Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 151 ggr
snoken
0

transporthjälp/tips efterlyses

Hej igen,

Skrev för ett tag sedan att jag önskade köpa några möss. Jag har hittat 3 st som jag har tjing påGlad. Problemet är att det är för långt att åka om man ska hämta dem på plats. 2 av dem finns i Stockholm (Flemmingsberg), och den 3:e finns i Helsingborg. Bor i Vetlanda, men kan ta mig några mil åt vardera riktning. Nässjö känns som en bra plats som många känner till…

Ringde till SJ för att kolla om man kunde skicka med en låda med tåget, men tyvärr finns inte den möjligheten längre. Hur gör ni andra ? Är det någon som ska åka någon av dessa sträckor denna eller nästa vecka?

dreamiz
0

Jag ska göra en snabbvisit i Lund på lördag men hinner inte ta mig nånstans. Men om det går att möta på stationen där så kanske jag kan få med dom också med tåget. Ska möta en annan på stationen mellan tågbyten.

snoken
0

#1 Hej Dreamitz, vilken tid kommer du att vara där? Kanske att det kan bli en länk i kedjan. Vet inte i och för sig hur många mil det är mellan helsingborg och lund, ser ut att vara en bit…

Pehpsii
0

går tåget förbi helsingborg? Isf kan jag ju lämna henne i dörrn på tåget, de står ju ändå stilla någon minut på varje station.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Muszimba
0

Jag kommer att åka från Stockholm den 25 eller 26 september ner till Malmö för att med bil åka Malmö-Halmstad med bil den 28:e och ner den 29:e igen. Hem till Stockholm 30:e. Lite knöligt att hämta upp möss på vägen med bil då jag inte kör själv och resan från Halmstad blir mitt i natten. Om man kunde mötas på Malmö C den 30:e kan jag ta med mig upp och lämna av på vägen.

Ner från Sthlm kan jag ta emot på Sthlm C då tågen inte stannar i Flemingsberg. Bara jag vet att de tas emot i Nässjö/var du nu bor Snoken.

Lättast är att skicka mig ett PM.

Grodan
0

Jag brukar sätta musar på tåget antingen med hjälp av SJs personal, någon som reser eller bara själva.

Det finns även möjlighet att skicka med buss, men då tar de längre tid. Vid några tillfällen har jag frågat busschaufförer om de velat ta hand om en mus/råtta som ska dit eller dit. Det har oftast gått bra mot en liten summa.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

TantSelma
0

Muszimba skrev också att hon åker till Öland nästa vecka. Så om du hittar lift därifrån så kanske….

dreamiz
0

Mitt tåg går inte förbi Helsingborg.
Jag kommer va på stationen i Lund mellan ca 16.35 o 17:25 men hinner inte leta efter nån utan då får den leta upp mig. *ler*

Kan du få dom till Nässjö på nåt sätt kan jag säkert möta upp tills du kan hämta annars. (Bara det inte är när jag är på jobbet.)

snoken
0

Nu har det löst sig från Stockholm, men ännu inte när det gäller Helsingborg.(Sambon ska på möte nästa vecka i den fina huvudstaden så han kommer bli musleverantör därifrån)

Tack alla ni som engagerar er. Jag har sagt det förr men säger det igen, ett mycket trevligt forum, med många hjälpsamma människor Kyss.

Tycker det har varit lite strul under ett par dagar med musifokus, är det min dator som krånglar eller är det ngt allmänt? (I mellan varven är vi inte alls överens, jag och datornFundersam)

Muszimba
0

Snoken; jag har skickat ett PM(privat mess) till dig angående transporthjälpen.

dreamiz
0

Hoppas det löser sig även från Helsingborg! O lycka till med mössen!!

Pehpsii
0

Jag skulle nog hinna ner till Lund och lämna innan jobb. Dreamiz jag letar upp dig vid 16.35 isåfall. Har ju ditt nummer så jag kan ringa och leta upp dig lite lättare (inte för att det är en stor station, menSkrattande). Jättesnällt! Och så får du ju musigt (mysigt) resesällskap (=

snoken
0

Ihhiii, det verkar som det löser sig även från Helsingborg.Glad Ska genast ta och försöka ringa er båda. Tack än en gång! Vad bra allt verkar lösa sig . Får skena ner till djuraffären imorgon för att införskaffa det nödvändigaste.

dreamiz
0

Pehpsii: om du kan skulle det vara perfekt om du kunde komma vid femtiden. Jag ska möta en annan person direkt när jag kliver av tåget men hon ska vidare sen kl 17. Men funkar det inte så är det ju bara att du letar reda på mig innan.

dreamiz
0

pehpsii eller snoken: om jag inte fått tag i er när ni läser detta så kan ni väl ringa mig! Jag har en fråga, om jag kanske kan få hjälp med lite transport också (tillsammans med mössen).

Pehpsii
0

#12 börjar jobba 6 så jag måste tyvärr skynda mig hemåt direkt efter jag lämnat av musen, jag slår en pling imorgon och så ser jag var du är helt enkelt.

dreamiz
0

#15 Vi ses imorn!