Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 326 ggr
Pimu
0

Hmmmm ..

Hur gör ni när ni ska kolla kön på era möss, o samtidigt hålla reda på vilka ni tittat på, o komma ihåg vem som var vad .. om de finns en av varje kön i samma färg ?? (jag behöver HJÄLP !!!)

Terato
0

Jag hade två i min kull som hade precis samma färg(emil o rasmus). Jag kollade på deras svansar och såg att deras blodådrar på svansen såg olika ut. Sen när de blev äldre såg jag skillnad på dem iom att Emil blev aaaaningen ljusare. Annars kan du kolla ögonstorlek, öron osv. Det finns säkert något som är specifikt!

När det gäller kön är det bara att titta, titta, titta tror jag. Flera gånger om dagen. Jämföra, jämföra, anteckna. Har du tittat efter bröstvårtor eller är det omöjligt? Det tyckte jag var en ganska bra grej. Men det är lugnt, när de är tre veckor så ser du! Då hade iaf mina hanar fått sin pung! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Pimu
0

Tack Terato .. för ditt svar .. måste kolla om de är nåt som är annorlunda me dom .. *ler*

Har kollar efter bröstvårtor, men de ÄR omöjligt, för dom är såå krulliga me mkt hår ..

.. dom blir 3 veckor imorgon .. så jag får kolla här i dagarna .. Fot i munnnen

Terato
0

Ja nu borde det verkligen börja synas pungar snart! Det är då dom är som sötast! Pojkmuspungar är det gulligaste som finns, tror jag! :P

teratos.r8or.se

Pimu
0

.. men dra dom inte in pungen när man tar på dom ?? (får köra pehpsii tricket) *thi hi*

Terato
0

Va?

teratos.r8or.se

Pimu
0

kolla på dom i en genomskinlig låda så dom inte är lika stressade .. *ler*

Terato
0

nej jag menar "dra in pungen".. mina har aldrig gjort det för att jag har tagit i dem! så det var nå nytt.

teratos.r8or.se

Pimu
0

Hmm .. tyckte jag läst de nånstans .. kanske var ett annat sammanhang då .. hur som helst, så har jag kollat nu o ser inga "pungar" på någon, men de är juh dock längre avstånd på vissa mellan kisspluppen o anus .. o ser ingen skillnad på dom som är lika färgade .. *suck*

Terato
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blir säkert förvirrande för dig med alla råd. Men är det längre avstånd så är det säkert killar! Det var det jag gick mest efter!

1.hane 2.hane 3.hane
4.hane 5.hona 6.hane

(klicka upp för större bild)

teratos.r8or.se

Pimu
0

Ja, den bilden har jag sett förut, syns tydligt o bra … (mina sitter inte stilla för 5 öre när jag ska försöka fota dom .. men dom är juh äldre än dom på bilden .. skulle ha tagit foton tidigare .. Generad

Terato
0

Damn! :P

Har du kontaktat Cosmonita förresten?

teratos.r8or.se

Pimu
0

Japp .. hon hade så mkt me sitt nu .. så jag ville inte stressa henne ännu mera .. Oskyldig

Vattnadal
0

I början så hade jag ett papper för varje kull, som jag antecknade på. Ritade av varje mus, i allafall om det var tecknade med. Sedan skrev jag datum, gissade på kön, och jämförde och jämförde, till jag blev bättre på det. Tycker själv att det oftast är riktigt lätt när det är 2-6 dagar, innan det finns en massa hår ivägen. När pälsen kommer går det fortfarande rätt bra, men kan var svårare med krullbullarna. När de får pung blir det lättare igen.

Visst kan de dra in pungen, men det gör de bara om de är lite ängsliga av sig. Håller man fast och lyfter på svansen, så kan de dra in den, om man inte lyfter svansen brukar den trilla fram igen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Pimu
0

Ja, jag får studera vidare .. (de är bara jag som är så ivrig) får ha mer tålamod helt enkelt … *thi hi*

Terato
0

du, tror du jag var nå ivrig då? haha, frågade typ hela tiden.

nä men det klarnar nog.

teratos.r8or.se