Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 470 ggr
Alexia
0

Nu Är det bara Fyra Dagar kvar......

Tills Love och Simone kommer hem!!!Skrattande

Har nu buren iordning, massa toalettrullar, hemmagjort hus ( xD )

och massa andra godsaker!Kommer ge dom Fullkost, Extra vitaminrik :D Vattenflaskan ska köpas i musstorlek

Bilder kommer in direkt när jag tagit fotona, 2 kort på varje när dom är helt nya inne i buren, sedan en timme senare 2 kort på varje :D

mandymoo
0

Va kul. Nu kommer dom snart o antar att du längtat.

Vad är det för mat du ska ge dom? Fullkost får jag fråga vad det är?

Och vi ser fram emot bilder *ler*

[mjuue]
0

Trevligt:) Jo bilder skulle vara kul sen :)

Alexia
0

Fullkost är en specialblandad mat, den är lagom hård så att dom får något att tugga på, samtidigt är den mineral och vitaminrik och är riktigt god(OBS!Har ej smakat :P, Hamsterna jag hade gillade den!) Det är välbalanserad kost, Blandningen ger alla gnagare nödvändiga protoiner, vitaminer, mineraler och spårämnen :D Det är nogrant utvalda sädeskorn,frön och Grönskaspellets…

mandymoo
0

Om det är hamstermat så är den inte alls lämplig som musmat. Dom flesta köpta blandningarna innehåller inte allt som en mus behöver ha. Och blandningarna innehåller en massa saker som dom inte äter.

Ingen färdigblandning kommer upp i samma gra av näring o nyttighet som om du blandar maten själv. Tror nog att nästan alla här på listan blandar sin egen mat genom att köpa det mössen behöver o sen till det ger dom grönsaker, frukt o annat.

Finns jätte bra artikel om mat till din mus här. Ska leta upp den så att du kan läsa.

mandymoo
0

Här är den "Mata musen rätt"

Alexia
0

Den har en massa fröer och annat, Jag tog kort på maten :P

"Välling" ? Skrattande

mandymoo
0

När man har en bra blanding av alla 4 sädeslag, fröer o lite nötter, lite katt eller hundmat så vet man att dom får i sig det dom behöver. Sen kan du ge dom lite av andra saker som grönsaker, frukt, potatis o pasta, pannkaka osv… välling har jag inte provat själv, men gröt och dom verkar gilla det. Så bara prova *Ler* Men ge inte så mycket av sån här extra mat, man tänker ofta inte på hur små dom är o det vi tycker är lite är ofta enormt för dom.

Alexia
0

Är Majsvälling Okey att ge? Skrattande Har själv smakat på det, Tvi och Blää! Katterna gillade det, Kan man ge Hills Kitten? det är en slags kattmat för kattungar :P Vi har även Roayal Canin Kitten/indor

mandymoo
0

Håller med om att välling är tvii o blää… men djuren verkar gilla det *ler*

Du kan i stort sett ge dina möss lite av allt. Det enda som du inte ska ge är starkt kryddad mat. Men annas så kan du prova lite av det mesta - och du lär dig snart vad dina gillar o inte gillar.

Alexia
0

Okey, Jag provar med att skölja av en bit sallad från ett kolhuvud riktigt noga :P Besprutat är väl inte bra?

Jag har ju 8 toarullar oxå :D jag ska göra välkomst presenter till dom, Jag får säkert tips från djuraffären oxå :D [Mamma vill inte åka runt i halva sverige efter möss :P ]

mandymoo
0

Bara att komma till ett nytt hem kommer att vara ett litet äventyr för dom - nya dofter o massa nya saker att utforska *Ler*

Och nej besprutade saker är inte bra dom ska man skölja noga, det stämmer.

Alexia
0

Bra :D Japp, Jag ska lägga i två skalade gurkbitar i varje paket :P Lite godis Skrattande

Pimu
0

Blev inga bilder här .. eller hamnade dom nån annanstans .. Generad