Mus iFokus

Mus

Etiketterföreningutställningträff
Läst 626 ggr
Grodan
0

Elin sååååååååååå glad!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kolla vad glad man kan va!

(Elin-Vattnadal, Sara-Terato, Lotta & Elisabeth-Elyria)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Linn
0

Hoppas att ni tog massa kort som ni kan lägga upp sen. Skrattande

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Grodan
0

gah, vilket härligt foto det är… alla är så satans glada!!! Älskar när ni är glada, musfolk! Kyss

Terato
0

hahahaa ja ni ser så otroligt grada vi var!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Grodan
0

du verkligen skiiiiiiiiiiiiner terato!!! som en sol… en röd sol

Grodan
0

#1 jag har lagt upp foton i SVEMUS fotoalbum… fast på den nya sidan (som INTE är klar än)… ni kan få tjuvkolla här

http://www.svemus.org/nyasidan/fotoalbum.php?album=5

Pimu
0

#5 Snyggt Grodan !!

Vattnadal
0

Jag är oxå såååååååååååå trött nu! Körde drygt 40 mil med svängen till storasyster för the, macka, kik på nya kaninen, pallande av äpplen och fynd av toppenbra rör till mina degus och Teratos kommande råttor.

Hade en toppendag, inte så många möss att döma, och det var rätt skönt, men trist ändå. Tråkigt att så många kommer, och det ändå blir så få möss anmälda… Fast jag tror och hoppas att alla hade en toppendag!  Kul med lite relaxprat efteråt på caféet, och nu ska det bli dunderhärligt att krypa ner i sängen. Ser att en hel del av er är här nu, och vill tacka för idag.

PS Ser väldans fint ut, det där med hemsidan!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Terato
0

Hihi, ja jag är nog en sån där rosa solnedgång eller något.

Det var supertrevligt på utställningen! Och jättebra med lite eftersnack och sen fika hos Elins syster. Jag var helt slut när jag kom hem.

Skitnöjd med mina nya rör!!

Syrran är jätteglad för sin nya mushona också! Lilla Lilith, silver tan lh, Björndalens Fragrancia!

teratos.r8or.se

Elyria
0

Hmmm, får nog tänka på att sitta längre från prisutdelningen nästa gång…

Tycker också att det var trevligt i går. Glad Och bra att det slutade tidigt… Hade lovat ungarna att vara hemma absolut senast nio eftersom det var första skoldan i dag och det klarade vi bra, trots att vi tog en timme i Västerås på hemvägen… Var faktiskt hemma runt halv åtta.

amaira
0

Ja, sååååå glada var vi allihopa. Skrattande Men fy vilka gräsliga foton på mig … Ledsen … vill inte vara med.

Nya hemsidan ser fin ut! Och WOW en sådan mysig dag det var igår. Kyss

[mjuue]
0

tjooohoo ja me keps :D hahaha ^^
o sen blev ja fotad av han som hade cafeet me min röda texel ;P Som ska komma upp på deras hemsa hehhe :P

aaah det va en mysig dagh ;D

[mjuue]
0

tjooohoo ja me keps :D hahaha ^^
o sen blev ja fotad av han som hade cafeet me min röda texel ;P Som ska komma upp på deras hemsa hehhe :P

aaah det va en mysig dagh ;D

Terato
0

Min Jonathan var med! :D Eller min och min.. Nu bor han hemma hos Tuss87..

teratos.r8or.se

becciie
0

Både mamma och jag blev kära i den lila sidan.

Grodan
0

#9 & #10 ni är såååååååååå fina ju!!! jag vägrar ta bort er!!! glada och trevliga medlemmar ska vara med på SVEMUS hemsa, så det så! Räcka ut tungan 

#14 den är döpt efter hon som designade den… Glad Achatina!

en reverse-brun är på gång också… Skrattande

amaira
0

Har ni sett tiden på klockan? Haha. Den gick ju inte, fast sekundvisaren tappert försökta ta sig upp mot tolvsiffran.

När det var dags för prisutdelning var klockan varken sju minuter över halv nio på morgonen, eller sju minuter över halv nio på kvällen! Hon var nånting runt tre tror jag. Fundersam

amaira
0

Grodan. Jag har också kamera. Och jag fotar också, fast du just inte sett något av det ännu på utställningarna och sammankomsterna.

Blir det en bok, så blir det foton där också…

Så om du inte tar bort mig, har du sedan aldrig något att säga till om när det gäller publicering av bilder på dig. Bra att veta, för mig, att jag bara lugnt kan lägga ut foton på dig utan att fråga om lov.  Du är ju faktiskt också go, glad, och trevlig!!!  Så tack för tillåtelsen! Glad

Terato
0

#17 haha!

Ja men vi är så vackra allihop! Vi måste ju visa hur människorna i mussverige ser ut!

teratos.r8or.se

amaira
0

#18 "Ja men vi är så vackra allihop! Vi måste ju visa hur människorna i mussverige ser ut!"

Japp, med deras (vår) tillåtelse. Glad

Jag har också foton från utställning, den 22 april i år i Örnsberg. Flera fina bilder. Har inte velat lägga upp utan att fråga personerna om tillåtelse, och har inte orkat kontakta alla (samt en del inte ens vetat hur jag ska kontakte). Men jag visar några fina, tillåtna, bilder. Skrattande

Mus i fokus:

En av de fem BIS-mössen, tillhörande "Mimmi".

amaira
0

De fem BIS-mössen är uttagna, och Tomas går igenom dem en sista gång för att bestämma placeringarna. Grodan kikar fram bakom ryggen på domare Tomas.

amaira
0

Vi åt lunch i lokalen, här är det Grodan med sitt långa vackra hår som njuter av maten.

amaira
0

Intresset runt vinnarmössen är stort! Skrattande Kyss Här är det Grodans hand som "tycker något" om en av mössen, som stirrar tillbaka och undrar vad hon pekar på.

Terato
0

Ja det är helt rätt, Amaira. Man får fakstiskt inte lägga ut bilder på folk utan att fråga. Men mitt nylle får ni visa var ni vill så ni vet!

Gosh, jag borde kanske byta nick till Tomato med tanke på den där bilden.

teratos.r8or.se

Grodan
0

mja, ni har faktiskt FEL!!! man får faktiskt visst lägga ut foton på folk! finns inget PUL i det! du får fotografera precis vad du vill och göra i princip vad du vill med det - så länge det inte är skyddat varumärke (som ex coca cola, disney, adidas etc).

inte för att det är snällt att lägga ut foton på folk utan att fråga, men de som verkligen inte vill vara med brukar tala om det…

Vad får man fotografera <--- Artikel från foto-ifokus (öppnas här)

Terato
0

Jaha! Det var news för mig.

Läste artikeln.. De hade också en länk till lagar och stadgar, jättebra!

Jag lärde mig på gymnasiet, och jag gick bild och form och läste foto, att man får fotografera på exakt vad och vem man vill när man vill men inte publicera utan personens tillåtelse! :/ Detta är alltså fel. (min världsbild är förstörd)

Har också för mig att man inte får fotografera på skolgårdar och dagis och sjukhus och absolut inte publicera om man inte frågat personen eller målsman om lov. Nu måste jag ju ifrågasätta det med! Men det kanske räknas som skyddsobjekt.

Kommer ihåg ett inslag på teve för väldigt länge sen om ett hotell som gjorde reklam för sin fina alpnatur och lade ut en bild på en mamma och hennes dotter som åkte skidor och de kunde stämma företaget eftersom de var omedvetna om fotograferingen. (?) Det här har jag verkligen inga belägg för och det var hemskt länge sedan så det kanske inte alls stämmer heller.

Kanske har blandat ihop alltihopa.

Måste reda ut det iaf!.. Lade ut en fråga på foto.ifokus nu under den artikeln ang. det här med sjukhus och alpnatur etc. :)

teratos.r8or.se

amaira
0

Mmmm, även min världsbild är rubbad…

Så numera kan jag fota vem och vilka jag vill, och använde det som jag vill. Hmmm, intressant. Och vidgar onekligen mina möjligheter…

Nackdelen är ju att jag får börja vara observant på om någon fotar mig, vilket jag inte brytt mig särskilt mycket om förut. Men dessa bilder kan alltså användas till "vad som helst" (inom anständighetens gränser, i alla fall utanför "kränknings-gränserna")

Då får jag verkligen säga TACK Grodan, för att du brydde dig om mina känslor. Glad