Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 834 ggr
amaira
0

Skogsmus.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna filur kan inte låta bli min tunna med solrosfrö, som jag har till vildfåglarna. Flera dagar i rad har han hoppat ner för att äta sig mätt - sen kommer han inte upp igen!

Eftersom han är så vansinnigt söt, hjälper jag honom ut igen, och släpper lös honom. Fast först fotar jag  Kyss.

"Välkommen tillbaka lilla sötnos!"  Sorten är Större Skogsmus.

amaira
0

En till bild.

amaira
0

Nähä, bilden kom inte med. iFokus-forumet funkar dåligt överlag för mig. Igår t.ex. kunde jag inte ens logga in. Att få med bilderna verkar bara funka vid vart tionde försök Ledsen

ThereseW
0

Vilken väldigt fin bild du fick iallafall.

kastrullis
0

åååå vilken söt!

Klettermus
0

Oj då så söt den är!

Fairytail
0

Vilken liten sötnos! Och vilken bra bild måste jag ju säga!

amaira
0

Han är där i tunnan varje morgon!!  SkrattandeKyss

Han kommer inte upp igen, han är tvungen att konfronteras mig på riktigt nära håll varje gång. Jag tror inte att han egentligen "vill" det. Men, men, solrosfrön!! Åhhh. Och en hel tunna dessutom!! Han klarar inte att stå emot. *haha*

Nu när jag sätter ner handen - för det gör jag - kommer han direkt, och klättar upp för min arm. Fort, fort. Bara han kommer ovanför kanten så hoppar han. Och han stannar inte för att säga "tack".

Men i början flydde han handen, den var jätteläbbig förstås. Nu vet han att det är enda vägen ut.

Söt som socker är han (eller hon, jag hinner aldrig titta efter) och har blivit ett av mina dagliga glädjeämnen  Kyss

cosmonita
0

Jättesöt! Du är en riktig mustämjare - snart är ni väl världens kompisar! Flört

kjersti
0

#2 Du måste haft otur…

#7 Och du tur . Min man räddade också en liten  skogsmus ur en sådan tunna…

Vattnadal
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hgar en koloni större skogsmöss i uthuset. Fast sedan vår kanin gick bort ser jag dem sällan.

De bodde ofta hos honom, åt av hans havre, drack ur hans skål och boade i hans hö.

De gnagde sönder en del tunnor för att komma år mat därute. Ibland gick de i tomma tunnor, och det hände att vi hittade döda möss då vi rotade i tomma tunnor Gråter 

En mus levde länge, "Enöga" kallade vi den, för att den bara hade ett öga. Stor och fin, tjock och rund och ofta hittade vi henne i fodertunnor och släppte ut henne. Tror att det är hon nederst på fotot, suddigt och dant…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
0

Ja, de är väldigt modiga de där skogsmössen! Jag hade några på vinden - de klättrade in på växterna som växte på huset - tips att klippa av dem i tid alltså…

På en mässa träffade jag en tjej som berättade att hon tog hand om en skogsmus - liten eller stor framgick ej - från den var ganska liten och den blev väldigt tam. Jag vet att husmöss inte alltid blir så tama även om man nappar upp dem från späd ålder. Det lät i a f som om de var fredligare och lugnare.

MEN jag föreslår å det starkaste att du tvättar händer noga efter att ha pillat på skogsmusen och byter kläder. Vore hemskt dumt om du lyckades sprida någon smitta mellan skogisen o dina tamisar.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

amaira
0

I dag med. Varje morgon. Han sitter och väntar på mig, mätt och belåten Kyss. Och snabb som en blixt, men han vet att han kommer ut med hjälp av mig.

#11 Yes Grodan. Ska vara försiktig och noga.