Mushelg med PC och föreläsningar 2-4/5
Vi ägnar en hel helg åt möss.
Föreläsningar och diskussioner fredag till söndag.
Petclass med öppen bedömning under lördagen.
Köp/sälj/byt möss och tillbehör.
Plats: Odlingen 105, Södra spetsen av Hälsingland.
Man kan välja att bara vara med på utställningen. Då anmäler man enligt nedan, och kommer till incheckning. Önskar man deltaga i den gemensamma lunchen, betalas detta på plats (men anmäles innan)
Vill man vara med hela helgen, dvs fredag em/kväll till söndag, så anmäler man detta till pc @ nattfrostens.se
Det finns många sängplatser, och vi parar ihop folk i rummen efter bästa förmåga. Helgen kommer då att kosta 250 kr per person, mat och husrum ingår i priset. För 50 kr ingår sänglinne, annars ska lakan, örngott och påslakan medtagas. Anmäl specialkost i god tid.
Om du önskar vara en av föreläsarna, rabatteras priset med 100 kr. Föreläsningar!
Vi är några som förbereder små (15-40 min) föreläsningar inom olika ämnen som rör musen. Efter en föreläsning är det sedan öppna diskussioner, så att alla kan ställa frågor, klura och lära sig ännu mer.
Har DU intresse av något ämne, som du antingen kan föreläsa om själv, eller önskar höra en föreläsning om, skriv gärna det här.
Pet Class utställning!
Domare: Elin Mattsson
Sekreterare/domarelev: Ännu öppet
Sista anmälningsdag: 27/4.
Mejla anmälan till pc @ nattfrostens.se
Skriv i anmälan musens namn, regnr, kön, ålder på utställningsdagen, färg/teckning och hårlag. Även ditt namn, adress, tel.
Betalning ska finnas på föreningens konto senast 28/4.
Bedömningen börjar kl 10.30, så du bör vara på plats och checka in dina möss 9.30.
Denna klass är öppen för alla, dvs icke registrerade möss och det är inte ens krav att utställaren är medlem.
Musen bedöms som sällskapsdjur, dvs är den hel, ren, frisk och välskött, samt gillar att umgås med människor.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Ja HURRA det blir av! 😃
Jag ska pressa min gamla bil till det yttersta, och hoppas att den inte "försvinner" på vägen. (Har en gammal Skoda Felicia, nynnar på sången"Felicia försvann"…)
Jag tänkte hålla ett föredrag i genetik, om olika nedärvningsvägar, typ. (dominant, recessiv, polygenetisk, är väl de som är mest aktuella när det gäller våra möss)
Det funkar väl, Elin?

Toppen, för genetik efterfrågas.
MVH Elin

Anmälningsavgift
Efter anmälan sätts anmälningsavgiften in på SVEMUS Postgiro: 435 31 02 – 9. Ditt namn, telefonnummer och utställning samt utställningsdatum ska stå i meddelanderutan.
Medlemmar i SVEMUS betalar 40 kr st för de tre första mössen och därefter 30 kr per mus, per klass (om inget annat anges i annonsen).
MVH Elin
Anmälningsavgiften är fel.Det är 40:-/st för de 3 första mössen och sen 20:- per mus efter det :)
Vad kul! Och föreläsning om genetik låter intressant! Funderar på att eventuellt dyka upp utan möss bara för föreläsningar och för att se på möss, beroende på om jag fått hem några muslingar när det bär av eller ej. Har jag fått hem dem då är de rätt nya med mig i vilket fall så kanske bör få stanna hemma oavsett. Tänker högt bara.. Kommer det schema över tider/dagar med föreläsningar så småningom? :) Och visst borde väl även föreläsningarna kosta lite? Så man inte känner sig som en snyltgäst ;)

"Helgen kostar 250 kr per person, mat och husrum ingår i priset. För 50 kr ingår sänglinne, annars ska lakan, örngott och påslakan medtagas. Anmäl specialkost i god tid."
Så fort alla föreläsningar är bokade kommer det att gås ut med vilken dag och ca tid de ska hållas, samt vilken som håller så klart.
MVH Elin
#6 Jo jag läste det, men tänkte eventuellt bara komma över en dag och inte sova och inget PC. Ok då vet jag, tack för svar!

Eftersom vi troligen startar lite halvsent på fredag (efter 18) kanske den dagen är dum då. Beroende på var du bor och hur långt du har att åka. På lördagen börjar vi med PC, och kör föreläsningar efter, så då hänger det väl på om du vill vara med på middag, eller bara lyssna. Kanske lämna en slant till föreningen efter samvete, typ. 😉
MVH Elin
8# Tack för tipset! Precis, tänkte att jag ville betala lite till föreningen för föreläsningarna isf. Men kanske slutar med att jag lägger ner omständigheterna och betalar för/anmäler mig till hela helgen och deltar efter mån av tid :)
*Puttar upp*
Jag tycker det här ska bli KUL!
Jag kommer som sagt att prata lite genetik - men inte utifrån bokstäverna denna gång, inte det här som minst hälften av er bara tycker är "jobbigt" och "ändå obegripligt". Utan från ett helt annat håll: om olika nedärvningsvägar/lagar. Hur det går till, vad man kan förvänta sig, varför, osv.
Ska försöka göra det "enkelt" och förståeligt.
Om någon sedan vill fråga, om bokstäver och annat, så svarar jag gärna, utifrån vad jag kan.
(så får vi hoppas att jag inte sagt för mycket nu… och att bilen går)
Anmälningsavgiften är inte riktigt bestämd ännu. Tanken var att SVEMUS höjer i år 2014 men styrelsen har inte tagit beslutet ännu. Vi återkommer om det
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Jag som nykomling i musvärlden tänkte nog komma på detta då det känns som att jag kan lära mig en hel del nyttigt!
Behöver man vara medlem i SVEMUS? Jag har planerat att bli det, men vet ej om jag hinner det innan detta datum.
Känner mig lite dum nu, men vad är PC? 😊
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
PC står för Pet Class. För att ställa ut i PC behöver man inte vara medlem :) För övriga tillställningar under den helgen vet jag inte faktiskt..
Ah! Nu har jag lärt mig något nytt 😃
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Jag tänker komma! Om jag får ledigt vill det säga. Hoppas hoppas hoppas.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag har plats i bilen, från västra Stockholm (Bromma, Solna, osv) för den som vill. Finns plats för 3 st.
Emelie, du kan åka med mig om du vill.
Vi delar alla på soppapengar. Jag räknar med att åka tidigt på lördag morgon, och sova över till söndag. Tror inte jag vill åka på fredagen, men har inte bestämt mig. Tycker inte om att sova borta, älskar min egen säng …
Jag ska nog ställa 5 möss i PC. 4 honor och 1 hane. Som jag tänker just nu.
#12 som sagt PC kräver inte medlemskap och inte registrerade möss, men kursen går under SVEMUS regi och är för medlemmarna om inget annan anges. Rubriken är luddig eftersom det inte står något alls om SVEMUS i själva annonseringen, men det är SVEMUS som arrangerar den 🙂
Nu har styrelsen haft en omröstning angående anmälningsavgifterna och redan från första utställningen 2014 gäller de nya priserna: 40.-/st för de tre första mössen i varje klass. Därefter 30.-/st för resterande.
Alltså; om man ställer 5 möss i PC betalar man 3x40.- plus 2x30.- =120+60=180.-
PC kräver inte medlemskap eller registrerade möss. Är man medlem och ställer registrerade möss kan man dock samla poäng och meriter
#17 Då får jag se till att bli medlem tills dess så jag kan medverka! 🙂
Sååå typiskt! Av alla helger så måste päronen ha sitt silverbrölopp just den helgen! Jag kommer tillbringa helgen i Dalarna istället. Hade ju fixat ledigt och allt. -.-
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag vet nu med säkerthet att jag kan åka på denna träff då jag fått ledigt från jobbet!
Ska bara bli medlem i Swemus nu först 🙂

Hurra! 😘
MVH Elin
Wehoo! Nu har jag precis skickat in anmälan samt betalat in medlemsavgiften för att bli medlem i Svemus! 😃
Nu till min fråga. Jag tänkte nu anmäla mig till mushelgen, ska den anmälan betalas in på samma postgironummer, eller betalar man på plats?

Utställningen är det bäst att betalas till föreningens konto, och för helgen kontant på plats.
MVH Elin

Ni som ska komma, mejla en anmälan eller skicka pm här.
Självklart ska väl alla som kommer ställa ut sina möss oxå, anmälningar tas emot till den 29:e vid midnatt, 30 skrivs programmet.
Vi kommer även att ta in efteranmälningar på plats, ifall någon ångrat sig, elelr köper nya möss de vill ställa ut.
MVH Elin
#25 Jag mailar dig senare idag med min anmälan! Vet ej om jag vågar ställa ut några möss ännu, vill nog se hur en utställning går till innan jag testar ställa ut själv 🙂

Klart dun ska prova att ställa ut!
Vi hinner berätta och förklara innan, och denna gång blir det öppen bedömning, för att alla ska hinna lära sig ännu mer!
MVH Elin
#27 Fantastiskt! Då kommer jag anmäla några möss. MYSIGT! ❤️

Toppen!
Det är smartare att börja på en liten mer "intim" utställning med färre djur.
MVH Elin
Jag kom på att jag ju inte alls kan vara med på uställningen då jag inte hinner skaffa petboxar innan dess! Det får helt enkelt bli nästa gång 🙂
Jag vill bara meddela att jag inte har möjlighet att komma i helgen då det kört ihop sig med skjuts 😕 Jag hoppas ni anda får en kul och lärorik helg med fina möss!

De som anmält möss till utställningen hittills har nu backat om kan inte komma.
De som fortfarande vill komma och prata mus, få lite föreläsningar (dock bara av mig som det ser ut just nu) och diskutera, är fortfarande välkomna. Ska kolla med styrelsen om det är OK att göra ett nytt försök längre fram i sommar med utställning och föreläsningar.
MVH Elin