Möss till salu?
Just nu är jag uppe i högvarv! :) GucciDior Skrev ett mail till mig och sa att jag kan få låna hennes bur om jag vill köpa nya möss. Jag vill inte köpa en ny bur för jag ska köpa ett terrarie som dom ska få bo i sedan. Så jag ska få låna denna buren under karantäns tiden. Det finns ev. en dove/tan mus i mölndal, älskar verkligen den färgen. Men om den nu inte finns kvar så vill jag ju passa på att skaffa 2 möss på samma gång. Så är det någon som har möss till salu, gärna dove tan eller andra tan färgade möss som kan få dom till gbg någon gång under den kanske närmaste veckan eller två? ni får gärna lägga upp bilder samtidigt.
Jag skulle vilja råda dig att ta det lugnt och istället tinga möss från SVEMUS uppfödare. Möss som är garanterat friska, fria från ohyra och uppfödda till sällskap.
Det betyder inte att det är bättre i temperamentet än zoomöss, inte alltid, men oftast. Men det viktigaste! Du slipper oroa dig så mkt för sjukdomar och smittor.
Visst bör du ändå ha de nya avskilt, utan kontakt med dina andra, i minst 6 veckor, men du behöver inte medicinera dem och gå till veterinären det första du gör.
Jag rekommenderar dig bara att ta möss från icke uppfödare om du
- är mkt duktig på att bedöma möss hälsa
- har tillgång till veterinär
- kan behandla mot yttre och inre parasiter

Men jag har för mig att hon sa att det var en uppfödare som tog med sig sina möss till djuraffären… Och anledningen till att jag skrev tråden var faktiskt just därför att se om någon här har möss till salu som kan passa i tid till det att jag får låna buren från GucciDior. Det vill säga, jag vill hellre köpa möss från någon av er som jag vet är friska osv..
#2 Varför inte kontakta hamstrar på hamster.ifokus.se hon ska nu den 5/9 ner till GBG kolla med Grodan eller ngn annan om de har ngn till salu Eva som hamstrar heter kan säkert transportera ner, sedan åker hon säkert ner igen.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#4 Registreras de i SVEMUS?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#2 Inte en SVEMUS uppfödare!
Jag vill bara VARNA dig! Det är så himla vanligt med ohyra och diverse sjukdomar. Vill inte att du har sjuka möss!

Det stämmer säkert. Jag är jätte glad för er omtanke. :)
Det är bara det att när jag hade ute Zanzibar och Zamora förut på sängen och godade med dom så tänkte jag på hur mycket jag älskar dom små liven och på hur gärna jag skulle vilja ha fler. Sedan när jag går in här ser jag att GucciDior kan tänka sig att låna ut sin bur till mig och jag blev överlycklig!
Men det är klart att jag inte vill ha en sjuk mus..

#5 Nej det tror jag inte.. Han berättade iallafall att föräldrarna hade stamtavla och att han hade ställt ut dom.
#6 Jag känner honom och har köpt 4 möss ifrån honom. Men det är klart att man tar en risk. Dom är iallafall väldigt nogranna på den djuraffären..