Flera mös tillsammans
Hejsan! Jag undrar om man kan ha fler än 2 mushonor tillsammans tex 3 st vill ha svar från er med lång erfarenhet. Visste inte vilken grupp jag skulle lägga in i.
Det går alldeles utmärkt. Mina stora flockar består av runt 5-6 honor var, och det funkar utan problem. Som mest har jag haft 16 honor i en flock, men fler än 10 är egentligen inte att rekommendera. Men 2-3 stycken borde gå ihop alldeles utmärkt, så länge dom har ett någorlunda vettigt temperament. Vad man bör tänka på däremot är att vara försiktig med att sätta ihop djur från olika uppfödare. Risken finns att dom inte klarar varandras bakteriefloror och blir sjuka. Så helst bör man köpa djur från samma uppfödare, alternativt att långsamt introducera bakterieflororna för varandra.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
ok jag har inte fått tag på uppfödare där jag bor i Sandviken(Gävleborgslän) så vi får se hur det blir men hade tänkt mig 3 honor i en duna bur ca 55 lång och 38 bred är det ok,
Det finns en smidig burräknare där du kan fylla i måtten på din bur och se hur många möss du får ha där enligt lagen, och hur många som rekommenderas. Här är länken
Man behöver ingen tv när man har möss.
Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus
Ok precis som för marsvinen ska kolla de
#2 Vattnadals finns i närheten av Gävle. Själv har jag familjen i Falun, så jag har vägarna upp och förbi Sandviken ibland. Sen finns ju alltid djurtransport.iFokus, där kan man få hjälp med transport om man hittar djur en bit bort. :)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?