Knöl bakom frambenet
Märkte idag att Hassel har en knöl. Den är ganska liten och det är svårt att känna ordentligt på den. Vet någon vad det kan vara? Tumör?
om det är till någon hjälp har jag ett videoklipp också: www.youtube.com/watch?v=FnI94mH1anQ
Gullig Hassel! Tyvärr tycker jag att det ser ut som en begynnande tumör. Har du tur växer den långsamt, och du får ha kvar Hassel ett tag till.
Tyvärr får möss alltför ofta tumörer, det är sorgligt. Jag beklagar.
Tumörer kan vara väldigt olika. Två av mina möss levde bra med tumörer i flera månader, medan de senaste hade väldigt aggressiva sorter som blev enorma på bara ett par veckor. Jag rekommenderar att du följer noga med hur musen mår, och titta också om det kommer andra knölar någon annanstans. Jag håller tummarna för att det är godartat och växer långsamt!
Man behöver ingen tv när man har möss.
Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus
Okej, tack så mycket. Ska se till att hålla extra koll på henne framöver. Hur stor tycker ni man kan låta tumören bli?
Jag tycker så där allmänt att så länge inte musen lider av den, den mår bra i övrigt och tumören inte är i vägen och hindrar den från att röra sig normalt så kan den få vara där.
Det som spelar in mest tycker jag är helhetsintrycket, mår musen bra. Mår den allmänt dåligt, börjar den få flera tumörer eller sitter tumören på ett knasigt ställe så får man reagera snabbare på saken.
De som hade långsamtväxande tumörer av mina möss hade ungefär på samma ställe som din söta Hassel, och den störde inte nämnvärt tycker jag. De som hade snabbtväxande tumörer hade dem bredvid analöppningen, och där var jag ganska snabb med att låta mössen somna in.
Man behöver ingen tv när man har möss.
Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus