Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 2043 ggr
[vintermusen]
1

Saker att köpa?

Hej på fredag så ska jag till ikea och undrar om ni vet några bra saker på ikea som man kan ha till Möss, marsvin eller ökenråttor? Det var min syster/ Marsvins som skulle göra sähär på Råttor iFokus, så varför inte fråga här också! Behöver inte hjälp med saker man kan ha som burar, men andra saker som tex Något bra tyg, kuddar ellar några tillbehörs saker. Åker inte till ikea så ofta så kan passa på nu att köpa massor av onödiga djur saker, eller kanska till och med nödvändiga saker! Inte allt för stora dock. Sakerna behöver inte vara i burarna det kan vara saker som gör att burarna ser finare eller fräshare ut.

[vintermusen]
0

här är Ikeas hemsida om någon vill kolla runt! http://www.ikea.com/se/sv/

[vintermusen]
0

Ingen?

jossa5
0

Har inte möss men dvärghamstrar. Använder Mixtur som sandbad (en ungsform i glas) sen har dom små ljuskoppar (Glimma) som passar bra som matkoppar.
Det finns ett diskställ för bestick som är bra att klättra på. Ikeas fleecefiltar är ju billiga och bra så man kan sy tunnlar, och allt sådant.

Sen har jag en sån glasburk med spänne på utsidan för att ha min mat i. Ser lite snyggare än en ful plastburk. Har några av deras plastburkar med för typ godis och så.

Sen har dom ju även mycket plastblommor som man kan sätta i burarna/utanpå för att dom ska bli fin.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[vintermusen]
0

Tack, ska kolla på fredag om dom har det!

jollycox
1

Jag har 'glimma' värmeljushållare, dom som är 12-pack. Använder dom som matskålar och vattenskål.
'Rationell variera' hyllinsats(båda storlekarna) använder jag för att få en extra våning. Har alltid en av dom i buren och ställer alltid matskålarna på den.
I 'inre' burk med lock, 2-pack, har jag mus och hamstermat.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[vintermusen]
0

aaaa, Kollade upp dom sakerna och alla saker värkade bra!! Tack för tipsen.

KickiG
0

Den här tråden kom som på beställning. Jag skall också till Ikea på fredagen och shoppa grejer till djuren. 🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[vintermusen]
0

Haha, Kul har du läst om något du skulle vilja ha, det har jag ialla fall!

[vintermusen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tänkte köpa denna tror jag…

KickiG
0

#8 Jag tror att jag ska köpa Rationell variera hyllinsatsen. Blir ett perfekt matställe, precis som jollycox säger.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

jossa5
1

Jag har även Knuff tidskriftsamlare, som sambon tagit ut ena sidan på, så att det blir som ett lågt hyllplan. Obehandlat trä, så det är ju inte bra om djuren kissar på det.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

jollycox
2

#10 Ja jag tycker dom är jättebra. Här kan du se när jag har båda två i buren. :)

[vintermusen]
0

haha, är det jackson som sitter i ena hörnet av buren?

jollycox
0

#13 Ja det är han som sitter under Vattenflaskan :)

[vintermusen]
0

coolinga mus!

Grodan
0

❤️

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[vintermusen]
0

Tass!

[vintermusen]
0

ser de här blommorna bra ut? här är texten som står om den. Grundfunktioner - Naturtrogen konstgjord blomma som håller sig lika fräsch och vacker år efter år. - Du kan böja och ställa blomman som du vill eftersom den har ståltråd i skaftet. - Skaftet kan kortas med hjälp av en avbitartång. Förpackningsmått och vikt Förpackningar: 1 Artikelnummer: 402.149.85 Vikt: 0 kg Antal 1 bild kommer snart för det krånglade så.

[vintermusen]
0

här är bilden!

Chilizera
0

#19 Nu vet jag inte hur gnagiga mina nuvarande möss är för de är så pass nyinflyttade, men de där blommorna skulle knappt ha överlevt natten hos mina tidigare möss :). Denna är det enda i fuskväxtväg som överlevt hos mig: http://www.polyvore.com/ikea_fejka/thing?id=56367761. Stor och rejäl planta med riktigt tjocka stjälkar. Tyvärr verkar den inte finnas kvar i IKEAs sortiment…

[vintermusen]
0

Mina möss är inte så gnagiga, änså länge har dom bara gnagt på toalätt rullar.

[vintermusen]
0

putt

[vintermusen]
0

nu har jag köpt saker och det blev en kudde7 :-

En stor röd björn 12:-

En hö häck 20:-

Boris dörrmatta 4:-

En burk 25:-

en blomma 12 :-

En handduk 3 :-