Godkväll!
Nu har jag haft ett par "duktiga" dagar, eller 2, och ska ha en 3:e…
Igår satte vi in innanfönstren på nedervåningen, så att helgens gäster inte ska frysa. Nya gardiner och putsade fönster blev det samtidigt, nere i alla fall. Tog hela dan, förutom den härliga långprommisen jag, Raksha och Vidar tog i strålande höstsol.
Idag har jag småstädat lite hemma, pysslat med tvätt, och plockat mossa od i skogen. Nu har jag städat terrarierna åt pygmémössen, grönfläckiga paddorna och snäckorna. Ska bara ställa in nya matfat åt snäckorna, samt sepiaskal, så är de klara. Funderar om jag ska hugga i och städa till degusarna när jag ändå håller på. Och tömma och ställa undan fågelburen. Vill helst köpa en ny kanaris på en gång, men måste ju ha en som duger utseendemässigt oxå…
Imorrn ska jag städa musburar. Det tar nog hela dan, om jag ska hinna med alla. Kan ju skjuta på några till fredag oxå, men då vill jag ju hinna baka limpor till gästerna, dammsuga och kanske hinna ut och plocka svamp samt motionera hundarna så att det är färdigt till de första dyker upp!
Ska leta reda på en gammal muskalender, slakta den och sätta upp lappar om utställningen för att ev locka in lite folk oxå, om de törs komma…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Du e duktig du, som vanligt! Så jag får putsade fönster … härligt! Det är mer än vad jag har hemma. ![]()
Tänker njuta förskräckligt hos dig!!!!! Och så vill jag så gärna *längtar* få "gå igenom" ditt museri igen, och de andra härliga djuren du har.
Akvarierna lockar, minimössen, och de andra. En del finns kvar, och en del är borta sen sist.
Vad har ni för väder där uppe? Vad står ute-termometern på? Här är mestadels mellan 10 och 15 grader varmt. Regn och solsken varannan dag.

Det låter ungefär som här. :) Ena dagen regnar det och andra dagen är det sånt där härligt soligt höstväder.
Igår kväll var jag faktiskt och styrketränade!
Jag har lagt grovstädandet åt sidan den här veckan. Så länge det finns ren disk och golven är sopade är jag nöjd. Jag jobbar nämligen för fullt med min lilla råttbostad och har just sytt världens snyggaste överdrag till transportburen! :) Har diskat olika delar från en kattställning i diskmaskinen som nu står på tork i tvättstugan. Håller på och sågar och målar och donar och borrar i vägarna på skåpet som ska bli bur. När Robin slutar ska vi åka och hämta några glasskivor som jag beställt och sen ska jag sätta igång på riktigt!
Snart ska jag åka och lämna lite grejer åt mamma på hennes jobb, eftersom hon inte kan ta sig dit. Men hon är piggare och det känns jätteskönt! :)
En bra dag. Visst, det är lite blött ute men det regnar iaf inte. Och jag har inte ens ont idag! :D
Älskar mina stora små vänner..

Vad härligt, det där med att inte ha ont! Kan bara hålla med idag! Är så där barnsligt nöjd med mig själv, som sovit 2 nätter utan värktabletter, och mår bra ändå (det krävs bara flöer timmar i sängen).
Kämpar på med burarna idag, och ska masa mig ut i skogen på en höstprommis för att få energi nån sväng mitt på.
Nyputsade fönster här hemma är inte riktigt som hos andra, är jag rädd. Vi är sjukt slarviga, och skyller alltid på att då det är Handblåst glas är det i alla fall svårt att se…
Så länge inte solen lyser direkt på dem ser det halvt OK ut, i vissa fönster. För oss som vet hur det såg ut innan är det FINT.
Jag har massor av ägg på mina marginator (afrikanska jättelandsnäckor) och hoppas på bättre kläckningsfröjd nu, är när jag r¨åkade tappa alla i golvet…
MVH Elin
Haha! Nyputsade fönster hemma hos mig, ser inte heller ut som hos andra… Så vi talar nog samma språk. 

Jag är så noga när jag putsar fönster så det ifnns inte. Ändå blir det aldrig bra. Nackdelen är att jag sällan orkar göra det pga det. Men folk tycks inte märka nåt iaf! :P
Älskar mina stora små vänner..

Tihi, vi putsar fönster när vi tar i eller ur innanfönstren. Dvs vår och höst. Fast ibland blir det kallt för plötsligt, och då orkar vi inte, eller bara struntar i det när vi tar ur dem, för det blir ändå damm på de som står, och de som sitter i kan man ju putsa heeeela sommaren, host…
Tog alla musburar idag, utom karantänisarna och tantburen. Ska se om de blir gjorda ikväll, en kväll efter jobbet eller på fredag. Har fixat saltburken, och byter åt karparna nu. Ska göra paus i arbetet kl 20, för då ska jag se grannfejden, hundfolk som är hatade…
MVH Elin