En till mushona
Hej.
Jag är sugen på att skaffa en till mushona. Men jag har redan två mushonor som bor tillsammans. Hur skulle det funka att sätta in en ny hona till dom? Blir det lätt bråk? Hur ska man göra?
Det kan nog funka bra men tänk på de du har är nu 1 år så då de faller bort så blir den nya ensam. Kan du så ta två st.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Tycker som ovan … jag har 2 honor till salu .. 
Och Chippers de kan tas till Kallhäll nu den 29/9..
Japp .. alldeless riktigt .. "Tack för den Mymlan" .. 
#4 Såg du glömde upplysa om det. Och Chippers om du ej kan ta dig till Kallhäll så kan jag ta dem hem till mig och ta dem hem till dig sen. Jag ska ej vara med på utställningen då min son fyller 18 år nu den 29/9. Så vill du så prata med Pimu.. Om du vill ha möss från henne o om du gillar dem..

Oj, hihi… har inte ens pratat med mamma än, men om jag får så är jag ev intresserad av dina Pimu.
Hur gamla är dom?
Men innan jag köper några vill jag veta lite hur man ska göra när man sätter ihop möss osv.. så att jag inte gör fel…
#6 i karantän först i 6 veckor. Sedan kan du sätta ihop dem ta en neutral plats även om jag bara har satt ner och det har gått bra..
Finns det ej artikel ang detta med karantän etc?

Och hur vanligt det är att det funkar att sätta ihop nya möss med varann.. brukar bråk uppstå ibörjan för att de ska bestämma rang? När vet man om det inte funkar, vart går gränsen till när man ska sära på dom?
Jag har ju iaf två stora burar så skulle det inte funka kan jag ha dom i olika burar.. men jag vill ju helst ha alla ihop..såklart

#7 Okej.. tack :-) vill gärna läsa artikel om det fanns ngn

Jag skrev en kommentar men den skickades inte :S Det har hänt några gånger nu.
#8 Alla jag satt ihop, har de gått bra me .. så här gjorde jag:
Satte ihop dom på köksbordet (när karantänen var slut) så dom fick nosa på varann, gjorde rent ev. saker jag ville ha med från burarna dom varit i tidigare o satten in nytt som ingen haft förut .. de blev lite piip o jagande, men lugnade ner sig ganska snabbt tittade hur dom betedde sig så ingen börjar bitas eller blöda såklart .. *ler*
#6 Dom är födda 07 07 31 så nu är dom 6 veckor imorgon

#11 Okej, ska testa med det… ^^ Men om dom skulle ryka ihop direkt, ska man sära på dom då eller låta mössen vara?
#12 Ok.. men är båda rödögda..? Fler bilder på dom? är ev intresserad iaf av en, men du kanske endast säljer dom tillsammans? Skulle vilja ha en som inte är rödögd också. :-)
Ja, slåss dom får du sära på dom .. o prova igen .. men går de inte så gör de inte, men dom brukar anpassa sig me varann ganska bra ..
Japp alla jag har kvar har röda ögon, bilder kan du se på min
"Nu är vi LEVERANSKLARA" tråd ..
Lite senmoral: Om du bara ta en till mus hona o de inte ALLS går att sätta ihop denne me dina som du redan har, blir juh hon ensam o de är juh inte sååå bra .. men du kommer säkert på några andra fina små möss (om du inte vill ha mina) .. *ler*

Okej, jag ska leta lite och se vilka som har möss till salu :-) Mamma har inte ens sagt ja. Hon tvekar lite pga lukten och så, men jag har sagt att jag ev ska byta till annat bottenmaterial och att det då förhoppningsvis luktar mindre. Iofs luktar det mer i perioder bara.. just nu luktar de typ inget :-)
Men som sagt, jag ska kolla runt lite först. ^^