. Nä, i andra hand blir det, för temperamentet kommer först av allt. Har fotfarande mycket att jobba på/med. Glad

Terato
0

Ja men det är klart! men jag tror inte att hon direkt spyr av en vacker dove tan satin heller! Den där honan var ju jättesöt! det kommer nog bli tufft för henne ändå att välja en mus av alla söta,goa möss som kommer att finnas på utställningen så färg kommer nog hamna på andra plats och hårlag på tredje!

Det är ju som sagt temperamentet som är viktigast!

Pippi som hon har nu är jättehärlig tycker jag. Hon är otroligt framåt och orädd och vill upp till en på en gång hon ser en. Det är en mus man kan ha springande på golvet för hon kommer direkt när man sätter ner handen. Däremot är hon jäkligt vild så jag tror hon kommer att kolla efter en med lite lugnare temperament nu..

Tror det kommer att finnas mycket att välja på i alla fall. Det verkar så.. Men är ju bara lite roligt att kolla lite sådär vad som kan komma att finnas!

teratos.r8or.se

becciie
0

Kul att så många kommer Skrattande

Pehpsii
0

vi är 99% säkra på att vi kommer, såvida det inte blir någon kris på jobb

Nutiz
0

Jag berättade för min pappa att det skulle vara musutställning i Enköping den 19de, då förkunnade min lillebror glatt att den ville han gå på Skrattande
Mustokig redan som ung Skrattande

Muszimba
0

Jag kan lova att det kommer att finnas bra sponsrade priser.

amaira
0

#24 Underbart!! Skrattande

Min äldsta son är mustokig sen unga år. Han var bara ett litet barn när jag hade några möss, men de satte sig i hans hjärta och han skaffade också möss som vuxen. Men just nu kan han inte för han är hemma så lite. Tids nog skaffar han nya, han har ju att välja på här.

En trettioårig man som älskar möss, det är inte illa va! (snart 30 i alla fall, några år kvar, men det är nog då han skaffar möss igen)

amaira
0

Denna tråd ska väl inte försvinna i bakgrunden … Skrattande

Pimu
0

Ja, de är bra amaira .. att du puttar upp tråden ..

[mjuue]
0

Jag åker antagligen med Ann-Marie dit Glad

Vattnadal
0

Jag kommer!

Tar med möss till salu, både ungar och ev några äldre hanar. Kommer att ställa så mycket jag har råd med, vilket kanske inte blir så mycket… Är lite fattig, fortfarande. Tvättmaskinen pajade igår, TV:n låtar surrig och gnällig, håller kanske ett tag till, om vi har tur… Sen är vi sugen på att köpa en digital systemkamera oxå. men en dag med svemus kan man ju inte säga nej till!

Visst passar alla på att ställa ut nu, då det blir 2 nya domare?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Terato
0

Jag kommer också och kan ta med mig två hanar ur tecknade kullen till salu! Bernard ochTimothy.

Herr Elvis(Vattnadals Pan) ska ställas ut han med!

teratos.r8or.se

Pimu
0

#9 Tänkte om de var absolut sista inskrivningen klo: 10.30 ?

Hade nämligen redan bokat tåg biljetterna innan, o tåget är framme 10.10 (vet inte hur långt de är från tåget, om jag hinner annars) .. *suck*

Grodan
0

äh, det är ju inte GESTAPO utan SVEMUS, pimu… Flört

Muszimba
0

Jag ska troligtvis åka med Amaira även om jag inte har något att ställa ut.

Kan ju tänka mig att ingen vill "låna ut" en mus över dagen som jag kan dräggla över.FörvånadGenerad Flört

Jag har med mig lite sponsorgrejer till utställningen.

Pimu
0

#33 Ha ha ha .. jaa, man vet juh aldrig .. men jag hinner nog inte så nära in på heller .. Började luska på hitta.se om hur långt de var emellan 1.7 km, de lär ju ta ett tag ..

så vida "NÅN HÄR" har vägarna förbi tågstationen vid 10.15 tiden ??! *ler* (vi är 2 vux o 3 barn, barnen kan sitta i knät)

Grodan
0

jäklar HELA familjen med… haha

jag har nog inte plats, men jag eller någon annan kan säkert hämta er efter att jag/de lastat av sina prylar hos Anette

Pimu
0

JA, de vore najs .. Grodan .. *ler me HELA fejset*

Vattnadal
0

Har ni börjat bestämma hur många ni ska ställa ut då?

Jag ska först rådgöra plånboken, sedan ska jag kolla över vilka jag VILL ha med, och sedan ska det jämkas íhop så att dessa båda poster stämmer överens med varandra!

MVH Elin

Pimu
0

Vad kostar de att ställa ut ?

Tassar
0

Jag kommer för att titta och köpa möss, hoppas att det finns några flickor till migGlad 

Om ni ser en lång mörkhårig tjej som har ett litet barn med sig och ser vilsen ut så är det förmodligen jagGenerad

Grodan
0

jag är råpank och kan nog inte ställa ut några möss alls… jag kommer för att ha trevligt och sälja möss och glo på era möss

#40 tsss, inte då… ingen är vilsen på musutställning Flört

Linn
0

Åhh! jag vill ha pengar och körkort. Hade så gärna velat åka på utställningen.. Gråter

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Jaag
0

skulle så väldigt gärna vilja åka men varken pappa eller mamma vill skjutsa mej :(   och det är nog lite svårt för en 12-åring att färdas 12 mil alldeles själv… men jag vill så gärna att nästan skulle kunnat cykla de tolv milen :P

Linn
0

jag har ungefär 40 mil att åka om jag skulle åka dit.. :(

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

amaira
0

#43 Åk med mig då, Jaag, om du kan och får. Skrattande Jag har en plats kvar i bilen, men då måste du ta dig till Brommaplan. PM:a mig om det skulle funka.

dreamiz
0

Hoppas ni får jättekul! Jag hade gärna kommit om jag kunnat men jag har nästan 40 mil till Stockholm o sen en bit till… Nä, det går inte.

Grodan
0

Ska skrapa ihop några ören så jag kan ställa någon mus. Vill ju gärna kunna vinna en påse Toa-lätt… Skrattande

Lisaisa
0

Det kommer att kosta 25kr per mus och klass att ställa ut. Ställer du samma mus i båda klasserna kostar det alltså 50kr.

Pimu
0

#47 Hämtar du oss från tåget, så kommer du få en slant .. *ler*

Vattnadal
0

Jag har slut på påengar, men hoppas att jag kanske kan sälja några möss på söndag, så att jag kan ställa ut några… Vidare har jag min 100-lapp jag fick i namnsdagspresent av svärföräldrarna, den räcker till en del oxå!

MVH Elin

Pehpsii
0

Jag ochCharlie kan tyvärr inte komma. Mitt i lägenhetsförsäljning och husköp /= tyvärr.

Nattskjorta
0

Jag dyker upp, Jag får åka med Tantselma Skrattande

TantSelma
0

Har fler platser i bilen. Vi åker från Tullinge station kl 8.30

Grodan
0

Vad rart av er att plocka upp folk!

Min bil går från Sköndal ca 8.30 också.

Muszimba
0

Jag och min kille tar tåget från Stockholms Central för att titta på både utställning och musbebbar.

Laika
0

Ja jag kommer. Lär väl åka med Lisa vare sig det blir med bil eller buss. Och så har jag tänkt ställa ut för första gången också, det känns ju roligare nu när man har möss som man fött upp själv…

Nattskjorta
0

Öum sitter här och är lite allmänt trött och virrig, kommer just nu inte ihåg om man fick något typ av medlemskort eller nummer när man vart medlem i svemus.

Fick man det och behöver man ha med sig det till enköping?

Nattskjorta
0

och måste mössen vara registrerade i svemus?

Muszimba
0

När man har betalat in medlemsavgiften så får man ett medlemskort med "sitt" nummer uppskrivet där utöver namnet. Det behöver inte vara med på utställningen. Angående mössen; i petclass behövs ingen registrering, men dock i standarden. Om du väntar på registreringspapperna är det bara att skriva under registrering i delen där regnummret ska stå.

becciie
0

OBS

Ny plats för utställningen. finns i ny tråd. Med vägbeskrivning

Laika
0

Blääh… Vaknade upp förkyld idag och tror inte att det blivit bättre till i morgon. Men jag hoppas på att kunna skicka med lite saker och möss med Lisa.

Ha det så kul, allesammans! ^^

Jaag
0

Ja, ha det så kul :D

Muszimba
0

Jag hade det trevligt den stund jag var där för att köpa möss.Skrattande

Det var så svårt att välja bland alla söta och gosiga möss som var till salu. Till slut blev det iaf 3 tjejer som följde med hem.