Jag är RIK!!!
Idag har jag städat burar, pysslat lite och myst med bebbarna. Jag är så glad att jag skrattar, myser och är så kär i vissa av dem att det bubblar nöjt i magen.
Å-kullen har jag 4 vackra honor, agouti i kh och skh stannar här, med till Uppsala följer en ag kh och en si-ag kh. De är så nöpet söta med sina små frökennosar och stora öron att man smälter!
Äkullen är stor. Hela 11 st, underbara i färger och temperament. Argente, dove, silver och champagne argente. Tan oxå, långhår och texel. Vill ha alla kvar, men har redan tingat i kullen. Naturligtvis måste jag ta med några av dem till Uppsala, för ALLA kan inte bli kvar här. Ska försöka stoppa in hanarna till pappa och farbror, 2 gamla gubbar, när de kan flytta från mamma.
Ökullen är så vackra, engelsktypat i agouti och argente, lite satin med. 3 hanar och 5 honor. Sparar nog många, men tar med en del ändå till Uppsala.
Akullen är snuttiga, sitter och myser i handen fast de är pyttisar. En puttenuttig bläsad hane, en siames fox hona följer nog med till Uppsala för påseende.
Bkullen är underbara. 4 honor, riktigt engelsktypade i ag/t, ar/t och rö vit, samt 2 hanar, ag/t och rö vit skh. Här är det Heathen och Reunion, och jag tar med hanarna och någon av honorna till Uppsala.
C-kullen älskar jag! Det är 2:a kullen på Joe och Helden. 6 honor, inte en enda hane fick hon nu. blå agouti i satin, och så en rö creme och en röd i satin. Den röda blir kvar här, och några av de blå, men jag kan nog slita mig från några, så att ni som kommer till Uppsala för att förnya musbeståndet kan bli lika lyckliga som jag är nu!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Så mysigt! Det måste väl vara dags för lite nya foton nu!!! Jag vill mysa framför datorn iallafall.
Härligt Elin! Någon som läst mina artiklar… ![]()
Jag vet PRECIS vad du menar. Så känner jag mig jämt när burarna är välfyllda till bristningsgränsen av massa möss!!!
Konstigt nog känner jag inte så med några andra djur och har aldrig gjort. Bara att äga massa vackra möss har gett mig en lyckokänsla och känsla av att vara oerhört RIK.
RIK på möss är kanske samma sak som rik på lycka?!
Grattis till din fina rikedom! *hjärta*
åh, men du är också rik amaira… hur många möss har du nu? hur många ska du sälja? ska du göra en liten hemsida med vilka du har till salu etc? *flin*
Mmm, visst är jag rik!!! *dubbelhjärta* Det vet jag nog!
Har 18 st nu. Grunnar på resten… kommer att ta med några hanar till salu till Uppsala… forts följer…
Har grunnat klart, och har en till-salu annons, är du nöjd nu Grodan? *hihi* Har också gjort mig av med några stycken…
Är mycket nöjd med vad jag har, och väntar spänt på att se hur mina Figaro-barn utvecklas! De ser så läckra ut nu.
åh, har du figaro-ungar??? jag väntar cassandra-ungar… hm… måste kolla, kanske har de anlänt?
äss, en enda liten bebb fick hon inatt… en HANE!!! suck

men cassandra som e såååå söt!!! Mamma cassandra.. pussilepuss, han e säkert supergylli!!

Förresten… EN bebis? Måste väl va rätt ovanligt att musar får en endaste bebis… Cassandra är väl den som är choklad och vit? Så ja tänker på rätt nu…
jo, det är cassandra… hon sitter dock med en gammal gammal gube på över 2 år…