Engelska hanar säljes
Jag har inte bestämt än vilka jag vill behålla själv. De är alla underbara. Men lägger ändå ut en annons nu på mina pojkar för att kolla intresse(visar tösen också bara för att hon är så söt). De blir 4 veckor på måndag.
e: Morakullans Åladimus Agouti kh eng
u: Vattnadals Zorry pe cream slh eng
De kommer att registreras i Svemus och de får namn efter karaktärer i Astrid Lindgrens sagor.
Kan ta med till utställningen i Enköping om jag åker dit.
Älskar mina stora små vänner..

Här kommer första ungen. Det är Pippi Långstrump. Röd
HENNE BEHÅLLER VI

Och så Krämisarna. Börjar med den enda satinungen i kullen:
Jonathan Lejonhjärta. Cream satin

Och så de två som är nästan identiska. Emil är en aaaning ljusare.
Emil i Lönneberga cream

Vila sötungar! Rasmus och Pippi var gulligast dock (=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Hihi ja de är underbara. Min favorit hittills är nog Mio. Men det är lite svårt sådär. Pippi gillar alla. Hon är så otroligt social och framåt.

Du skulle inte se skillnad på Rasmus och Emil IRL. Men Rsmus var klart sötast på den bilden. :P
Ooohh, vilka sööta .. Jonathan .. gillade jag .. (men Emil o Rasmus var jätte söta dom oxå) .. *ler*
Inte bara söta, de är ju vackra också.
Störtfina.

Rasmus på luffen och Mio Min Mio är ruskigt fina och söta musar =oD

Åh, vad fina krämisarna är…

Jag blev kär i Pyssling =< men kan ju inte ha möss här och nu o.O

Så söta

Nu har i alla fall Emil i Lönneberga fått ett nytt hem! Han har flyttat till Umeå hos Incognita här på mus.ifokus! :)
Ooh Jonathan .. ooh Jonathan .. du gör min barm så jätte varm ..

#22 Mmm, älskar den där ögonskuggeeffekten…

Hihi han är så fin!

Tänkte bara lägga ut lite nya bilder på kidsen!
Nils Karlsson Pyssling

Mio min Mio
Hade faktiskt ingen bättre skogsbild på honom.

#28 mitt hjärta krossas .. va du "pinar" mig me bilden .. Terato .. !! 

HIhi han är väldigt fin. Väldigt mysig också. Igår var de så trötta hela högen. Hade allihopa såsandes i mina händer. De brukar vara illbattingar allihopa men nu har de varit lite sega ett tag. Hoppas de inte är sjuka eller någonting. Men de ser friska ut i alla fall.
Åh, hoppas fler börjar avla cream! Vi har väl inte så många cream i Sverige? Ta till vara på dessa!
//Lina
#33 Tycker de samma ..

Just nu är jonathan och mio lite sådär halvtingade. Men vi får se hur det blir. om den personen drar sig ur så är det i första hand pimu som har första tjing, det har jag redan lovat! sen blir det nils och rasmus kvar här och Elin var intresserad av att ta rasmus sen nrä de två inte går ihop längre. men vill i alla fall hålla tråden levande för det är ju mycket som kan gå snett med tingningar. Speciellt när man bor en bit ifrån varann. jag skriver i alla fall här när någon har flyttat
Va bra de lät : om den personen drar sig ur så är det i första hand pimu som har första tjing, det har jag redan lovat! *thi hi*
Guuud vilka fina pojkar! jag vill med ha!
Hur är det med Rasmus föresten? Är han kvar?

Nils och emil stannar ju här. men som jag skrev så var elin intresserad av rasmus. men vi sa att de ska få bo ihop så länge som möjligt innan hon tar honom.
Så nu är i princip alla tingade förutom Nils och honom behåller jag nog om inte någon är jättetjatig!
men vill som sagt ändå hålla tråden levande ifall att något felar! Jag håller er uppdaterade och skriv gärna ett pm i alla fall om det är någon ni är intresserade av för de är ju inte sålda än.

# 38 Försök inte sno min Rasmus!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Dom är verkligen jättefina!! Så otroligt vackra!! Verkligt ögongodis.
Att avla på creme är lite vanskligt, för då är det A(y)-genen man avlar på, och får alla defekter med på köpet, det ska man veta om.
Jag avlade lite på röd förut, och ja, jag fick också ett par ljuvligt vackra creme. Men alla A(y)-gener är på väg att utgå ur min avel, fullständigt.
Stackars dig Terato!
Inte för att du har så vackra möss, utan för att jag alltid dyker upp och tjatar om de röda mössen. Så du till och med drömmer om att jag gör det. 

Men även om de dras med en massa tok, så är de så vackra att det inte går att låta bli dem! Måste nog ha nån creme, nån röd och nån sable här hemma jämt. Älskar dem!
MVH Elin
Jag säger inte att man inte ska ha dem, jag säger bara att man ska veta vad det är man har.
Och visst är de vackra!! Nog är det de vackraste mössen, särskilt som unga. De smälter hjärtan på löpande band, mitt med.

#41 men det älskar jag!
Röda hör nog till mina favoriter också tyvärr. Måste ha en sable nån gång. de är underbara!
Har särat på dem nu så att de går två och två för att de ska slippa bo så trångt. Men alla fyra+ elvis ses när jag har dem ute och det funkar superbra. Rasmus har blivit en riktig gomus. Han vill upp hela tiden! Hade dem på vardagsrumsbordet med en skål mat och vatten och en massa grejer igår när vi tittate på Beck. De hade jätteroligt. Men sen kröp Rasmus och Mio upp till mig och lade sig i handen och tog en liten vila. Sen var det march iväg igen! Åå det är så roligt!
![]()

Terato, hur har du inrett din skogslåda? vad använder du för låda och hur hög är en? Vad har du för något i den och hur gör du med ev baskilusker som kan finnas på det du sätter i lådan? Jag är väldigt sugen på att göra något liknande men jag vet inte riktigt hur.. Tycker du att det passar sig dåligt här i denna tråden kan du väl skriva ett mail till mig?
/Mazzi

De här bilderna jag tog använde jag en bricka till. Tog in en sten, massa mossa och en hel del annat och ställde på brickan och lät mössen springa i det.
Det är en risk för jag kan jättelätt ta in ohyra utifrån och det är massvis med bakterier i det. Men jag chansade alltså. Tog på ställen där jag tänker mig att mössen inte lika gärna går, nära stigen och bebyggelse. annars brukar jag ta blad från grenar som inte vilda möss kommer åt.
Om jag skulle göra en låda(som jag vill göra) så skulle jag hälla jord i en plastlåda och prova lite olika som inte är farligt, gräs brukar ju växa och mossa klarar sig bra. Då skulle den ju kunna stå orörd på balkongen i fyra veckor så man i alla fall vet att ohyran är borta.(vattna givetvis) Men det är alltid en risk när man plockar in växter utifrån. Har haft mossa på balkongen förut för att jag gillar att experimentera med växter och den mådde finfint. vet dock inte alls vad det var för sorts mossa.

Ok. det ser väldigt mysigt ut för dom. Skulle vilja hitta lite låbär i alla fall och lägga in i buren. finns det blåbär än?

ja här finns det massvis med blåbär! blåbärsris har jag tagit in flera ggr, även på vintern, det älskar dom. Men kom bara ihåg att det är en risk för ohyra!

tänkte att man kunde försöka skölja av dom lite innan… funderar på om det finns blåbär på tjörn nu… känner inte till skogarna runt omkring så jag vet inte vart jag ska leta… :(

ja det kan man säkert göra!

Då får jag ut och spana.. :)

Jag har funderat till och från men har bestämt mig för att försöka hitta ett hem åt sista hanen i kullen, Nils Karlsson Pyssling, Silver Agouti. Han är 12 veckor nu. Eftersom jag ska ta emot två råtthonor och det plötsligt blev så att tjejerna var tvungna att flytta tillbaka hem hit av flera anledningar känner jag att det blir lite dåligt med utrymme här hemma så tänkte kolla intresse iaf!
Det är en nyfiken och social, härlig kille som älskar att gräva i blomkrukor. Väldigt lätthanterlig och snäll och springer alltid fram och hälsar när jag stoppar ner handen i buren.
Jag tar med honom till mushelgen i Gävle så kan man få titta på honom där!

Här är en bild ganska nytagen:

En till:

Jag träffade honom igår. En väldigt mysig kille!
MVH Elin
Åååh, vilka sötnosar!:D Haha, hade kunnat ta alla de 3 pojkarna som är cream färgade! Verkligen superfina!:D Såå söta ;) Men alla har säkert fått hem nu så söta som de är :P

Vilka underbara små engelska pojkar, härliga färger speciellt cremisarna:) En Emil har jag också men han är en stor fet katt..
Kram från Anneth

Ja, alla pojkar har fått hem utom Nisse, som sagt.
Ok, han är verkligen jättesöt också!=) Men tyvärr har jag ju inga möss =/

Fast han ska inte ha några kompisar. Han mår bästa av att bo själv. Han bodde med brorsan i ungefär 10 veckor.