Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 737 ggr
L8sson
7

Hej på er!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! 

Jag är här inne och kikar ibland, läser nya trådar osv. Förhoppningsvis få se nån bild på en avkomma från mina möss eller få se nån av mina gamla möss i sina nya hem. 🙂

Jag saknar mössen extremt mycket och häromdan hittade jag mina musböcker med alla noteringar. Där hittade jag mina korsningsscheman på parningar och kommande parningar som jag inte hann göra. Alla provparningar och vad som skulle komma här näst. Jag saknar detta.. Hittade alla kullar fint uppskrivna en efter en, vart möss hade flyttat och hur de såg ut och ja allt. Vilket jobb man gör som musuppfödare! 

De som jag saknar mest var att få pilla och dona med dom, städa burar och fixa nytt åt dom. Se vackra djur runt om mig och vara så stolt över vart jag hamnade i aveln. Jag kom en bit med banded och jag kan idag sitta och planera hur jag ska starta upp aveln igen, vart jag ska köpa in djur ifrån och hur jag ska komma igång smidigt. Framtida planer ❤️ 

Såklart saknar jag att hänga här inne med alla er, men när man inte har mössen som en av de stora hobbysarna längre så räcker det inte tiden till att hänga här inne och det är svårt att vara här inne för man saknar det för mycket då.. 

kram på alla er! (Bild på mig och Glennart)

ariama
0

Hej! Kul att se dig!! 😘

Emouse
0

Kul att se dig igen!👍

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Tsunamis
1

Bara att ge upp och skaffa möss igen ;)

MvH  Tsunamis

L8sson
2

#3 Hehe ja om det vore så lätt. Jag kämpar för att hitta ett hus att flytta till med mina hundar så att mössen för ett eget utrymme. Det tar upp för mkt plats i en etta med musuppfödning och 4 hundar så ska jag få plats också ;) haha.. 
Men så fort jag flyttat till större så vill jag ta tag i musuppfödningen igen :)

Grodan
1

❤️ Tänkte på dig för inte så länge sedan. Funderade på om du skulle komma tillbaka snart… hehe😃

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
1

Hej L8sson! Roligt att se dig här igen!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Tsunamis
0

#4 förstår det! Hoppas du hittar ett hus snart jag håller tummarna :D

MvH  Tsunamis

L8sson
0

Hur går det för de som avlar banded? Någon som har kommit nånstans :)? Är de fler banded nu än förut osv?

Tsunamis
0

Jag håller ju på att sluta men jag köpte ju av dig innan dina extremsvarta så det är ju mestadels tickade men nu en del self. LittleM har väl enstaka hona sen är det väl Lamina som har lite också? Tror hon har från dig.

MvH  Tsunamis

L8sson
0

#9 håller du på att sluta med banded eller med möss? :O Varför? 
Ah juste! Blev de något fint efter dom? :) 
Ja precis. Var de någon banded med på SM?

Littlem
1

Vi saknar dig i mus-svängen med!!

Tyvärr har jag inte mycket banded kvar =(  har en banded hona som om jag inte minns fel har Oxen bakom. Jag hade fler i lokalen men de var några av dem som blev råttbitna och dog. Då tappade jag sugen =(  De hade ihjäl många fina mös och förstörde otroligt många planer för mig så jag ramlade bakåt långt på avelsstegen.

Patricia ska sluta med banded för hon vill koncentrera sig på sina andra varianter. Möss kan hon nog inte sluta med, speciellt inte när de gick så bra på SM för henne ;)

Inga banded var med på SM =/  Eller ja, min hona i pet. Iddes inte ställa henne i st för hon hade nog blivit sågad rätt hårt av domarna då hon har lite prickar i bandet på magen. Hon är dock störst i kullen med bäst typ så jag har faktiskt planerat att para henne. Patricia fick några fina banded hanar så jag tänkte att en av dem skulle få komma hit och göra lite nytta :)

Tsunamis
0

#10 Bara med Banded då jag vill fokusera mest på Hereford och Broken 🙂 då är 3st varianter alldeles för många för det utrymme jag har och Banded har jag minst användning för när det gäller kunna korsa in varianterna i varandra. Hereford kan jag inte korsa in med mina Broken men jag kan ta lite hjälp av mina Broken in i mina Hereford. Inte så mycket, men iaf inte helt värdelöst. 

Ja jo det blev ganska fina avkommor, fast typen är inte den bästa  och bandet vill inte riktigt bli ordentligt rakt på magen heller. Domaren på SM hans bästa tips var ändå att korsa Banded med Banded då får man full bredd på magen. Men då har man också problemet att bandet sucessivt ökar på hela djuret så då får man parera detta med att ändå avla in enfärgad då och då. 

Som LittleM säger så var det inga Banded på SM förutom 1 i pet. Jag hade inte plats att ställa några Banded då jag valde ställa bara Broken och Hereford istället. Hade väl max 1 bra Banded att kunna ställa dessutom.

MvH  Tsunamis

L8sson
0

Vad tråkigt att de inte är så mkt banded men så är de väl, svår variant och då kan man inte fokusera på fler som sagt. 

Ja att korsa banded med banded är bra men då ska man ha koll på vad det finns för gener bakom för annars dör ungarna.. Det vill man ju inte ska hända någon!

StillaSinnet
0

Åh, jag saknar också dig! Och dina banded…. 💔 😕

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

L8sson
0

#14 ❤️

Vattnadal
1

Vi och mössen finns ju kvar, när det finns mer tid och utrymme i ditt liv igen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter