Emot swebus totaltförbjud
Hej!
Det har nu blivit kännt att swebus-express har gjort totalförbjud att ta med sig djur ombordpå bussen.
Jag tycker det är felsåjag har gjort en namninsamling. Om du heller inte tyckerom det så gå inoch skriv på.

Påskrivet av mig.

tack så mycket =)
Kan ni alla hjälpa mig att putta upp denna tråd hela tiden så man får in flera underskrifter =)

jag skrev också på.

kanon =)

Nu förstår jag inte alls vad den här namninsamlingen går ut på.
Jag förstår att bolagen måste sätta förbud mot att ta med djur. Har ni tänkt på hur stort och dyrt det blir med sanering av en buss för att dom sen ska kunna garantera allergiker att dom kan åka med?
Så nej den här insamlingen kan jag inte skriva under på alls. Jag är djurvän, mig gör det inget. Men förstår varför förbudet är satt.
#5 Då ska även parfymer/rakvatten förbjudas, nötter all sorter.. HEPA filter i luftintaget på bussarna, inga heltäckningsmattor *liknande* då ska bussarna verkligen vara sanerade. Sedan finns inte allergena bara på djuren, vi som har djur har ju djur håren på oss.
Jag själv reagerar på parfymer, rakvatten.. Jag får många ggr kliva av buss/tåg pga detta.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Detta fick jag av en hundägare:
Ett bättre förslag är att anmäla det till diskrimineringsombudsmannen då vi är över 700000 hundägare (och räkna då med alla andra pälsdjur så är vi lätt uppe i över miljonen) så det är en rätt stor grupp som blir felaktigt behandlade pga att vi reser med våra pälsbeklädda familjemedlemmar.
Jag håller helt med #6!! Jag reagerar också på parfym o även om nån luktar mycket rök. Men sånt bryr sig ingen om utan det är ändå helt ok men djur ska förbjudas överallt…
Påskrivet här ifrån oxå
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

#5 men som många andra har skrivit så sitter pälsen kvar i ägarens kläder så då måste ju personer också fixa till sina kläder.
Med denna namninsamling så försöker jag övertala SW att man kan ta varannan buss istället för att ta bort djur helt.
#10 läs tråden swebus.. på: www.katter.nu/forum under Allmänt kattprat, en gnällde på det skrivna språket.
Usch vad tråkigt att det bara blir svårare och svårare att transportera/ha med sig djur.

Ett bussbolag som endast trafikerar sträckan Stockholm-Öland och Öland-Göteborg tar typ 160 kronor för hundar och kattburar. De vill dessutom att kattburen ska stå i baggagerummet iaf på sommaren. Jag brukar åka ner till Öland med dem då det inte tar mer än 6 timmar till Färjestaden där jag har min farmor, till Borgholm tar det 30 minuter till. Nu har jag inte behövt ha med mig någon mus eller annat pälsdjur med dit men ändå.
#13 Hur ska de kunna veta om du har ngn mus/möss med dig? du har de i Transportbur i en rymlig väska..

Ja, vet det men jag åker med dem pga de är de enda som går över till Öland från Kalmar när man kommer från Stockholm/Göteborg. Har en granne som åkte med dem tidigare som nu har åkt med Swebus nu i sommar och gratis för typ kattbur. Men nu får han åka med "mitt" bussbolag som jag ska åka med på måndag till Borgholm.

jag har än så länge fått bra kommentarer. Men det finns folk som klagar på hur jag har skrivit. Kan tyvärr inte ändra på det. Har försök. Vissa tyckte jag skulle göra en ny men efter ha fått över 300 namn så får det se ut som det ser ut.

Jag är allergisk mot kvalster och damm (svårt att andas och får utslag) så det blir svårt för dem att göra bussarna helt allergifria ändå. Så tycker inte pälsdjursallergiker ska ha någon fördel bara för det, för det är säkert lika många allergiker om inte mindre som reser med dessa bussar som folk med husdjur. Parfym och liknande som folk också är allergiska mot går ju inte heller helt att undvika. Och folk kan ju inte behöva ha speciella kläder för att åka med bussarna. Så det blir ju aldrig helt allergifritt som sagt.
Dock undrar jag hur man kan få ha hund och liknande med sig på t ex ålandsbåten i så fall men inte på bussarna? Och i klädaffärer och liknande? Jag har sett massa gå in med hundar i klädaffärer och ingen som säger till. Är inte det förbjudet?
Det suger riktigt dåligt >_<
Menar, jag som brukar pendla med swebuss till pappa & har ALLTID hunden med mig, hur ska jag göra nu då?
på skrivit av mej nu ;)

Jag, Charlie och lillasyster har skrivit på
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Har skrivit på!
http://elinalgotsson.blogg.se

jätte bra att ni säger till andra också.
Måste få över 1000 namn för att det skall funka har jag fått höra nu.
Så skicka ut mail till alla i er mail/msn lista =)

puttar lite då=)

putt