I musburen?
Vad finns i era musburar? (utöver möss :P)

Minst 1 hus, plaströr, trägrenar, stockar, hängmatta, plingor, toarullar, äggkartong och mycket annat.

rullar, klätteranordningar, hjul, grenar, hus, grävlåda, hängmatta, matskålar, sovskålar (=, mjölkpaket, stenar, kartong och en gosegorilla.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
…och en gosegorilla !! Haha! Där klår du mig.

en sån liten som jag fått från jobb (BurgerKing). Stod på den att den var ogiftig för barn att tugga på så då fick kaninen en tiger att slänga runt och mössen fick en gorilla (=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
spån (aspflis) och massa musbajs… hihi 

Ja du hann före .. jag tänkte just skriva musbajs *ler*
Grenar, skålar för mat, vatten, sand, trähus, springhjul, "gunga", rep, en stege och en stor klättervägg.
Toarulle, vippbräda, matskål, "gnagpinne" pingisboll, vattenflaska…Några fler tips? 

#9 Ser ni ena musen i röret sticka fram huvudet? :P

I min bur finns det… Plaströr, en kruka, en vattenflaska, ett hus lite kartonger mm.

I mina finns det makaronförpackningar med hål i, skålar och toarullar grävda under spånet(det fixar de själva), hjul, fruktnät som hänger i taket, gallerbollar som hänger i taket med hö i, gamla glassförpackningar i plast, en stor kvist, en hög småpinnar(de gillar att bära runt på små pinnar och bygga konstiga saker).
Nu tog jag alltså alla tre burarna på en gång.
Älskar mina stora små vänner..

aspflis, kartonger, 2 vaser med grenar och blommor, fat med matrester, ihopknöglat tidningspapper, GB-glasslåda, en gammal leverpastejlåda med 2 stenar i och lite flis…funkar som toalåda, vattenflaska som hänger i en strumpa, en bit fleece, en skål med rester av tzaziki, en skål med rester av hummus, en liten torvkruka med resterna av sallad i….ett springhjul, en papegojstege i taket….öööhhh…

I Kristalls bur har jag kutterspån, ett hamsterhus, ett par tomma toapappersrullar, torkat gräs, lönnlöv, lönngrenar, matskål med gnagarmix, vattenskål, en stege upp till matskålen och vattenskålen för att undvika att spån skvätts in i vattnet och så har hon ju lite toapapper som hon älskar att leka med:)

Vilken mysig bur du har införskaffat dig Chippers! :)

Ååååh vilken fin bur Chipper! En sån vill jag åxå ha :) men jag är ganska nöjd med min bur åxå :)

#23 #24 Tackar :-) Den bortskänktes på blocket och jag var snabb med att ringa, de lämnade den här idag :-)
Har även lagt in två grenar i buren, de är som broar så att de snabbt kommer över till andra våningen.. de älskar det, går fram och tillbaka hela tiden!
;P De fick även gräs och en sten i buren..

#26 haha, jag är likadan! Lägger nog mer pengar på de små än på mig själv :P
Här finns en till .. ska vänta tills sonen har sovit middag, sen ska jag ut o shoppa lite mer häng prylar till burarna .. *ler*

Toa-lätt, stegar, hus,kartonger,klätterställningar,leksaker,hängmatta m.m :D

Låter som riktigt roliga burar :)

Den här tråden var ju bra, nu fick jag lite nya tips & ideer till mina blivande möss kommer..
Chippers. Vilken härlig bur, mycket att utforska för de små liven..
Shoppar till djuren gör jag också, när jag är till zooaffären för att handla antingen det ena eller det andra så blir det ändå till alla djuren, man kan ju inte komma hem tomhänt för då kan ju ngn av dom bli ledsen ju och det vill man ju inte;)
Kramis från Anneth