Dove Tan
Idag har jag köpt en liten engelsktypad dove tan-hona! Ser precis ut som musen jag har drömt om! Jag tycker att dove tan typ är finast på engelska.. Jag köpte henne på Mölndals Zoo. Jag känner en kille som jobbar där och han föder upp möss som han sedan tar till affären. Han sa att Föräldrarna var fina stamtavle-möss som han hade stält ut. Jag ska försöka ta bild typ imorgon då jag inte vil störa henne för mycket nu när hon precis har kommit till en ny bur med nya kompisar. Hon är sååå vacker! JAG ÄR SÅÅ GLAAD!
Har ni några namnförslag?

Paloma? Duva på spanska
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Har du fått någon bild på henne?

#2 Kameran la av precis när jag skulle knäppa bilden så jag måste bara köpa nya batterier först.. :/

:( buhu! Jag vill se fina bilder ju! ska du ta kullar på henne sedan? Jag vill väldigt gärna ha en dove tan eller black tan hona..

#4 Jag avlar inte.. :( Men jag ska försöka fixa batterier till kameran.. fast jag tror jag fick några suddiga bilder.. :/ Jag kan ju lägga in dom i morgon om du vill?

#4 Kom på nu att hennes syster som också är dove tan fortfarande finns kvar om du nu orkar åka hit.. Hon finns i Mölndal utanför Göteborg på Mölndals zoo. Det är en som jobbar där som föder upp möss som han sedan tar dit som sagt. Han trodde att dom var runt 10 veckor gamla..

Du får gärna lägga ut bilderna även om dom är lite suddiga, jag är van efter min kamera på mobilen. I mölndal.. Det är ju visserligen inte så långt härifrån, men jag är superpank. Sedan så vet jag inte riktigt hur det är med karantän, innan man sätter ihop mössen.. Har inte riktigt fått det klart för mig än…
Men om han nu föder upp så kan jag ju ta och masa mig dit om ett tag när han förhoppningsvis inte har kvar honan för då bli jag väl sjuk av längtan. För han kommer väl kanske få fler dove/tan färgade möss hoppas jag. :)
Bor du i gbg föresten? Jag är nämligen bara bra på själva "centrum" i gbg, inte något utanför..

Jag bor i Mölndal. Mössen kostar 45:- om du undrar..

Ok.. usch, det är ju en summa som man VÄLDIGT lätt kan luska fram. Nu blev jag farligt sugen på att åka till gbg i morgon. Men jag är som sagt pank. Men jag behöver också veta innan hur jag ska göra med karantän för den nya musen! Jag har inte råd att köpa en till bur för tillfället och vill inte heller eftersom att jag planerar att skaffa terrarium och vill då inte ha mer än 1 bur hemma till en ev hane eller nya honor.. Det är möjligtvis ingen i närheten, kanske du GucciDior som har lust/möjlighet att låna/hyra mig en bur under karantän tiden när det blir aktuellt…?

MIn extra-bur är i varberg just nu så det blir lite svårt tyvärr. Det är 40 dagar i karantän tror jag. Nu skäms jag lite men jag brydde mej faktiskt inte om att ha Ruby (dove tan) i karantän då jag inte hade någon extra-bur så jag släppte ner henne direkt till dom andra och tog risken.. :S

Ok… Jag tänkte som så att om jag köper felr möss från Grodan så anser jag att man kanske inte behöver ha dom i karantän… Men om jag skulle köpa så från han i Mölndal så skulle jag nog vilja veta att hon är helt frisk innan jag släpper ner henne till mina andra små älsklingar. :) Vad gör buren i varberg föresten…? Kommer inte ens ihåg vart varberg ligger….

Vårat landställe ligger i Varberg.. :P Så jag tar bara med mössen i en liten Transportbur och så får dom byta bur. xD Dom älskar när dom kommer till en annan bur!

Ok. där ser man. Ja, det var ju ganska fiffigt..