Shopping Shopping!!
Idag har jag varit och shoppat lite till mina blivande möss, jag handlade ett par hus, vattenflaskor & sedan var det ngn grej, typ en skål/plåtbytta med ngt vävt rotting eller ngt liknande runt , den tänkte jag att mössen kan boa & ha sig i, om dom vill det.:)
Nästa gång ska jag se om jag hittar ett par lämpliga hjul till dom, just nu hittade jag inget passande, hjul fanns det men dom var små & inget som jag ville ha.
Nu ngn dag ska jag gå ut i skogen & se om jag hittar ngt mus-kul där,,
Det är kul att fixa & dona åt dom,,,
Kramar från Anneth, blivande musägare =)

Vad kul!

Trevligt 

Nu har jag shoppat mera, Jag har beställt två sådana där Wodent Weel,( tror jag dom hette).. Det är så himla svårt att hitta bra hjul här i trakterna..

#3 vad är det för hjul? vart beställde du dom?

Jag köpte mitt wodent wheel från zooklart. Nu verkar det som att de bara har stroleken senior kvar som är 28 cm i diameter. Jag har det till en ganska stor hanne här hemma och jag tror att det för små svensktypade möss är för tungt att springa i. Förut hade de även en storlek som är 20 cm. Man skulle önska att det fanns ett mitt emellan på 24 cm 

Har ni någon bild på hjulet?

Jag köpte Wodent Wheel junior, jag hoppas att det blir bra med dom hjulen. Annars så får jag väll köpa större en annan gång=)
#6, Gå in på länken zooklart här ovan i tråden så ser du hjulen där, Det dröjer några dagar innan jag får hem mina hjul..

haha ojsan såg inte att det va en länk

jag vill också ha sådana hjul… tycker dom verkar vara dom bästa..

#7 Min hane är som sagt ganska stor och han sprang som en tok i sitt 20 cm-hjul med svansen kraftigt framåtböjd, så han fick inte ha kvar det. Jag har andra möss som har hjul med den diametern och det fungerar bra.