(S) Möss säljes, Sthlm.
Jag har nu möss till salu.
De kostar 100:- styck, säljes minst två tillsammans. Stamtavla, men ej reggade. Levereras fritt till västra Stockholm. Mat medföljer. Fyra veckors öppet köp. Möss och människor ska trivas ihop, och allt ska funka. 😘
Alla är goa och glada och mycket trevliga sällskapsmöss!
Det går bra att svara i tråden, eller via PM. Fråga gärna om "du" undrar något.
Först ut är ett par småtjejer födda 28 januari. Båda är chocolate/tan satin korthår, och den ena är dessutom tecknad. Korsad typ.
Sedan har jag ett gäng små cinnamon/tan-tjejer. Födda 27 januari, och någon/några födda 4 feb. Vilka som säljes och vilka som blir kvar vet jag inte än. Men det är åtmnstone 6-7 st som ska säljas.
De är korthår, långhår, lite mittemellanhår, satin, någon icke-satin. En har pannfläck. De bär på tecknat (berkshire och broken).
Mamma är RY/tan (bra färgad) och pappa är cinnamon (utan rödton).
Så fina! ❤️
/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus
Hej, söker nya muskompisar. Vi har två flickor som vi är mycket förtjusta i. En svart och vit och en tan och svart. Vill gärna ha en annan färg (hona) tillexempel cinnamon. Har du några kvar? Mvh Kajsa
Jodå, cinnamon är kvar. Även den tecknade på första bilden, och kanske någon chocolate/tan - men det är cinnamon du frågar efter, och det finns. PM:a mig så pratar vi vidare. Mvh Anne-Marie.
Åh, vilka raringar. Någon som vill flytta hit?
#14. Nää.
😉 Jag har inte glömt dig. Har tänkt PM:a dig, men jag har inte kommit till skott än. Har andra planer för dig, men du får vänta till framåt maj. Då hoppas jag på något som passar dig bättre. Med lite längre hår i planerna. 😘
#15 Aw, vad härligt. Då hinner jag förbereda mig.
Oj! Ariama-möss… Man blir ju sugen… 😊 Varit muslös i så många år nu…
//Lina
Det finns fortfarande några kvar. Cinnamon/tan och chocolate/tan. alla i satin.
Finns det chocolate-tjejer kvar eller bara hanen?
#26. Finns kvar, fast vet inte riktigt konstellation som jag säljer. En chocolate/tan hona ihop med antingen en till likadan, eller med en RY med pannfläck, eller med en cinnamon/tan.
Vilka bilder är det? Eller finns det möss som inte är fotade? Lyckas inte luska ut vilka alla är…
Finns inget foto på dem. Kan fixa, troligtvis i morgon.
Samma igen. Snabbfotat nu på morgonen, inte så bra foton.
Av någon lustig anledning är mina långhårsmöss väldigt mjuka individer, medan de korthåriga är bättre på att ta för sig. Tamheten behöver inte vara olika, men beteendet är det definitivt. De långhåriga är mjuka och försiktiga av sig. Mycket mycket rara! De korthåriga är också otroligt rara, men på ett annat vis.
Honey Live kan eventuellt säljas - MEN med "restriktioner". Hon är en "jobbig mus" på så vis att hon är alldeles för livlig. Hon kräver "mer" hela tiden, och vill bara iväg på nya äventyr.
Hon kan bli en trevlig sällskapstjej, för någon som både vill ha en aktiv mus som kan vara mycket rolig att umgås med, men personen måste - förutom att ha stor vilja att umgås med Live - också kunna "sätta gränser".
#30 - #35. De är alla 6 veckor, födda 27 januari. Två olika kullar, mammorna röda RY-systrar, olika pappor (Cinnamon korthår och Chocolate/tan satin långhår).
Jag säljer "fler än jag vill" eftersom jag inte kan ha "för många möss" utan måste minska drastiskt.
#34 Vad betyder alla citattecken egentligen? Vad är en "jobbig mus", som kräver "mer", som behöver någon som "sätter gränser"? 😃
/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus
Så mycket bilder och möss så jag blir alldeles snurrig i bollen 🙂, men jag är himla sugen på att köpa. Rufstufsen i #9 är jag lite kär i och tror jag skulle vilja ha en cinnamon satin… hur ser möjligheterna för det ut?
#38. Det är precis vad som finns kvar till salu! 😃
Rufstufsen är Lina i #31 - #33. Hon har bytt ut bebispälsens rufstufs mot en mer städad frisyr.
#37. Ja du. vad menar jag med "jobbig" och "sätta gränser"?
Nu är hon så ung, så jag kan inte vara säker på hur hon utvecklas, men utifrån erfarenhet tror jag att hon är en lite lättstressad mus, fast det kanske inte syns, i och med att hon verkar så framåt.
Hon är pigg och framåt - men lite för pigg och framåt, hon vill för mycket och "tjatar" på dig hela tiden: "Vi gör mera nu!"
Då gäller det att förstå att hon till slut går upp i varv så hon inte kan sluta fast hon behöver.
Men hon behöver också mycket tid och umgänge - men i lagom doser.
Det gäller också att vara LUGN med henne, även när man gör roliga "livliga" saker. Det är lätt att smittas av hennes glädje och engagemang, och "bli likadan" själv, men då trissar man istället upp henne ännu mera, och det är ingen bra metod.
Ungefär så menar jag. 😃
Hon är ju egentligen som vilket djur som helst, fast hon "bara är en liten mus". 😘
Var finns de?
Möss säljes, sthlm, lyder rubriken. Stockholm alltså. Västra stockholm, t.ex Solna pendeltågstation, eller Sundbyberg dito, kan jag leverera dem till.
Jupp, hade inte missat rubriken :), var det lite mer detaljerade jag sökte. Ska undersöka när jag har möjlighet att komma förbi.
Jag bor längst ut på Mälaröarna utanför Stockholm, men har ofta vägarna förbi "inne i stan" (dvs västra Stockholms förorter) och passar på att möta upp musköpare då, där det passar.
Jag PM:ar dig.
Och nu finns inga fler möss till salu. 😃
❤️
Så fina, är möss lämpliga för barn..? 11 åring ( med vuxens ansvar) ?
Ja det tycker jag. En 11-åring (och ner mot 8 år) kan (oftast) ha möss, tillsammans med en förälder eller annan vuxen.
Däremot är möss inte lämpliga för små barn, då brukar jag rekommendera marsvin (eller innekanin).
Oavsett vad man skaffar för djur till sina barn, säger jag alltid att man ska vara noga med att skaffa TAMA djur!
Ett djur som springer och gömmer sig när man kommer, eller som inte gillar att man pysslar med det, får vilket barn som helst att tappa sitt djurintresse. Det ska vara ROLIGT, och det ska BÅDE människa och djur tycka.
Nybörjarmänniskor ska ha erfarna djur, medan en erfaren människa kan börja skaffa oerfarna djur (om denne vill). Man lär av varandra. 😃