Marknadsundersökning!
Hejsan alla där ute!
Här kommer en marknadsundersökning som ALLA är mer än välkomna att svara på!
Självklart är det totalt anonymt i sammanställningen, bara andra medlemmar som här ser vad du svarar. Om så önskas kan svar även mailas till o06sabl1@stud.slu.se**
Tusen tackar för er medverkan!
1. Var söker du svar på dina frågor om djur?
2. Hur mycket pengar lägger du på ditt/dina djur i månaden?
3. a) Om du har problem med ditt/dina djur, kan du tänka dig att betala 20kr för att få problemet löst?
b) -:- betala 200kr för att få problemet löst?
4. Har du varit tvungen att ge upp ett djur p.g.a. ett problem?**
Vad är undersökningen för? I vilket syfte?
1. Har jag djur, har jag också bra böcker om det djurslag jag har.
Är även med i förening och får medlemstidning, är med på föreläsningar, utställningar, sammankomster osv, och ser till att få kontakt med kunniga och erfarna uppfödare, för att lära mig mera allteftersom. Detta gäller inte bara möss, utan alla djurslag jag haft genom åren.
Får jag problem vänder jag mig i första hand till den eller de som jag fått bra kontakt med, och som jag litar mest på. Kanske hör jag med flera, för att få olika vinklar.
Beroende på problemets art kontaktar jag kanske också vetrinär och/ eller kanske större djursjukhus med större erfarenhet.
Numera söker jag också på nätet för att leta mig fram till bra information, men då är jag kritisk, för på nätet kan man finna "precis vad som helst". Internet är bra, men man behöver vara mycket källkritisk.
2. Vet inte… Det som behövs för det djurslag jag har och det antal djur jag har.
För "lyxartiklar för att det är kul" - inte särskilt mycket, har "gratis nöjen" med mina djur.
3a och b. Definiera "problem". 
Det kan ju ändå vara allt mellan himmel och jord. Handlar det om sjukdom? Beteendeproblem? Ligger problemet hos mig? Hos omgivningen (familj, pojkvän/flickvän), kollision med andra intressen, osv,)? Ligger problemet hos djuret?
Vad jag är beredd att betala för att få ett problem löst, är totalt olika beroende på problem-art, helhetsbild, egen förmåga att lösa, vidare konsekvenser, osv.
Vem jag betalar för att få ett problem löst, ja, då krävs det allt att jag vet hjälparens seriositet och djupa kunskap och erfarenhet. I alla fall ska jag tro på personen (eller instansen) jag vänder mig till.

När jag skriver att jag vill "lita på" för att vända mig till denne med ett problem (vilket som helst), så är det inte bara dens kunnighet och seriositet jag vill kunna lita på. Utan lika viktigt för mig, är hur jag själv bemöts med mitt problem!
Jag vill bli bemött med empati, och utifrån vem jag är, inte bara utifrån situationen och/eller djuret. Också bli bemött med "tro" på att jag också innehar egen kunskap. Lite svårt att förklara, men för mig så viktigt att det avgör om jag vänder mig till denna person/instans eller inte.
hon är så skrivglad den där amaira… 
jag undrar om det här är reklam eller nåt…

Såg marknadsundersökningen på en annan sida också zoonen.se ingen som hade svarat..
Hej där ute igen.
Undersökningen är i syftet för ett företag som är i startgroparna.
Undersökningen är helt anonym, det enda vi vill är att få fram lite statistik för att se om vår idé kan vara hållbar i framtiden.
På zoonen.com har de varit flitiga med att svara, gå in igen och se om nån inte tror mig. Runt tio svar tror jag visst att det var… Så Hazelnut, titta bättre.
Era svar betyder väldigt mycket för oss och tar oss en liten bit fram på vägen.
En sak till att skriva är att det handlar framförallt om beteendeproblem då vi just nu utbildar oss till etologer.
Det var allt för mig, hoppas att fler tittar in här och vill hjälpa till!
/Sandra
oki, ett företag… då är detta någon slags reklam alltså?
Marknadsundersökning är inte detsamma som reklam. Det har två helt olika funktioner.
Reklam är till för att påverka köpare, (påverka andra)
Marknadsföring är till för att påverka säljaren (påverka sig själv/utvecklas efter verkliga behov).
Låter spännande med etologutbildningen! Etologi=läran om djurens beteende. Om jag ska ta upp lite om människans beteende i sammanhanget, så har jag faktiskt svarat dig, och hade uppskattat ett "tack" för svaret.
Mkey…
Hej alla.
Nu är undersökningen över.
Tusen tack till alla som svarat på frågorna!
Ni har varit till stor hjälp, så tack!
Med Vänliga Hälsningar trion
Ps. (Så här kommer, såklart, mitt tack till bl.a. dig Amaira, lite smidigare att tacka alla när det är över än att posta ett svar till varje, det blir så många inlägg då. :))
Tackar för tacket.