Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 340 ggr
Terato
0

Lilla Pippi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara sätta in en nytagen bild på en liten sötnos.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Nutiz
0

Ååååh! Hon är ju bedåååååårande! *smälter*

Jaag
0

Åh va vacker hon är!

[Theriss]
0

Nej men vilken gullig Kyss Verkligen söt som socker!

Pimu
0

Ooohh .. va fiiin ..

Grodan
0

Ta mycket foton på henne Terato!!! En dag är hon ksnske fet o ful… *oups*

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

amaira
0

Bedårande!! Vackert huvud!  Färg: Sotad röd, fast man reggar bara som röd (och kan lägga till sotad under övrigt)

Terato
0

Har också funderat över om hon är sotad! Jaha då vet jag! tack så mycket!

Hon är bedårande vacker. Och jag älskar hennes temperament. Om man ger henne lillfingret så tar hon hela handen. Alltså ärligt hon verkligen sliter åt sig lillfingret och kliver upp i handen när hon ser det. Hon är en tjej med stor äventyrslusta och oräddhet men med stor kontakt med sin ägare. Har hon hamnat på golvet så springer hon direkt upp i handen när hon ser den. Hon kikar jämt upp i ansiktet och nosar i luften när hon sitter i handen. Älskar att bli kelad med och lägger sig gärna platt på magen när hon sitter i handen. Om HON har lust. Men om hon är äventyrssugen så vill hon springa istället. Haha.

Jag vill hemskt gärna ta med henne till nästa utställning och få en bedömning på henne både utseende- och temperamentmässigt. Kan tänka mig att hennes temperamentsbetyg kan gå upp och ner väldigt beroende på hur hon är för stunden. Men det skulle vara skoj att se! Hon är nog min favoritmus.

teratos.r8or.se

axilur
0

hon är nog den finaste musen jag sett. Kyss

/Anneli

amaira
0

Ja, ställ ut henne! Ställer du ut henne i standard, får hon avdrag för sotningen - men vad gör det! Skrattande Hon ser ut att vara en vacker och harmonisk typ, fast jag ser ju förstås bara huvudet. men det verkar logiskt att resten av musen ser lika fin ut.

Vad gäller temperamentet, så vet jag inte vad som händer i en pet-utställning om humöret är på "upptäckarlust" just då. Men du har just beskrivit min egen "älsklingsmus-temperament" rent generellt.   

Det går inte att låta bli att älska en mus som man får denna ljuvliga kontakt med, man smälter i hjärtat, igen och igen och igen.

Terato
0

Exakt. Tror inte att denna "upptäckarlusta" anses som bra temperament. :P Dock gillar jag möss som är orädda och framåt. Jag tror att just oräddhet och kontaktbarhet är de absolut viktigaste kriterierna för mig om vi ska prata temperament. Och att de är lyckliga.

Oftast när man plockar upp henne sitter hon länge i handen och tassdarrar och vill bli klappad. Men när hon väl "kommit igång" är det upptäcka som gäller! Men hon blir ändå himla glad och springer upp i handen när hon ser den trots att hon är mitt i sitt äventyr. Hon har lugnat ner sig massvis. 9 veckor igår blev hon. Ska bli spännande att se hur hon utvecklas. Och att få henne bedömd några gånger!

Ja, precis, för mig, just nu är hon underbar!

Det här med temperament intresserad mig väldigt mycket. Vill lära mig mycket mer om det.

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

När de är yngre är de ju livligare och busigare oxå. Tycker själv att det är skillnad på springiga möss och livliga. En springig och för klängig mus ger ett nervöst intryck, tycker i alla fall jag. De måste kunna sitta stilla i handen, och ta kontakt med den som handen sitter ihop med, innan de drar vidare.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Terato
0

Ja men precis. Därför skulle det vara roligt med en bedömning av henne.

teratos.r8or.se