Tappar hår :'(
Bonita har börjat tappat hår i ansiktet, under ögat och uppåt en bit. Har inga bätte bilder än denna, men ni kanske ser att hon har börjat tappa päls! Vad kan det vara? Hon är ganska gammal, ca 1 år och kommer från djuraffär.

Liknar det som min mushona fick.. Grodan la in de bilderna i en artikel, tyvärr glömt vad den hette. Men någon här kanske minns?
Hon behandlades med Bimectin för se om det var ohyra och Marianne Tornwall på Roslagstulkl sa skulle det vara ohyra så skulle medicinen hjälpt. Efter detta så fick hon en salva som inte gjorde ngt om det kom i ögonen då det var en ögonsalva egentligen, detta för utröna om det var svamp, men det vart ej bättre och vi gjorde ej behandling nr 3 som skulle varit för utröna om det var en infektion, detta pga honan var dålig så vi ville ej bråka mer med henne.
Nu behöver det din ha ej vara samma. Men gå till veterinären.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Det liknar det min kanin hade. Det var något kvalster. De började också med små fläckar i huvidet sen så spred det sig. Om du nyper i pälsen lossnar den då?
Jag hade nog gått till en veterinär så snabbt som möjligt.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Loppor, kvalster, löss, svamp, ögoninflamation. Veterinärtitt är alltid bra

Har inte pengar så det räcker för att gå till veterinärn :'(
Ursäkta nu mina ord.. När man skaffar djur så tar man på sig ett ansvar. Man ska vara medveten om att en dag måste djuret få veterinärvård vilket man SKA ge dem. Har man inga pengar så lånar man man gör allt för kunna ge dem veterinärvård. 08-59114040 är nr till en veterinär i Märsta som ger faktura och de är duktiga på smådjur.

Oj, förlåt. Jag menar absolut inte att jag inte ska till veterinärn :S Självklart ska jag låna pengar av mamma och pappa, men jag är 13 år och har faktiskt inte mkt pengar :/
Det är vell självklart att djur man tar ansvar för ska få den veterinär vård de behöver,ska prata med mamma och pappa när vi kan åka in till veterinärn.
i Märsta finns även en veterinärmottagning som har kvällsöppet. jag var där med en mus med löss för några veckor sedan och fick betala endast 100 kronor för en hel kur Ivomec. jätteduktiga, trevliga veterinärer, helt klart att rekomendera. tfn 08 - 591 146 10.
/Anneli
#7 Huvudansvaret för djuren har dina föräldrar i o m du är minderårig. De ska kunna låna ut vill du betala det så betala av det till dem. Kontakta den veterinär du fick telenr till. Jag betalade för min mus hona ca 600:- inkl medicin jag fick med mig hem.
#8 Din Veterinär i Märsta som jag gav telenr till har öppet 08.00 - 20.00 Tis - Torsdag men har emellanåt mottagning de andra dagarna. Denna veterinär är mkt lugn och ej stressad med djuren.