Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 385 ggr
Anett Lindbom
0

Funderingar om burar,

Det är ju så att nu till veckan får jag hem två möss, två omplaceringar som är en av vardera kön.

Jag har nu i dagarna ställt i ordning en varsin bur till dom, det ena är ett gammalt terrarium med måtten 60*40*40cm, där tänkte jag ha honan. Jag vill att hon ska få några tjejkompisar senare när hon har bott in sig därför får hon ha terrariet att bo i.

Det andra är ett gammalt akvarium med måtten 45*30*30cm. Just nu har jag lagt ett galler ovanpå det , gallret är från en gammal fågelbur, det jag undrar är hur pass säkert det kan vara med ett vanligt galler ovanpå akvariet? jag vet att möss kan vara ganska duktiga på att hoppa,  Jag kan ju lägga en tyngre sten ovanpå gallret så att musen inte kan ta sig ut den vägen på egen tass..:)

Jag ska se om hanen kanske vill ha ngn killkompis senare, vill han det så fxar jag en kompis till honom annars så får han bo själv.

Jo jag undrar också kan mössen se genom glaset?

Kram från Anneth

Pehpsii
0

en sten på gallret låter bra, de är duktiga på att rymma dedär små. Det är inte alla hanar om kan gå ihop med andra hanar, ännu svårare är det om de inte är bröder.

eftersom du ändå måste städa ur och göra om innan du sätter ner fler honor (så att det är neutral mark för alla) så behöver hon inte "bo in sig", men tänk på att ha nya honor i karantän innan du sätter ihop dem, för att se till att ingen är sjuk eller så.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Anett Lindbom
0

Jo att dom är duktiga på att rymma vet jag, när jag var liten så hade min kompis några möss och där hände det ibland att ngn var på rymmen. Och sedan har jag ju läst här på forumet om alla de små rymlingarna.:) Mössen verkar vara ena riktiga företagsamma små djur.

Okey så det är som många andra djur att man lära möblera om i buren innan man sammanför de gamla djuren med nya djur.

Tack Pehpsii för svaret..

Kram från Anneth

Mymlan
0

0.5 - 0.7 mm är väl att rekommendera till möss i gallerbredd.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you