Hur gamla blev dina möss?
Jag antar att det kan finnas en sån här tråd redan men det skulle vara intressant att föra lite statistik på det här och kolla vart medelåldern ligger och vilken som blev äldst. Skriv namn på musen, typ och ålder(skriv i månader, lättare att räkna då). Exempel:
Kurt, Svensk, 25 månader(2 år och 1 månad)
Fido, Engelsk, 18 månader(1 år och 6 månader)
(Mina exempel är alltså falska, ingen mus har avlidit hos mig)
Skriv upp minimöss om ni vill också. Ni kan skriva pygmémöss, zebramöss osv. med. Vi kan ju dela upp medelåldrarna.
Alltså, ni uppfödare behöver ju inte bidra med ALLA möss om ni inte vill! :P Men släng gärna med någon mus om ni har lust!
Älskar mina stora små vänner..
Jag har haft för många för att kunna ta med alla. Men jag bara måste ju ta med Ztolt. Han var en agouti hane, min egen uppfödning o han blev 3 år 2 veckor gammal!
Mina andra möss har blivit allt från 6 mån - 2 år 10 mån gamla. Det har varit både svensktypat, engelsktypat, minisar, korsningar…
De som levt kortast tid har varit inköpta i zooaffär.

Åå gud vad gammalt, dreamiz! Vilken typ var han? Svensk, förmodligen va? Kan du inte skriva det igen i eget stycke med fet text som jag visade ovan så att det blir lättare att räkna sen? :)
Haha, jag kom på en grej nu. De som har haft gamla möss kommer ju skriva dem främst. Då kanske vi får en medelålder som inte riktigt stämmer. :P Sen är det ju ett problem att de flesta ahft så många. Jaja, vi kan ju göra ett försök ändå!

Ja, jag har fortfarande mina möss kvar :) Hopppas att dem blir över 1000000 år :p

Ja, jag kan inte ta med alla, men skriver om mina 2 allra första mushonor. Legend Estrad och Legend Cadet.
Legend Estrad (alias Cher), Engelsk, 8 månader. (avlivades då hon fick klåda. Försökte behandla henne med ivomec, men det hjälpte inte)
Legend Cadet (alias Xena), Engelsk, 21 månader. (Dog av ålder, pigg ena dagen död nästa)
Ok. Ett litet litet utplock. Har ju haft en massa möss under åren.
Ztolt, svensktypad, 3 år 2 v = 36½ mån(ställdes ut i pc vid 2år8mån o blev Domarens Favorit o blev det året även Årets Mus i Svemus)
(Hans syster blev ca 1 år, en bror 1 år, de andra bröderna mellan 1år10mån-2år10 mån)
Cocos (Ztolts pappa), svensktypad, 2½ år = 30 mån
Zkoja (Ztolts mamma), svensktypad, 1 år 3 mån = 15 mån (tumörer)
Dreami, svensktypad, 8 mån (tumörer)
Rabarber, minis, 1½ år = 18 mån
mfl mfl mfl i alla möjliga åldrar
De flesta jag haft med tumörer har varit zoodjur, oftast från grossisten Åkello. Ofta har tumörerna kommit vid ettårsåldern.

Min lilla Prizma var en vit mus av rasen "ormmat" om ni förstår;) Även kallad labbmus… Han blev runt halvåret gammal.
Har inte förlorat någon mer mus:)

Tar väl en liten pojke också. Han kom från min första muskull!
Absinth, Korsad typ (sve/eng) 30 månader.

Den senaste blev iaf 2.5år någonting. Den första jag hade blev 4år o.O Fast då bodde han hos någon annan.. Den första var förmodligen en zoomus, den var köpt som kattleksak av en förmodligen sadistisk kille o.O Den senaste födde skolan upp.. Så har jag iofs haft en till, egen uppfödning från zoodjur som de iofs var uppfödda av någon random uppfödare, men iaf han blev 3år.

Oj, det verkar vara flera som haft möss över tre år.
Vad hette dina möss, Achtina, och vad var det för typer? Vanlig svensk?

Medelålder hitills:
Medelålder svensktypade: 22 månader
Medelålder engelsktypade: 18 månader
Tog inte med minis osv eftersom det var för lite av dem.
Fyll på, fyll på! Ju fler möss, dess trovärdigare resultat!

Vill också be er än en gång att skriva upp dem som Fairytail har gjort. Med fet text och i ordningen:
Namn, typ, ålder i månader
Det blir mycket lättare för mig att kopiera och räkna då! :) Ni kan skriva extra fakta inom parentes efter också om ni vill som fairytail och dreamiz gjort, det är bara intressant!

#9 - Ingen egentlig aning. Jag är inte så insatt i möss. Frågade på zoonen om den som blev 3år, han såg tydligen ut att vara engelsk/svensk… De hette Ture, Totte och Satan.

Okej men då skriver jag dem som svensk/engelska!

#11 Ok :)
Prizma ,Labbmus ,6 månader
Några av mina möss jag haft:
Lotus - sve hane, 31 mån
Legend Cedrilj - eng hona, 24 mån
Chagall - sve/eng hane, 25 mån
Riva - sve hane, 26 mån

Tack så mycket!
Jag har snokat runt i in memoriantråden också och lagt till dem också. Anlednignen till att jag vill ha namnen är att jag inte ska ta samma mus två gånger!
Nya snittet:
Medelålder svensktypade: 21 månader
Medelålder engelsktypade: 17 månader

Namn, typ, ålder i månader
Baltazar, ?, 3
Hades, ?, ~15
Trizze, ?, ~20
Zero, ?, ~9**
**

Suck… Väntar fortfarande på min första mus som ska dö en naturlig död. (om man bortser från de där fyra nyfödda ungarna)
Maja blev lite mer än 1 år (avlivades pga blodböld)
Systern Majken blev mer än 2 år å 5 mån. (dog naturligt)
Elvira blev 9 mån. (dog naturligt)
Systern Kimberly blev lite mer än 1 år. (avlivades pga cancer)
Tredje systern Snuffi blev nog 1 år å 7 mån (avlivades pga hudcancer)
Tekla blev 1 år å 8 mån. (dog naturligt)
Systern Tizla blev 2 år å 2½ mån. (dog naturligt)
Tredje systern Tikka lever fortfarande, å är nu 2 år å 4 mån å en vecka gammal :)
Tikka dog förra söndagen (16/9) å blev alltså nästan 2 ½ år, hon va tre dagar ifrån.

Det var ju gammalt! *Vila i frid, lilla Tikka*
Ozzy o Manson blev 29 v (pga sjukdom)

Afrodites Fackla(alias Facklan) 2 år och 9 månader blev min äldsta mustjej.
#21 Ja, de va ju det :) Tack så mycket. Hon vilar nu tillsammans med sina systrar.

Pineal 20 månader
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/