Svemushelg
Jag funderar på att ararngera en helhelg med svemus, v 40, dvs 5-7 oktober. Lite kurser, kanske små "föreläsningar" diskussioner od, och utställning på söndagen. OM jag ska fixa detta, går det tyvärr inte att vara i Uppsala, som jag tidigare sagt. Tiden och orken (dvs allt merjobb) samt det ekonomiska med lokalhyra fre-sö gör att jag vill ha det på närmare håll för mig. Om det inte finns folk som orkar åka hem till mig (Norrsundet, 4 mil norr om Gävle), men ändå vill att detta genomförs, fast i Uppsala/Stockholm, måste någon annan ta på sig att arrangera det.
Jag ser framför mig att vi börjar på fredagen, folk anländer 17-18. Vi pratar, hejar och så en stund, sen kör vi grunderna i skötsel od. Vi har ett häfte som studiefrämjandet hjälpte oss i Gävle att ta fram till cirklar för ett par år sedan. Även om man kan en hel del, ger det nog massor att diskutera det mesta under kvällen. Sedan sover vi, när det är dags för det.
På lördagen äter vi frukost först, sedan kör vi små föreläsningar, diskuterar de ämnen folk vill ta upp (givetvis bestämmer vi och förbereder detta innan). Ex på saker kan vara avel, etik, färger, typ = grunderna i standard od. Kanske kan vi grilla korv vid havet som lunch, om vädret tillåter.Stadsbor får då en sväng i skogen och kan plocka inredning till burar od, samt få lite härlig lantluft. Mysig middag på kvällen, och så babblar vi mus till vi storknar.
Söndagen kör vi utställning, Standard och Minnesutställningen (dvs PC).
Jag har 2 sovbara soffor, en madrass samt 2 st 110 cm breda luftmadrasser, och kan nog låna ihop mer madrasser om det behövs. Kostnaden blir för mat, ev för papper od kursmaterial, samt litet påslag för att föreningen ska få en liten slant oxå. Avgift för kurs och utställning betalas i förväg in på svemus konto, matpeng betalas kontant på plats. Man kan välja att vara med fre-sö, lö-sö, eller bara en av dagarna, som man vill. Samåkning kan jag hjälpa till att samordna, eller mot bensinpeng upphämtning vid tåg eller buss.
Jag tar emot intresseanmälningar redan nu i den här tråden, och så fort allt är mer bokat, dvs om tillräckligt med intresse finns, så bokas allt mer detaljerat och man får göra en riktig bindande anmälan med betalning.
Vi hade en sån här helg i höstas, med dålig uppslutning men toppentrevligt! Då utan utställning, och bara fre-lö. Kör vi utan dyr lokal behöver vi alltså inte ställa in även om vi blir väldigt få. Blir vi FÖR många för mitt hem, så bokar jag en lokal när anmälningsavgifter trillat in.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Låter väldigt kul o intressant .. ska kalkulera/räkna efter lite innan jag kan bestämma mig .. men roligt värre vore de juh .. 

Jag kommer absolut!
Älskar mina stora små vänner..

Men vi får se hur många dagar min tomma plånbok tillåter. Kan inte ta för mycket eftersom jag är arbetslös utan något som helst bidrag eller stöd och nallar av sparpengarna.

Tyvärr alldels för långt bort från mig.. :(

Kommer antagligen inte ha råd :( Ska åka till Linköping tillsammans med min pojkvän alldeles innan. Har blivit antagen till 2 kurser där så det ska vara föreläsningar en hel helg i slutet av september. Djurkommunikation I och Hundens beteendebiologi I. Iiii! Är så förväntansfull över dessa två kurser! Kommer bli jätte kul tror jag. Professorer, doktorer och etologer och massa andra som ska föreläsa. :)
Men detta lät ju också väldigt kul. Dock är denna helg obligatorisk. Men ni som ska dit får ha det så jättekul! :)

Kan inte den helgen då jag fyller år och har redan helgen innan haft en trip till Malmö och Halmstad för att fira min farmors och min födesledag med släkten där nere.
Men VILL!!!!!!
kommer, på lördagen.

vi flyttar vi den första veckan i oktober så det blir nog svårt för mig, synd för jag hade verkligen velat komma.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Jag hoppas kunna vara med HELA helgen! 
Jag tror att jag kan vara med hela helgen, men är inte riktigt helt säker ännu.
*putt* .. blir de av .. nåt me denna helg ??
Det hoppas jag verkligen! 

Jag undrar också!

Jag hade hellre sett att den var helgen efter, typ 13-14:e. Jag vill ju gå men är inte hemma den ektuella helgen.

Jag räknar skarpt med att det blir av. Raggar på Therse att döma upp St på söndagen!
Vi behöver bara bli 4 eller så, för att jag är på!
mer info kommer, och kostand för mat od hänger på hur många vi blir och vad vi gör!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
fyy, jag vill , men det är så långt bort :/
http://elinalgotsson.blogg.se
Om jag kommer till utställningen på söndagen, när måste du ha svar om jag ställa ut möss ? o när ska allt vara inbetalt ? hur mkt ?
Sista anälningsdag för anmälan via mail/hemsida är 1/10.
Anmäl vilken/vilka dagar du vill vara med. Kostnaden för kurs och kost/logi kommer att hållas isär. Kursavgift måste betalas i förväg, och fredagen kostar 50 kr, lördagen 100 kr. Vad kost/logi kostar beror lite på vilken nivå vi vill hålla, och hur många vi blir. Detta diskuteras innan, och alla betalar på plats. Anmälan till kurs/utställning sker via mail elin@nattfrostens.se eller via pm på mus.ifokus.se till vattnadal. Sista anmälningsdag tillika betalningsdag för kurshelgen är 27/9.