Mus iFokus

Mus

Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 861 ggr
[mysanilsson]
0

Ensam,snälla svara!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Jag tog en mus från en som skulle ha den som födda men spindlen tog den inte. Vi vet inte kön på den än. Så frågan är om man ta extra mycket hand om den nu och i så fall hur?

[mysanilsson]
0

Den är typ 5-7cm då är svansen också räknad

hejkomochhjälpmig
0

Det där ser ju ut att vara en liten bebis bara ju! 😢

Gud, vet inte vad jag ska skriva… Äter den något? Dricker den? Hur verkar den må? Vet du något om möss sen innan?

Här är en bra artikel om att se skillnad på hona/hane: X

"Hjälp! Jag har blivit med mus" - artikel här: X

Hoppas allt blir bra med den, stackars liten…

Lindb
0

Hur man kan mata spindlar med levande möss känns bara sjukt nu när man är musägare.. :( Vatten, mat, ett ställe att vara på. Trygghet. Musen borde ju nästan vara chockad efter mötet med spindeln.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Galenidjur
0

Ja det är med all säkerhet en liten bebis. Det är ju oftast bebisar som används till foder :/ Stackars lilla plutten… 

Blir så irriterad när folk ger levande föda…Det är ju faktiskt olagligt! 

Läs artiklarna som 2# har länkat till och dessutom: glöm inte att ge den lille mycket uppmärksamhet då hon/han är ensam-mus.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Lindb
0

#4 Ellerhur!! Hemskt.

Trådskaparen: Jag såg bland dina andra trådar att du själv har en spindel. Var det din egen spindel du skulle mata med en levande mus? Känner du den som gör det så får du ju vänligt men bestämt meddela denna person om att det är olagligt..

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

[Ruber]
0

Håll den utom synhåll/hörsellhåll från spindeln, den lär ju vara livrädd( med all rätta). Och inte heller nära råttorna. Den måste kunna känna sig trygg någonstans. Gör ett ombonat bo till den, som är varm och mjuk. Ex kartong med fleecetyg och papperstrimlor i. Ha vattenskålen alldeles intill kartongen.Glöm dina egna önskningar just nu, låt den bara landa och förhoppningsvis hitta lite ro i tillvaron. Det kan dröja innan den åter litar på människan igen, så ha tålamod… Fruktansvärd start på livet på lillen, hoppas resten av livet blir toppen!

[mysanilsson]
5

ja allt är toppen med hen.

hen har nog inte fattat faran med spindeln. och det var inte jag som skulle ge musen till nån av mina spindlar.

skulle inte ens försöka med en så dum sak!!! 

tack för svar och allt annat❤️