R.I.P Rasmus på luffen
Inatt när vi kom hem från maskeraden såg jag att Rasmus hade klämt sig fast mellan vitrindörren och hyllplanet där hans bur står.
Jag öppnade och tog loss honom på en gång och satte honom i min hand och försökte få liv i honom. Han var kall men levde fortfarande. Jag vet inte hur länge han hade suttit fast där. Så jag masserade honom och försökte få igång honom.
Men till slut började han att krampa och sen vibrerade han i hela kroppen och dog.. Hans vackra små svarta ögon tittade på mig.
Jag känner mig så jäkla ledsen nu. Min lilla Rasse-basse. Du var så modig. Hoppade jämt upp i handen och älskade att mysa. Du hann bara bli tre månader gammal. När du och din bror började bråka var jag nästan GLAD att det var du som var värstingen så att du kunde stanna kvar här för du var nog min favoritmus. Min lilla vaniljbulle. Varför skulle du dö? Varför skulle du vara så sugen på att upptäcka saker?
Pojkvännen blev faktiskt också hemskt ledsen. Det trodde jag inte att han skulle bli. "Men jag tycker ju också om dina möss" sa han. Vi kom fram till vilken smart och duktig mus Elvis är. Han är för feg för att utsätta sig för något sånt där. Så jag tröstade mig med Elvis och Nisse ett tag. Men det känns så himla ledsamt så det finns inte ord. Tänk om jag hade tittat till buren tidigare! Då kanske han hade överlevt.. Idag ska iaf jag och Robin säkra buren. Sen ska vi begrava lilla Rasmus..
Vila i Frid, min lilla vaniljbulle. 
Älskar mina stora små vänner..

nae va tråkigt! *klappar på huvudet* Ha inte skuldkänslor bara…. fast det kanske du inte har… men ändå

Ja det känns jättehemskt. Det var så länge sen ett djur dog för mig så jag hade glömt bort hur jobbigt det är. Speciellt när det är av olyckor.
Jo, jag har nog det. Tänker på att vi inte skulle ha fotograferat varann när vi kom hem från maskeraden. Att jag skulle kollat mössen först. Att jag inte skulle ha satt honom i den där buren från första början. Men jag vet ju att det är helt värdelöst att tänka på det nu.
Näe men "buhuu" så det kan gå ..
Han får de bra i Nangijala ..

Nej, vad tråkigt! Beklagar…

Han får vara med alla andra fina möss i Nangijala nu.

Ååååh, han som var så underbart söt =o( Kära nån!
Han blev en utav mina absoluta favoriter när du la upp bilder!!!
Jag beklagar verkligen……
…..många kramar från mig till er.

Här är han, lilla Rasmus.

ååååh va vacker! Helt underbar!

Åh… Nej..! Är hemskt ledsen över det som hänt! Emil i Lönneberga skickar en stor kram till sin "gammelmatte"
*kraaam!*

Tack så mycket!
Har gullat jättemycket med Nisse idag. Han är inte van att vara utan Rasmus en hel dag. Han har varit jättesugen på att komma ut hela dagen och han ska få träffa Elvis i min famn sen.
Va tråkigt :( Sov gott Rasmus.

Åh, men vad tragiskt! Jag som sett fram emot att få hem en liten cremis framöver!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jag vet, det är fruktasnvärt. Det första vi gjorde när vi kom hem var att ta en bild på Robin utklädd som Stalin. Det var då jag såg att Rasmus satt fastklämd. Nu när jag skulle kolla på bilderna så ser man hur han sitter fast.
Min lilla skrutt. Det värsta var att han inte dog på en gång. Hoppas att han inte led.

Den här bilden tog jag på Rasmus förra veckan.

Fin farvälbild… Lite trösterik på något vis. I den första bilden ser han ju så konkret ut att det bara känns värre.
Tröstekramar från amaira också¨. Jättetrist, vet hur det känns. *kram*

Usch så sorgligt….
Stor tröstkram

Ja den bilden känns jättebra!
*Mot ljuset*
ååh tråkigt