varför har just DU möss?
Varför har just du möss? Vad är det bästa med dom?
Det är stora djur i liten förpackning. Nu har jag inte haft möss på länge men dom är underbara små varelser.
Precis som #1 säger, mycket i liten förpackning. De är oerhört intelligenta, roliga och aktiva. Jag minns att jag fick hem några möss från Grodan för några år sedan. Bland dem fanns en choklad/tan tjej (med finska drag), en ganska liten mus. Morakullan's Liv hette hon. Och i just denna lilla musa så fick jag verkligen uppmålat för mig hur mycket det ryms i den lilla kroppen! Hennes namn var helt perfekt, liv, för det var hon full av. Varje morgon när jag närmade mig buren så var det bara en mus av 5 som satt och väntade. De andra pysslade med sitt egna men Liv hon väntade på att få komma ut och äta solrosfrön i mattes hand. Inför andra var hon blyg, men när det bara var vi två så bjöd hon på sin underbara sida. Kärlek och tillit. Sååå… Kort och gott; det bästa? Allt. Deras vackra utsida, insidan med alla deras personligheter och alla bus, hyss och idéer :-)
Yrrblossets Sällskapsmöss
De är hur som helst supersöta och fulla med energi och bus!
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Jag hade hamstrar när jag var yngre och dom var så underbara, det jag inte gillade med dom var att dom utan tvekan kunde springa utanför kanten på ett bord eller hoppa ur handen på en meters höjd.
Möss har det jag saknade hos hamstrar samt att det är lättare att inreda en passande bur åt ett djur som inte har några problem att klättra på höjden och inte riskerar att skada sig särskilt lätt bara för att buren är hög och det går att klättra hela vägen upp. Jag saknar fortfarande att ha hamstrar lite, men jag håller mig till möss för dom passar mig så mycket bättre.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Som alla föregående har sagt.
Jag har också råttor, marsvin, chillor och gerbiler, men det är mössen som verkligen har nästlat sig in i mitt hjärta. Älskar alla mina djur men mössen är så perfekta husdjur i mina ögon.
Finns i olika färger och teckningar
Nyfikna och påhittiga
Lättlärda och smarta
Enkelt att inreda burar
Burar som inte kräver mycket plats
Lätt att städa deras burar
Deras doft påminner om popcorn
Lätta att aktivera
Roliga att titta på
Underbara att mysa med
Hoppar inte ut från handen
Det enda jag finner negativt med möss är att dom inte lever länge och kan lätt bli sjuka.
Jag har möss för att dom är bäst❤️
Små, smarta, söta, underbara, finns i så många olika färger, temperament, hårlag. Är så kär i dessa underbara djur😍
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#2 Men åååååh! ❤️
Att bli älskad av ett så litet djur som en mus är underbart.
Jag vet inte varför jag älskar möss. Jag älskar råttor, illrar och hundar också, men vet inte varför… Älskar ganska många djur. Jag faschineras av djur. Tror att ju mindre de är desto intressantare. Ok, ohyra är jag inte så intresserad av. Jag kan sitta och titta på grodor och grodyngel jättelänge. Redan när jag var blöjbarn gjorde jag det. När jag var på besök hos en akvariefisknörd så stod jag länge och glodde på några små djur hon hade i en burk och sa att wow vad de var coola hennes djur. Hon skrattade gott åt att jag roade mig med att glo på hennes fiskars mat…