Ulltussar från röd X agouti
Ja jag har ju en fast kvar 1 hane av mina röda möss jag tog hem. Han blev för några veckor sen pappa till sin första kull med en tecknad agotuihona från mig. Blev en blandning av färger. 10 ungar 5 killar o 5 tjejjer. 3 svarta, 2 agouti, 1 röd, sen är det 4 jag inte vet vad de är för färg. 2 är lite ljusare i tonen än agoutisarna. Svårt att se om de är tickade. Sen en som är väldigt ljust brun. Sen en som är svagt gul/cremefärgad. Troligt satin med. Har inte plockat så mycket med dem än. Här kommer lite bilder från när jag städade hos dem senast.
Mamma mus uppe till vänster. Till vänster lite nedanför henne den ljusa ungen som är creme/gulfärgad. Till höger den ljusaste "bruna".
Vid makaronen sitter förutom 2 svarta de "mellanbruna" ungarna.
3 av dem är långhår och de andra blir väl dåliga korthår då eftersom pappa är lh o mamma kh.
Gjorde parningen för jag ville ha mera rödingar o gärna vittecknade.
Megafluff! ❤️
Brodern blev pappa i förrgår han med. Ska bli spännande och se vad det blir i kullen men det kan säkert bli lite långhårigt där också.
MvH Tsunamis
Mm jag har inte tänkt på att några var långhår förrän jag städade hos dem nu.Så himla söta med sitt yviga fluff :P Får se hur mkt de behåller som äldre eftersom bara pappa är långhår.
Åhh va skoj! Vad för donna hade han dejtat? Jag hade ju önskat att de kunde blitt några fler röda. Jag som är dålig på genetik, bär de ugnar som itne är röda på rött nu iaf? Kan man lista ut om hanen är DY eller RY av kullen att utdöma? Mamma ska vara helt utan rött bakåt. Hon har Jonquil bakom sig nånstans med såg jag nu :)
Underbara bebisar hela högen😍
Och bildtexterna är klockrena😃
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#2 LOL, ser ut som hen drar sin far i örat…
#19 En Black Hereford! Hade gärna gett honom en Chocolate men det fanns ingen bra syster till henne så det får bli nästa gång.
MvH Tsunamis
Åhh! Så himla spännande =) Du måste uppdatera med bilder på bebbarna när de får päls!
Japp inga problem :)
MvH Tsunamis
#30 så fort de börjar dra åt beige/vit + sotning sådär så kallas de marten sable. Det är en sotad c-blekt röd, systern i #31 är vanlig sable dvs sotad röd. Osäker på om vi har båda i regsystemet dock men det går ju bra att kalla dem båda för sable för det stämmer ju de med.
MvH Tsunamis
Ok tack =) Men vad är han i #28? Kan han va en superljus argente cream satin?
O den i #33? Nån av de här "bruna" färgerna? (coffee o sånt).
Finns mest agouti bakåt i leden hos mamma, en del svart och nån blå. Pappas sida mkt ar cr från Elin + rött som härstammar från Amairas linjer.
Tycker han ser lite ut som en vittecknad sö cr faktiskt.
Med sån där nyans som i #33 tror jag du har c-generna ce och cch. Så de bruna skulle iaf jag regga som Coffee.
MvH Tsunamis
Kan det dyka upp bara sådär? Men ja det känns ju mer så, trodde jag va tvugnen o leta bland de tickade. Men nu när du skriver de inser jag ju att alla är ju inte tickade så :)
Så då förutom röd, agouti ochsvart är de då
#28 & #29 sö cream (br)
#29 & #30 Marten sable
#31 & #32 Sable (br)
#33 Coffee (br)
??
Japp!
MvH Tsunamis
Supertack =)
Bäbisarna växer och är så himla alerta o nyfikna! Så himla skoj =)