TILL SALU!
Nu är lilla ballerina och Thea till salu! Ballerina är vit med röda ögon dvs albino, och Thea är grå. Båda två är jätte söta och livliga. Säljes endast till sällskap! På köpet får ni två fina burar, en galler bur och en stor duna + tillbehör. Kan tänka mig sälja allt för 400kr, men billigare för en snabb affär. Finns i stockholm (solna) För mer info: 0704361720 elr 08-7354912

Här kommer en bild på de två sötnosarna. Dock ganska suddig men..

här

funkar det inte med bilderna?
Jag kan inte se att jag laddat upp någon/några?!
Aja, försöker igen..
jag kan inte se några bilder…
/Anneli

här då. funkar det nu?
Nej jag ser inte heller några bilder..
http://elinalgotsson.blogg.se

Dom var jätte sööta .. hoppas du får en bra köpare till dom ..

:D TACK <3
Ja, det hoppas jag verkligen. Vill att dom ska komma till ett hem där de får all tid och uppmärksamhet de behöver. Ska
nog sänka priset, inget har svarat. Fick bara ett konstigt mejl
där han frågade om dom var rädda för hundar, men vad ska
hunden och mössen göra tillsammans, tycker inte det är så
lämpligt att hunden får vara med mössen eftersom man vet
aldrig vad en hund kan göra. Förmodligen svarar ingen
eftersom de inte har stamtavla och så.. Men de är så söta
och livliga så jag förstår inte varför ingen nappar på annonsen.

Jag skulle kunna tänka mig att köpa dom.. Men jag väntar på mitt studiebidrag som inte kommer förens den siste september. OCH jag bor på västkusten… :(

Ååååh, vad söta! Är på jakt efter 2 mushonor och jag har sett din annons, Ellinor_ludde, men jag kan tyvärr inte hämta dem i sthlm då jag bor i gbg :(
Alltid ska det vara nåt!
Jag undrar varför du ska göra dig av med mössen?
#12 mja, jag håller faktiskt inte alls med där. Många hundar jag känner, bland annat min egen, blir mycket god vän med möss.
Det var inte så länge sedan Svea dog, kanske vågar ingen köpa dina möss pga risk för smitta/sjukdom? Inte för att vara elak, men väldigt få vill ha sjuka möss och möss utan stamtavla tenderar att vara sjukare än de med stamtavla.
Jag tycker du ska behålla dina möss. Sköta om dem ordentligt och mata dem duktigt. Kanske aktivera dig mer med dem. De lever kanske bara 1 år till. Det är väl inte så lång tid?

Nej, sälja dom ska jag. Det är redan bestämt.
Men nja, de ser riktigt fina ut i pälsen och så. Men det är en tjej som svarat på annonsen eftersom jag la ut den på Blocket istället för Eniro. Få se om det blir något där :)
Varför sälja dem?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Min hund ludde, har sedan vi skaffat dom fått röda ögon och kliar sig mkt. Sedan när jag inte låter han vara inne i rummet så blir ögonen fina igen på någon dag, börjar därför tro att de kan
vara mössen som är problemet. Snackade med veterinärn och
de berättade att de faktiskt kan bli allergiska mot sådant. Min mammas mostershund är allergisk mot vissa saker.Eller "känslig"

Känner även att jag inte är lika intresserad av dom som jag var från början. tyvärr :(
Gjort allergi undersökning på hunden? kan faktiskt vara spånet han reagerar på inte mössen.
Jag ska allergi testa min 9 åriga skogis hane då vi misstänker allergi men vi vill veta mot vad inte gissa oss till vad som är orsaken.

Vi har bytt bottenströ från spån till toa-lätt, men det hjälper inte. Aja, men nu är det så som jag skrev ovan att jag ska sälja dom :/

Men det känns som om de får de bättre där de får all uppmärksamhet de behöver. Jag tycker de är bäst så.
Och så vill jag att de ska bli. Vill inte ha dom kvar(fast de
är världens sötaste) om jag känner att jag tappat intresset
för dom lite.

Vill absolut INTE låta ohövlig på något sätt, men jag vill inte har fler kommentarer om att behålla mössen, jag viill sälja dom eftersom jag känner att jag inte är lika intresserad som förut.
De ska komma hos någon som verkligen är intresserad och
ger dem all tid och uppmärksamhet eftersom de verkligen förtjänar det, de är världens sötaste möss och är hur goa och
mysiga som helst när man väl har dem uppe i handen och de
fått lugna ner sig lite :). Jag känner så och jag ändrar mig inte om att sälja dem.
#23 Varför tjata om det vi vet du ej kommer behålla dem. Vi undrade bara varför du skulle sälja dem.

ja, okej, men det var bara så mkt svar om att gör si och så, jag tycker m.m Tack för att ni bryr er, men det är redan bestämt :)

Det är detta som skiljer den ansvarstagande djurägaren som säljer mina möss för att de ska få en matte/husse som har det intresset som krävs. från den hänsynslöse, som låter mössen bo kvar fast jag inte är så intresserad.
#26 varför drar du upp detta hela tiden? vi vet redan.

Någon som kan stänga denna tråd? Ena musen är dräktig, eftersom leverantören till djuraffärn där jag köpte henne ifrån låter sina möss vara i samma Transportbur.
Hej Ellinor_Ludde. Håller med dig, det blev ett "väldans tjafs" här. Det blir så ibland, att "jag vill sälja mina möss"- trådar ifrågasätts ganska hårt. Dumt tycker jag.
Det är ju en TILL SALU - tråd.
Nog måste man få sälja sina möss om man känner att engagemangent inte räcker till? Det tycker jag är mer ansvarsfullt, än att vara tyst och glömma bort dem i ett hörn - vilket man faktiskt också kan göra, medan man ägnar dem ett minimum av nödvädig skötsel.
De är söta, dina möss!! Det är säkert inte omöjligt att få dem sålda till ett bra hem! Honor efterlyses lite här och var tycker jag. Lycka till!