Lek time.
Hej tänkte att vi kunde leka en lek. Så här går den till, jag lägger ut en bild på till exempel en hängmatta som jag har hittat på någon hemsida. sedan skriver jag var den är köpt som tex zoozoo.se. då ska nästa person gissa vad saken kostar, men man får inte fuska och gå in på zoozoo.se och kolla vad den kostar. Och man kan gissa flera på varje, jag förklarar lite dåligt men ungefär såhär: Vintermusen: Hon har laggt upp en bild på ett hus; den är från arkenzoo. Grodan: 125 kr. Artlink: 75 kr. Ajanki: 170 kr. Vintermusen: Ajanki hade rätt det var 170 kr. Så man väntar tills någon kommer på det rätta svaret, och om man är en krona fel så räknas det som rätt tex om den kostade 149 och någon gissar på 150 så blir det rätt. Når någon har rätt och den som la upp bilden har skrivit vem det var som hade rätt så får någon annan lägga upp en bild, förstår ni?Om ni undrar varför man ska skriva var saken finns beror på att den saken kanske finns på andra ställen också och om man vet vad den saken kostar på arkenzoo är det inte säkert att den kostar lika mycket på tex zoozoo. Då kör vi!
vem ska börja?
Jag gissar först då 😃
130 kr?
#3 haha rätt på första försöket!
det är din tur nu TheCottonCandy
Shit var det! YEY! :D
Jag ska bara hitta en bild nu!
kanske 85 kr.
Mer ;)
eller #8 jag ångrar mig och skriver125 istället, känns mer rimligt.
Ännu mer.. Kan säga så att den är ganska dyr för att vara en liten träsak :)
200kr
180 kr
#13 Rätt! :)
Yes! Då var det jag igen då.
ska bara hitta en bild
25 kr?
#18 mera!
75kr
40 kr
#20 rätt! Nu är det din tur hasselmusen.