Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 1464 ggr
Lamina
6

D-Kullen är här!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaaa… Inte har jag haft något vidare flyt i min uppfödning. Alla gånger jag har försökt göra en parning har flickorna gått ständigt tomma. Eller så har jag helt enkelt fått ställa in då någon av dom tilltänkta föräldrarna blivit sjuk. Dom har sina egna idéer mina små, och ingen visar det tydligare än SE-Ajanki's Canel.

Hon ville inte snällt sitta och vänta på att jag skulle välja ut en lämplig partner till henne. Hon ville välja själv. Så för 3 veckor sedan gjorde hon slag i saken och rymde över till mina långhårspojkar från Kent. Och i Lördags, några dagar för tidigt, ploppade en hel drös små mirakel ut! 

Detta är deras tråd. Här kommer jag posta bilder på dom under deras uppväxt för alla som vill följa dom. Då dom är lite tidigt födda ligger dom efter lite i utveckligen. Alla ungar har inte ens börjat färga ut ännu. Så än så länge vet jag bara att det är en hel drös solida, 1 ynka Banded och 2 stycken som konstigt nog verkar ha blivit Capped. 🤔 Och så 2 stycken som ännu inte bestämt sig.

Bild på Banded och en Capped.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2

Mamma Canel. Agouti/tan Banded.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Denna kommentar har tagits bort.
Lamina
2

Kentalicious, som jag börjar misstänka är pappan. Blue longhair.

//Lamina

Emouse
2

Så söta!😍

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ajanki
3

Grattis till kullen! Ser ut att bli fina små muslingar❤️

Hur många bebisar är det?

Lamina
1

Har räknat till 12 ungar 2 gånger nu, men är ändå inte helt säker. Tycker det ser ut att vara fler, det är liksom en jättestor hög. 🤔

//Lamina

Emouse
0

Klurigt dedär..🤔

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Lamina
2

Det blev viss bara en Capped. Den andra bestämde sig för att den nog ville vara en Banded ändå. 😎

//Lamina

Lamina
2

Kullens minstingar.

//Lamina

Lamina
2

Och så första bilden på hela högen. ❤️

//Lamina

ajanki
1
Lamina
2

He he, ja, svårt att inte vara och peta på dom hela tiden. Men Canel behöver ju lite lugn och ro med dom små. Erykah, som har fått stanna kvar hos Canel, har för övrigt visat att hon kommer bli en jättebra mamma när turen kommer till henne. Hon ligger jämt inne hos ungarna, nästan mer än vad Canel gör. Ibland undrar jag hur hon har tid att äta och dricka. 😃 Och när jag plockar med dom så är det hon som är där och kollar att jag är försiktig med dom. Tar jag ut någon ur buren för att fota står hon på kanten och spanar efter oss. Det är hennes små skyddslingar. ❤️

//Lamina

lollynonna
1

följer!:D kan inte komma in på "allmänt musbabbel 1":( 

jag tror att det är fler,på bilden du la upp räknade jag till elva på ytan,det kan ju inte vara bara en under då.. men man vet ju aldrig;)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

ajanki
2

Det förstår jag! :)

Så kul att Erykah också är duktig mamma (förutom den riktiga..) 😛ser fram mot när hon ska ha bebisar!

Lamina
0

#13 Det är någon bugg som blev med nya iFokusversionen. En del trådar går helt enkelt inte att komma in på. Är säker på att grabbarna löser det snart. 🙂

//Lamina

lollynonna
0

#15 hoppas det!:) det kommer upp en ruta med röd text och så står det nåt på engelska,kommer inte ihåg vad:/

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

VStromberg
0

Fast ser det inte ut som att den som är capped har mörkt på svansen?

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Lamina
0

Men för i H….. Försöker ladda upp en bild som svar på #17, men se det går inte! Förstår inte varför iFokus måste förnyas HELA TIDEN! Nytt är bra, och det blir säkert bättre. Men blir det verkligen så mycket bättre att vi måste stå ut med dessa jäkla buggar som blir flera gånger om året?!? Nej, nu skiter jag i dethär. Godnatt!

//Lamina

VStromberg
1

Haha :D men det uppdaterades ju igår.. Ta det lite lugnt ;)

MVH Viktoria S

Lamina
1

Meh, det är inte det att buggarna inte är fixade som stör mig. Utan det är det att dom måste förnya hela tiden så vi måste "ha lite tålamod" så jäkla ofta. Så mycket nytt släpper dom ju knappast varje gång, tycker dom kunde bunta ihop det lite mer så man faktiskt ser någon form av förändring och inte bara en jäkla massa buggar som man måste stå ut med bara för ett nytt, lite modernare, utseende och… Ja, vad mer..?

Nog om det, är bara trött och grinig för att det är så mycket som måste göras innan jag får krypa i säng. Som svar på din fråga, en bild. Du har rätt i att man kan ana lite mörka fläckar där faktiskt, både på svansen och rumpan. Men någon Banded vet jag ändå inte om jag skulle vilja kalla det.

Men kolla in dom söta öronen! Ser ut som hängöron på en hund. ❤️

//Lamina

VStromberg
0

Jag håller faktiskt med litegranna..
Och jo, en banded är det allt (genetiskt sett) :) Där löste sig gåtan i mitt huvud. haha 🙂

MVH Viktoria S

Lamina
3

Min kamera är inte så bra på detaljer, och att fota ungarna på så nära håll som jag vill är bara att fetglömma, den får inte fokus. Men jag lyckades få till denhär bilden. Liten hoppetossa, som jag för tillfället kallar denna bebis, visar upp sina söta morrhår. ❤️

//Lamina

LisaR
1

Grattis till fina bebisar! 😍

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Lamina
2

Börjar se lite färgskillnad på bebbarna nu.

//Lamina

Lamina
2

Dag 6. Tycker jag borde kunna se några Agouti, men tja… Fortfarande inte helt säker… En av dom bandade är iaf tydligt Tan.

//Lamina

Rmk02
0

Följer

Lamina
2

Snabb könskoll såhär mitt på dagen, trött som få, sen hem och med bara 5 timmar på mig att sova innan klockan ringer. Är alltså inte helt hundra på könen. Men hoppas jag har rätt, för det ser bra ut. 7 honor.

//Lamina

Lamina
2

Och 4 hanar. Ja… Det fattas en bebis. Har inte noterat att någon skulle ligga väldigt mycket efter eller så. Men har inte lyft dom alls dom senaste 2 dagarna då Canel verkar bli lite stressad av det, så… Ja, det fattas en och det är vad det är. Resten är pigga och växer bra iaf.

//Lamina

ajanki
2

Bra fördelning! Synd att det fattas en, men det är ju tyvärr sånt som händer.

Så fina dom ser ut! ❤️

Lamina
2

Den mystiska lilla Bandedflickan har haft namn redan sen dag 2. Hitachi Magic Wand heter hon. Hon är Agouti Banded och kommer att stanna här. Dom andra Bandade är jag inte helt säker på färg än. Den ena, vill minnas att det är hanen, är Tan. Hans namn är Fifty Shades of Grey. Honan heter Crave. Dessa kommer att vara till salu, men är troligen redan tingade. Resten kommer få namn i början av nästa vecka.

//Lamina

Lamina
0

Nu så…

3 Black/Tan honor:

Love Honey (Till salu)

Pretty Love (Till salu)

Joyful Pleasures (Stannar eventuellt)

Och så Fifty Shades of Grey, Black/Tan Banded hane.

//Lamina

Lamina
0

Joyful Pleasures (högst upp) och Love Honey (längst ner)

//Lamina

Lamina
0

Fifty Shades of Grey och Pretty Love

//Lamina

Lamina
0

3 Agouti hanar:

After Hours (Till salu) (till vänster)

Fun Factory (Till Salu) (mitten)

Rascal Toys (Stannar eventuellt) (till höger)

//Lamina

Lamina
1

1 Agouti hona och 2 Agouti Banded honor:

Crave (Eventuellt tingad)

We-Vibe (Till salu)

Hitachi Magic Wand (Stannar)

//Lamina

ajanki
2

Så fina dom är😍

Och jättefina namn!

Lamina
1

He he, insåg nu att det ju fattas en unge bland bilderna där uppe! Var trött som f*n igår, så missade att det var 2 Agouti honor. (He he, skyller på att nästan hela högen består av Agoutis…) Men såhär ser det ut nu: 

Hitachi Magic Wand - Hona, Agouti Banded (Stannar)

Crave - Hona, Agouti Banded (Tingad)

We-Vibe - Hona, Agouti (Stannar)

Pipedream - Hona, Agouti (Tingad)

Love Honey - Hona, Black/Tan (Tingad)

Joyful Pleasures - Hona, Black/Tan (Stannar eventuellt)

Pretty Love - Hona, Black/Tan (Till Salu)

Fifty Shades of Grey - Hane, Black/Tan Banded (Till Salu)

After Hours - Hane, Agouti (Till Salu)

Fun Factory - Hane, Agouti (Till Salu)

Rascal Toys - Hane, Agouti (Säljes endast till avel)

Jag har funderingar på att behålla Joyful Pleasures. Men det går att göra intresseanmälningar på henne. Rascal Toys skulle jag gärna behålla själv till sällskap. Men om någon känner att dom skulle ha användning av en fin Agoutipojk med stam både från Finland och England så tänker inte jag sitta och snålhålla på honom. 😉

//Lamina

Grodan
1

Grattis till kullen. Härligt att Bats fått en kull.

#20 cool

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
1

Har varit dåligt på att fota senaste veckan. Haft fullt upp, så har prioriterat att pussa på bebbarna hellre än att fota. Men idag när jag öppnade bebislådan så tittade en massa bebisar upp på mig. Och detta ögonblick måste ju förevigas! Så 4 bebbar fick posera lite snabbt framför kameran (hence kvaliteten på bilderna.) Först ut, Crave.

//Lamina

KickiG
1

#43 En bild på en väldigt söt Crave kom fram. 😍

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lamina
4

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tänkte jag skulle försöka vända den rätt i datorn. Men nu tycks den vara försvunnen i mitt moln… Det är skit samma, jag filmade ungarna idag istället. Filmen på honorna vart inte så bra, så jag får försöka göra om det imorgon. Men här är mina pojkar iaf. ❤️

//Lamina

Lamina
2

Försökte filma pojkarna när dom satt på rad och tvättade sig. Det var skitsött! Men det bidde bara denhär bilden. Varken mössen eller min kamera verkar vilja samarbeta. XD Har iaf fått till en bra filmsnutt på flickorna. Men datorn är på jobbet, så den kommer inte upp fören någon gång under natten.

//Lamina

Lamina
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mycket bra ide att filma i dagsljus. Mindre bra ide att försöka filma själv med bara en hand. Sjukt svårt att få telefonen att ta fokus då. Men men… En filmsnutt vart utlovad! 😎

//Lamina

ajanki
2

Underbart att få se bebisarna på film!❤️

Så lugna och helt orädda dom är, härligt att se😃

Dom ser verkligen jättefina ut!

Lamina
2

#48 Tack, dom är helt fantastiskt underbara! Trevligaste kullen jag haft faktiskt. Funderar på om jag inte ska ta och behålla allihop! Fast vet att dom gör mer nytta hos andra, så det blir bara 2 pojkar och 2-3 flickor.

//Lamina

Lindb
1

Hej Lamina! Finns det två honor som inte är tingade ännu? Jag kommer att få en ensam mus inom kort som vill ha sällskap av ett par nya finisar! Har du någon fler kull på g inom kort?

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lamina
1

Ja, ehm, jag har ju 2 honor som jag tänkt sälja. Men jag velar angående dom då jag när jag tänkt efter har insett att dom kanske skulle behövas i min avel… Jag kan släppa en av dom; Joyful Pleasures. Pretty Love däremot måste jag känna på ett litet tag till innan jag bestämmer mig. Annars har jag 2 honor som går med hanar nu. Den ena sattes ihop förra helgen och beräknas föda tidigast om 2 veckor. Den andra sattes ihop igår och beräknas om 3 veckor. I första kullen väntas Blue Banded och solida i Asterex och Shorthair. Eventuellt blir det lite blekta överraskningar också. I andra väntas bara Agouti shorthair.

//Lamina

Lindb
0

Jag förstår! Vill gärna ha två honor från samma kull! :) Då väntar jag på nästa kull-möjlighet från dig, om jag inte lyckas hitta ett par andra friska honor innan det. Jag återkommer till dig!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lamina
0

Återkom om några dagar så har jag nog bestämt mig. :P

//Lamina

Lamina
0

Om du fortfarande är intresserad, Lindb, så har jag bestämt mig för att båda tjejerna kan flytta. I så fall får du gärna läsa igenom dethär; http://batsmousery.weebly.com/koumlpa-mus.html och sen skriva ett mail eller PM (eller här i tråden om du vill) till mig. :)

//Lamina