Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 643 ggr
Moonchillas
1

Musbäsar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara dela med mig av min stora glädje.

För ett par månader sedan bestämde jag mig för att ta en kull efter min älskade Piglu (agouti banded) som har ett helt underbart temperament och har aldrig varit sjuk. Han är en sådan mus som alla blir kär i när dom är här och hälsar på.

Som tur väl va så hade jag en perfekt hona hemma när det gäller hälsa och temp. Tyvärr färgmässigt och teckning blev det en liten gensoppa. Mamman är blå tan och dåligt astrex. Men för denna kull var enbart fokus på hälsa och temp. Mamma Lilla Blå har en lååååång stam bakom sig med det temperament jag söker och stammen är även så frisk som den kan bli. Givetvis så finns det undantag som i alla stammar, men över lag är jag supernöjd med stammen.

Den 1:a Maj föddes 10 st underbara pinkisar. Vampire Diaries kullen. Idag är det 8 st som har överlevt. Dom har precis kommit ur popcorn-åldern som bara varade några få dagar. Dom är redan helt underbara att ha i handen. Mysiga, nyfikna, tycker om att bli klappade. Dom blev precis så jag önskade att dom skulle bli.

Färgerna blev-
3 st svartögda creme astrex svårt att se om dom har någon teckning (1 död).
2 st agouti tan  (om det nu finns, dock extremt dålig tan)varav en är astrex
4 st black tan varav 1-2 st är astrex, den ena är jag lite osäker på
1 Blue banded med pannfläck (död)
Nu är jag dock inte helt hundra på färger, tänkte en väninna ska få komma hit o låna ut sin kamera så jag kan jag sen visa bilder på massa sötnötter.

4 bebisar kommer jag själv att behålla, dom andra 4 bebisarna är redan tingade.

Är så extremt glad för denna kull. Allt har gått så kanonbra, förutom 2 bebisar som mamman åt upp när dom var 1 vecka gamla. Men dom 2 var också mycket mindre jämfört med de andra. Men annars har mamman varit kanonduktig och klarat av att ta hand om alla bäsar.

Skickar med en bild på när dom var 1 vecka gamla dom små liven ❤️