Långa klor.
Jag har några möss med lite för långa klor. Att ge mig på att klippa dem, lockar mig inte, men får nog göra det i alla fall…

Det jag undrar över, är vad man kan ha i buren, så att de nöter ner klorna på naturlig väg? Några tips?
När klorna växer ut lite för långt, böjer de sig också en smula, och deras klor fastnar lätt i mina kläder när de går på min arm eller så.

Pimpsten eller lavasten. När vi packar upp lavasten på jobbet har man tappat alla fingeravtryck, så det torde fungera. Nöter nog ner som 17 då de klättrar på det. Jobigt att städa bort kiss från dock… Fast lägger man dem i en hink med hetvatten och såpa löser det nog upp sig.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Åh, tack Elin! (igen) ![]()

Jag kanske kan sälja några åt dig i helgen, om du vill. Kan ta hem lite jox från jobbet och sälja med lite % avdraget, som kan passa i musväg…
MVH Elin
Ja tack! 
Blir klorna för långa så att de rullar sig brukar jag klippa dem.
Vet att en tjej här hade/har en mus med snabbväxande klor som hon fick klippa ofta. Ville att hon skulle skriva en artikel om det, men det blev inget… Det är ju lite pyssel att klippa musklor… 

Men vad klipper man klorna med da? en vanlig nagelsax eller?

Jag har aldrig klippt på möss, men väl på dvärghamstar på jobbet. Inackorderingar som bara äter och sover… Klipper med en klosax för katt/smådjur.
MVH Elin
Jag har haft nån mus där jag fått klippa nån enstaka klo på, på gamla dar. De har haft ljusa klor så det har inte varit några problem. Har även haft guldhamster jag fått klippa på, även där på gamla dar.
#8 samma här, haft en mushane som jag fick klippa några klor på. Men han var både jättelugn och ljus så det var inga problem att klippa. Använde vanlig nagelsax (hade inget bättre).

Hmm måste kolla Älsklingsmus klor! 

Mmm, det här tycks vara ett släktdrag bland Freudianas och Freudilenas ättlingar. Jag klipper med vanlig nagelsax när jag ser någon extra sned klo.