(s) Engelsktypade
Hade tänkt att berätta att jag har en Engelsktypad kull på G!
Mamman är mycket trevlig och samma gäller pappan. Inga problem möss om man nu ska säga så, dem är mycket snälla och rara.
Har bara tagit två kullar tidigare, alltså en på en grossist mus som jag inte hade en aning om generna på och sen en annan kull som en hane tog sig in i buren och mördade alla ungar förutom tre.
Så kan inte säga att jag har en uppfödning som är lika stor som tillexempel @Grodan har inte så bra kvalité på vissa uttav mina möss då dem kommer ifrån vissa andra lite mindre duktiga uppfödare.
Köpte Mamman av en kompis och Pappan har jag bara 'Lånat' in till min avel, så hanen är alltså inte min.
Kan inte säga att min avel är som vissa andras här, alltså jag försöker få in långlivade möss med bra färger och teckningar. Men inte haft möjlighet att köpa in dem linjer jag velat ha och sen så har jag inte mina möss till avel utan mer till sällskap.
Tycker att det är viktigt att förmedla det så att ni får en inblick om hur min syn på min avel ser ut.
Men dem möss som är föräldrar till den här kullen är i bra ålder, inte visat tecken på Rossel eller någon annan sjukdom. Mamman är 6 månader och hanen om jag inte minns fel 8-9 månader.
Syftet med denna kull är inte för något annat än kul, alltså se vad dem här mössen lämnar, vad de blir för färg variationer och sedan få fram så friska och snälla möss som bara möjligt!
mamman är tricolor och samma så pappa mus.
100:-/st
200:-/2 st
250:-/3 st
Updaterar när kullen är här, men om man är intresserad av nån eller flera går de bra att skriva upp sig, dock tänker jag inte skriva upp mer en fem st då jag inte vet hur många ungar de kommer bli, så alltså man får säga vad man är intresserad av för kön osv :)
mvh
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.
Oh, pinsamt att du nämner mig där… (kan du fundera på att ta bort det?)
Foton behöver vi ju!!!
#1 haha nej då ta de inte så ta de positivt du har en som ser upp till dig :) Kan försöka ta några bilder ikväll!
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.