Sandbad
Nå, frågan är då… gillar möss sandbad?
alltså, är det något dom ens behöver, eller har någon nån mus som uppskattar det? :)
Har nämligen en fin. lagom stor skål som jag inte riktigt kan komma på vad jag ska ha i, antingen godsaker, sand eller ja.. nåt, tips någon? :P

jord är vääääligt poppis att gräva i.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
#1 verkligen, jag har ofta jord över hela golvet :D
har även sand, och det är lika uppskattat att gräva i det med. bra för pälsen att rulla i om inte annat.
/Anneli
Ah vad härligt, då ska jag springa iväg o köpa det idag :D

Jag har köpt två plastbackar på Ica maxi som jag ska göra skogsvråar av. Tänkte slänga i lite jord och stora stenar och plocka mossa ute och sätta in lite olika gräs och nyttiga växter. tänkte ha den på balkongen och låta mössen vara där ibland när jag är med. Då kan de gräva och joxa hur mycket dom vill!
Älskar mina stora små vänner..
Vilken rolig ide :D kanske man också borde prova nångång. Du får berätta sen hur det gick! Och gärna ta nån bild, heh.
#2 Var inte det så att det torkade ut huden? 
Använde chinchilla sand liknande till min mus "bad"
det vart väldigt poppis, han använde det som toalett å att bara sitta å gräva i:)

Berätta mer om chinchilla sand eller en annan bra sort. Jag vill testa olika sorter.

Svara snälla!!!!!!!
ja berätta litte mer skulle vara kul !! vad ska man ha för skål och vad där det för jord??? kan man ta jord uttefrån?? kram angelica