Välskötta djur
Jag blir så glad när jag ser välskötta och välmående djur! Med blank päls, pigga klara ögon, lagom hull och livsglädje.
Mina ögon har en förmåga att uppfatta för mycket ohälsa och jag ser ofta saker jag inte borde. Inte ser jag mer än någon annan, men jag LETAR, jag bedömer och ser på ett helt annat sätt än andra. Helt klart. Det är en förmåga jag är tacksam för, men den besvärar mig också. För den innebär ett ansvar och jag gör folk ledsna när jag berättar vad jag ser…
Så ni förstår min glädje när jag kan säga åh! det här djuret är perfekt! Perfekt skött, hälsa perfekt och temperament perfekt! Då blir hela jag - från hårtopp till tånagel - alldeles varm!!!
Jag förstår.
Av djur (och barn) som mår gott och uppvisar en glad öppenhet och frimodighet, blir jag varm i själen. Av djur (och barn) som på något vis "blir missförstådda" (för det handlar oftast om det) känner jag en dov obehagskänsla i maggropen.
Den rena sanningen är den att djur och barn ej får välja själv dem, som skall ta hand om dem.
Jag hatar mest männskor som vanvårdar sina djur och barn.
Jag tycker om sådana männskor som älskar sina djur och barn och okså sina medmännskor.
Ja,Grodan du har nog rätt om saken,jag förstår dig väl.