Mus iFokus

Mus

Etikettermatutfodring
Läst 901 ggr
lollynonna
0

vad äter möss?

vad äter möss egentligen?äter de såndär blandning man köper på djuraffären?eller ska man blanda eget?vad ska man blanda med då?

tacksam för svar!:3

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

jollycox
0

I huvudsak äter möss spannmål som havre, vete, råg och korn, och lite olika fröer.

Här är en artikel om vad mössen ska äta.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

lollynonna
0

#1 tackar så mycket🙂

// Linah 

SolGerbilsidanSol

KickiG
1

Fröblandning är basföda för möss, endel ger också pellets. Sedan kan man (är det bra att) även ge färskmat åt mössen.

I början så köpte jag färdiga blandningar åt mina möss, men märkte fort att det var en massa i dem som de inte åt. Dessutom började jag lite tvivla på kvaliteten då jag försökte grodda fröna och märkte att det bara var en liten del som faktiskt började gro. Så i dagens läge blandar jag själv deras mat. Första gångerna kändes det lite svårt, och jag slet mig i håret när jag skulle ha tag på alla ingredienser, men nu går det bra. Det enda jag har svårt att hitta är krossad havre, så måste nog ta mig till någon större stad snart för att inhandla det. Alternativt kunde jag byta ut mot flingor, men har hellre frön/korn så de har lite tuggmotstånd.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

lollynonna
1

#3 tack! har läst igenom tråden med mat,och skrivit ner det som jag tyckte såg bra ut på ett papper. sen ska jag ge dem färskmat också,men inte så jättemycket tror jag då pappa är lite allmänt rädd för smådjur:P knappt så att han vågar mata dem… (pappa får sköta de då jag är hos mamma)

// Linah 

SolGerbilsidanSol