Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 521 ggr
jossa5
1

Hur mycket lukt?

Hej hej,

Sitter här hemma med 4 dvärghamstrar i dunaburar, och tycker inte dom luktar så mycket.
Men är supersugen på ett par flickmöss lite längre fram i tiden. Dock har jag hört att dom kissar mycket, och inte är så duktig på att gå på toalett, så att möss kan lukta en hel del.

Så nu undrar ju jag hur mycket två honor kan lukta, i en dunabur eller bur byggd av plastback. Förstår ju givetvis att det är olika beroende på individerna.
Men luktar dom mycket mer än dvärghamstrar kan göra?

Känner ju ingen i närheten som har möss heller, men vet ni någon i Sundsvallsområdet som inte skulle ha några problem med ett besök, så säg gärna till. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Grodan
3

Hejsan!

Jag förstår din frågeställning och nya trådar är skojsigt. Funderar dock på om du kanske kan hitta svar i någon av dessa trådar (och ev ha följdfrågor där i dem)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jollycox
2

Jag har haft tre honor och jag tycker inte att dom luktade mer än en guldhamster. Hanar däremot luktar oftast mer.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Emmyz
1

Hej hej Jossan! *vinkar*😃Nu har ju inte jag haft mina möss särskilt länge (strax över en vecka). Men tycker inte att dom luktar speciellt äckligt. Visst luktar dom liiite mer än dvärghamstrar. Är en speciell lukt som inte går att beskriva, men luktar inte äckligt iaf tycker jag :P Mina honor har en toalett som dom är hyffsat duktiga att gå på. Sedan städar jag buren ganska ofta, och då luktar det ingenting alls :) Använder hampaströ till dom, och tycker bara att buren luktar hampa xp Och Jossan du kan få komma och sniffa på mina möss i Mars om du vill ❤️

Mvh EmmyBlomma
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus

min campbellsuppfödning ♥Eldängens

jossa5
1

#1 Tack för länkarna! Är dålig på att söka, trots att jag vet om sökfunktionen.. 😞 Ska kolla igenom dom och se vad det står. :)

#2 och #3 Tack för era svar. :) Låter ju bra det!
Och Emmy, jag tror nog jag gör det! :D Så kan jag förbereda sambon lite grand iaf! :D

Mvh,

Smulan80
1

Har man typ plaströr i buren, och buren plötsligt stinker, så är det oftast bara plaströren som behöver diskas ur. I alla fall var mina tre tjejer hopplösa med att kissa speciellt i plaströren. Plockade jag ut dem, så fanns ingen lukt alls i själva buren.

optiMUS
1

Heej Jossan!!! Roligt att du är här!!!

Grodan
0

#4 Jag och några andra har bland annat svarat utförligt i några av de trådarna jag länkar till. Det kan stå intressanta saker där, därför länkade jag. ❤️

Tsunamis
0

Halloj! 2 honor luktar inte mycket. Att du sen skaffar 10 till ja det är en annan sak men det blir lätt så med möss :p

MvH  Tsunamis

jossa5
1

#7 Jo, läste igenom alla dom du länkade och fick veta lite mer än jag frågade om. :)

#6 Hej! :D Haha, ja, man måste ju börja nånstans, och det här känns som ett bra ställe att prata möss på! ;)

#8 Hahaha, är det så det är.. Hm, bäst jag inte säger nåt till sambon då! Då blir det aldrig några möss här. xD

Mvh,

Grodan
1

#9 Super. Så ska det ju vara. ATt man får supermycket kött på benen…