Mus iFokus

Mus

Etiketterföreningutställningträff
Läst 920 ggr
Grodan
0

Behövs SVEMUS?

Svenska musklubben, SVEMUS… behövs den?

Är du medlem? Varför?

Är du inte medlem? Varför?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Muszimba
0

Svemus BEHÖVS!!! Och det med basta.  

Jag är medlem och trivs med klubben, saknar bara alla dessa som ställde ut på utställningarna tidigare. Tycker att vi musfolk behöver en klubb för att kunna umgås utöver att ställa ut, dessutom behöver man kunna ventilera sig med en eller flera om vad som man bör göra med sina möss om de har tex dålig pälsdag mm.

VAD skulle man göra UTAN Svemus????Någon som vet?

Linn
0

Jag har inte gått med i SVEMUS än av den anledningen till att jag inte har velat lägga pengar på det än. Jag kan ju ändå inte ställa ut eftersom att jag verkar bo på fel sida landet när allting händer runt om sthlm områdena. Jag skulle väldigt gärna vilja gå på en mus utställning för att se vad det är och om jag ska engagera mig i det, men jag har inte pengar till att ta tåget eller bussen till sthlm som fattig student… Så jag fortsätter att tjata om utsällningar någonstans på västkusten!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

jack_frost
0

Svemus BEHÖVS!!! Och det med basta.  

Jag är medlem och trivs med klubben, saknar bara alla dessa som ställde ut på utställningarna tidigare. Tycker att vi musfolk behöver en klubb för att kunna umgås utöver att ställa ut, dessutom behöver man kunna ventilera sig med en eller flera om vad som man bör göra med sina möss om de har tex dålig pälsdag mm.

VAD skulle man göra UTAN Svemus????Någon som vet?

dreamiz
0

Jag gick med i Svemus samma år jag skaffade mina första möss (för över 10 år sen.) Det som är tråkigt med många föreningar är att det mesta händer i Stockholmstrakten. Visst kan man anordna utställning på andra håll om det finns många som vill ställa ut men det blir inte lätt att få ihop tillräckligt många för att täcka alla utgifter (tex domarresan om domaren kommer från Stockholm.)
För mig är det viktigaste med en förening att den har en bra tidning. Många medlemmar kan eller vill inte åka på utställningar men vill ha information om möss så tidningen är himla viktig tycker jag, med information o berättelser om allt möjligt.

gulzebra
0

Är inte medlem, ska bli det så snart jag får tummen ur… Och mamma har pengar på internetbanken, så man slipper cykla iväg till banken och greja Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Digitalis
0

SVEMUS behövs! Små djur behöver stor status.

Jag är inte medlem nu för att jag inte har några möss, men jag har faktiskt funderat på att gå med ändå. Nästa år.

//frida

Pehpsii
0

Jag är medlem. Jag tycker definitivt att svemus behövs. Det behövs någonstans att gå till för information och som kan ge vägledning inom avel och sjukdomar etc.

Vad gäller utställningar håller jag med dreamiz att för oss som inte bor i eller runt Stockholm så är det lite tråkigt långt de flesta gångerna.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

amaira
0

Vad gäller utställningar bortanför Stockholmsområdet, så är ni HJÄRTLIGT välkomna att anordna!!! Det är där det spricker.

Vi som bor i Stockholm, Uppsala, Enköping, Gävle, kan inte åka även ner i södra Sverige för att vara utställningsansvariga. 

Däremot kan vi bidra med allt sånt som går att bidra med på avstånd, och SVEMUS håller med domare som åker ner enbart för detta.

Det var en utställning på gång nere hos er tidigare i år och SVEMUS domare beredd att åka dit, betald av SVEMUS, men någon/några behöver vara utställningsansvariga på plats!

Det fanns ingen, och inget visat intresse för det, så det sprack på grund av det.

Så snälla ni, sätt igång! Ni får allt stöd här uppifrån som går att få!!

amaira
0

Om SVEMUS behövs?

Älskar man möss, finns bara ett svar: JA!

Anledningarna är tusentals. Aktiva som är beredda att arbeta för föreningen är … få se nu … räcker mitt pekfinger till att räkna på…Fundersam  *skojar* Flört

Elyria
0

Dottern och jag är medlemmar. För att vi gillar möss och vill stödja en förening som jobbar för mössen. Och det klart att Svemus behövs. Tror inte det räcker med mus.ifokus. Det behövs en förening med styrelse också. Och vad en förening säger väger tyngre än vad enskilda personer säger.

På tal om utställningar så skulle jag nog kunna arrangera en här i sydöstra Värmland. Men hur många kommer hit för att ställa ut - och döma?

Pimu
0

Jag har ansökt medlemskap kommer att stödja svemus allt jag kanför jag tycker de verkligen behövs, var ska vi annars få stöd av när vi har de svårt me våra djur, när "olyckan" är framme ..    
när vi behöver stöd ..

Jamten
0

Jag är medlem i Svemus. Javist behövs föreningen.

Några fördelar med Svemus är

1. Registreringen av möss
    Enkelt att se vilka möss som är släkt med vilka möss.
    Möjligheten att kunna följa livslängd på muslinjer.

2. Möjligheten att utbilda medlemmarna om möss.

3. Utställningar med utbildade dommare.

4. Utan förening kommer det att bli svårt att upprätthålla utställningsstandarden.

5. Utan föreningen kommer avelsarbetet inom en snar framtid att tappa riktningen.

6. Utan föreningen tappar vi den trevliga medlemstidningen "Husmusen".

7. Jag tror att föreningens grundare skulle vända sig i sin grav om föreningen gick i graven.

8. Många medlemmar skulle nog känna sig vilsna om föreningen skulle fösvinna.

dreamiz
0

Jag erbjöd mig att anordna utställning men fick inget gensvar på det. (Har anordnat för några år sedan med bra resultat.) Då Svemus (eller domaren?) inte verkade va intresserade av att ha utställning här har jag sen inte erbjudit mig mer. (Fick sen frågan då det inte blev nåt i Skåne men då var det för kort varsel, hade inte hunnit få ut annons i tid ens. Ska jag anordna en utställning måste jag kunna planera långt i förväg då jag kanske behöver ta ledigt från jobbet, måste veta att jag får ihop folk/möss osv.)

Självklart måste nån ta på sig ansvaret att anordna för att det ska bli utställningar på andra håll. Men det är svårt att få ekonomin att gå ihop, om utställningen ska täcka domarresan (allt annat behöver ju inte bli så dyrt.) Men är ju bra om Svemus kan tänka sig att stå för domarresan om nån vill ta på sig att anordna. Om jag kommer ihåg rätt ska det då vara på ett ställe där det tidigare inte varit nån utst vilket utesluter här där jag bor.

Man behöver ju inte ha utställning heller för att träffas. Jag anordnar smådjursträffar hos mig o vi träffas ca 3 ggr om året o har kul o trevligt med massa djursnack! I början anordnade jag dessa i Svemus regi men det gör jag inte längre utan nu är det smådjursträffar, inte bara musträffar.

Pehpsii
0

#8 så om man ordnar en lokal, är där och ställer i ordning och plockar undan och sköter allt detdär, kan man då få hjälp att ordna domare etc? För lokal skulle jag nog kunna ordna.

Är det några speciella krav på lokalen?  I mitt förra stall finns en stenlada som jag säkert skulle kunna få låna, annars kan jag ju kolla med BRF, tror vi har någon lokal här. Vi är ju ändå ett par st som bor härikring, så det borde ju finnas intresse samt folk som kan hjälpa till.

Jag kan definitivt kika omkring.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Muszimba
0

Om det skulle bli så att SVEMUs gick i graven, skulle jag defenitivt INTE bli glad. Jag trivs med föreningen, även om den nu är lite för seg just nu med försenade medlemstidningar och inga riktigt inplanerade utställningar under hösten. Skulle verkligen vilja se lite mer info om utställningar som komma skall och en ungefärlig tidpunkt för dem utöver var. Tråkigt bara att man inte får veta vem somfår annordna en utställning i dagens läge..har försökt få reda på det utan riktigt svar..

Linn
0

#8 jag hade gärna hjälpt till, men jag vill ju gå på en utställning för att se vad det är för något. Jag hade gärna hjälpt till om det är någonstans i närheten men jag har ingen som helst aning om hur någonting går till.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Terato
0

#12 Couldn't agree more!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

angelicaa_
0

varför behövs svemus? och vad kostar det i månaden eller året? kram

Muszimba
0

#18 om du går in på SVEMUS kan du kolla in allt.

Achatina
0

Svemus behövs, men jag är inte medlem. För jag har inga möss :P Men djur/rasklubbar behövs för att supporta djuret och ge det status i samhället.

AndreasS
0

Självklart behövs SVEMUS. Att ha en klubb för musfolk är en jätte bra grej, har själv börjat bli mer och mer intresserad av möss men det är sambon som är mest intresserad.

Tycker alla inom SVEMUS gör ett strålande arbete. Och nu när nya sidan är på gång så får vi hoppas på att klubben blir ännu mer uppmärksammad så att folk inte bara ser att möss är skadedjur som min far skulle ha sagt om han levt idag eller att dom är enbart reptilmat. Nej möss är betydligt mycket mer än det dom är ju faktiskt sällsakpsdjur och bara för söta.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Grodan
0

Jag kan hålla med om att registreringen verkligen är SVEMUS styrka! Klubben har också turen att ha en ypperligt duktig, ordentlig och lojal registrator som sköter jobbet exemplariskt!

Mer sådant folk i klubben och jag skulle inte tvivla…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️