Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 491 ggr
[Alternativebina]
2014-04-24 13:53
3

Burval

Hejsan! Är ny på denna sidan :) Nästa vecka ska jag hämta mina två möss! Musägare för första gången :) Jag har funderat och funderat på vilken sorts bur jag vill ha, och jag har även.kollat runt mycket på internet både för och nackdelar för de olika burarna som finns! Jag velar mellan dunabur utan rör, dunabur med rör eller en gallerbur med samma mått fast den är högre även den har rör men undrar om man inte kan ta bort dem. Har hört mycket negativt kring rören eftersom det luktar starkt från kiss osv. Dunaburen utan rör funkar det bra? Om man har andra saker i buren den kan klättra på? :) för det känns som den lockar mest. Dessa burar finns i en djurbutik nära där jag bor!

ajanki
2014-04-24 15:58
1

Så kul att du ska bli med möss:)

Ja, att ha rör fastsatta i buren till möss blir ganska grisigt fort och lite krångligt att rengöra. Däremot så lägger och ställer jag rör i buren som jag vid varje burbyte tar ut och tvättar. 

Jag har nästan bara dunaburar till mina möss och jag tycker att dom är jättebra! Det är lätt att sätta in grenar, stegar m.m som dom kan klättra på.

jossa5
2014-04-24 16:04
1

#1 Hur stora dunor har du, eller beror det på antal innevånare i varje bur? Går i mustankar jag också, och har dunor här hemma, så funderar på ifall storleken är rätt. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

ajanki
2014-04-24 16:06
2

Jag har mini och mididunor. I mini har jag som högst 4 vuxna helst färre och i midi har jag upp till 10.

jossa5
2014-04-24 16:10
1

#3 Tack för snabbt svar! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

ajanki
2014-04-24 16:15
1
[Alternativebina]
2014-04-24 16:19
1

Okej tack för ett bra svar :)

Är miniduna 58x38? 

Isåfall är det den, och det passar väl bra till två möss? :)

ajanki
2014-04-24 16:44
1

#6 Ja, det stämmer med dom måtten och den passar utmärkt till två möss:)

[Alternativebina]
2014-04-24 17:02
1

Okej vad bra :) Tack!

LisaR
2014-04-24 17:08
2

Jag har en ganska stor gallerbur med platåer i plast och div. rör till. Brukar ställa in dem i duschen, spraya med medel och sen spola av med rören kvar monterade och några lösa. Fungerar kanon :) Duschar bur 1 gång i veckan och märker inga starka dofter. Tycker gallerburar är kanon då man kan anordna så mycket kul i dem! Men visst det blir lite extra arbete med att hålla det fräscht om man har rör och plasttillbehör :)

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/