Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 478 ggr
Emouse
0

hane eller hona?

Jag vet att det finns många trådar om "hane eller hona" fast jag hittar inte allt jag skulle vilja veta mer om.. Vilket av könen är roligast att äga? Är det skillnad på tamhet? Vill ha lite större och lugna möss (hane enligt andra trådar) men jag tycker det blir mer aktivt med flera möss i akvariet :pp tips tages med tacksamhet;)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

musunge1
2

Honor är bäst tycker jag, har haft både och. Hanar stinker, spelar ingen roll om man städar varannan dag det stinker redan efter några timmar. Visst behöver inte alla hanar lukta riktigt lika illa men varför chansa? Det är bara min åsikt :)

Grodan
2

Jag gillar hanar. ❤️

Möss luktar, alla djur luktar. Jag är inte rädd för det. Jag har valt att ha djur.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Niji
1

Jag har både honor och hanar och jag känner ärligt talat ingen skillnad. Hanar kan vara svåra att ha i flock och är det det du vill ha skulle jag rekommendera att ha honor. Har varit med om två slagsmål mellan hanar och det är inget roligt. När det kommer till tamhet så tycker jag att det inte spelar någon roll vad det är för kön på musen, det beror på hur mycket man är med musen och umgås m.m. Vad jag fattat det som :)

Mind of a queen, heart of a warrior

Emouse
1

Tack alla. Det har varit till stor hjälp!:) nåra honor blir de;)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤